M
Moderator Kristin
Guest
Altså... Jeg gikk på do. Og så spiste jeg mat.. hysterisk annfall begge gangene..
Hvorfor får din anfall?
Hvorfor får din anfall?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Skal ikke være lett nei. Utrolig fasinerende den perioden hvor dem tror dem bestemmerPus var ute, måtte ha på sokker, fikk ikke is til frokost, jeg ga henne drikke til maten, hunden gikk ut.
Dette var bare i dag, og vi er enda ikke kommet til lunsj. Det er jammen ikke bare bare å være nesten to år
Ikke så lurt å la han bestemme så mye... spesielt ikke det å stå opp igjen etter å ha lagt seg.Skulle legge seg, ville ha mat, jeg laget mat. Han nektet og spise (det han spesifikt ville ha) og hyla istede. Gikk å la han mens han hyla maaaat(fordi han ikke ville legge se). La han og gikk inn 3 min etterpå å spurte om han ville spise. "Ja"gikk ut på kjøkkenet, satt han i stolen. Da hyla han fordi han ville legge seg..
Gir snart opp jeg altså.. att det går an!
Sokker er helt umulig her også. De skal på henda og ikke beinaSiste var at han måtte ha på seg klær, og ikke minst sokker.
Sokker er helt umulig her også. De skal på henda og ikke beina
Ikke greit å være liten med sterke meningerGikk litt bedre når jeg spurte om hvilke sko han skulle ha på seg, men sokker skal ikke på hverken på føtter eller hender her. Idag fant jeg sokker med lastebil på (fra tørkestativet) som han studerte både før og etter den var kommet på foten
Men! Hvorfor ville du ikke ha hjelp til det. Han får jo hjelp av deg siIdag var det at han ikke fikk gå ned trappa i pappas altfor store sko (guttungen er to år), og at jeg ikke villa ha hjelp til å tørke meg etter å ha vært på toalettet.
Haha, ja han hadde jo tross alt fått ordne meg papiret Man må jo bare le, jeg klarer i allefall ikke å holde meg alvorlig når ungen står og tramper med dopapiret i håndaMen! Hvorfor ville du ikke ha hjelp til det. Han får jo hjelp av deg si
Stakar da ville jo bare hjelpe! De er rare disse småHaha, ja han hadde jo tross alt fått ordne meg papiret Man må jo bare le, jeg klarer i allefall ikke å holde meg alvorlig når ungen står og tramper med dopapiret i hånda
Haha, minner meg om da nevøene mine var yngre. Eldste satt på do og ville ha hjelp til å tørke, og lillebror kommer løpende for å hjelpe!Haha, ja han hadde jo tross alt fått ordne meg papiret Man må jo bare le, jeg klarer i allefall ikke å holde meg alvorlig når ungen står og tramper med dopapiret i hånda
Ikke så lurt å la han bestemme så mye... spesielt ikke det å stå opp igjen etter å ha lagt seg.
Spør heller om han vil ha det eller det til mat(kun to alternativer som du vet han spiser), si at nå spiser vi en stund, så går vi på badet, og så er det natta. Hvis han ikke vil ha maten han har bestemt seg for, så kan han legge seg. Sultne barn spiser.
Jeg spurte aldri; hva har du lyst til, eller har du lyst til å legge deg. Sa bare at nå er det kveldsmat, vil du ha leverpostei eller brunost på skiva? Nå er det snart leggetid, vil du dusje eller bade i dag? Nå skal du legge deg, og mamma synger to sanger for deg, så er det natta. Minst mulig uthaling og alternativer. Barn som må ta for mye avgjørelser får det slitsomt når de i tillegg er slitne og trøtte.
Du kan også sette deg ned med barnet i et rolig øyeblikk og forklare at: nå er det for mye hyl og skrik med alt vi gjør, og det blir mamma og du sliten av. Nå skal mamma hjelpe deg så du kan bestemme deg, og så gjør vi dette sammen.
Maks to alternativer på alt, og da kun alternativer du kan leve med selv. Ikke la barnet stå opp igjen etter å ha lagt seg, det vil du angre på i alle år fremover.