Hvorfor er all barnetv så slitsom?

• Trådstarter Trådstarter **SunFlower**
  • Opprettet Opprettet
Derfor har vi holdt oss unna norsk barne tv. Vi har latt lillemor se på babytv. Fantastisk kanal for de minste :-) På engelsk da, men siden hun skulle lære språket likevel så var ikke det et problem :-)

Hatar at canal digital Parabol ikkje har babytv. Min elskar Big Bugs Band så må youtuba den...

Ang vold osv så kommer vel uansett barna til å lære at det finnes. Den største forskjellen er nok i hvordan de lærer å håndtere det, ikke i hva de ser på tv. Man kan ikke unngå at de ser forskjellig atferd hos både barn og voksne, og det er vel da vår oppgave som foreldre å lære dem å håndtere det.

Om alle på tv skulle ha oppført seg "eksemplarisk" ville de jo fått et helt feil inntrykk av hvordan realiteten er.
Jeg tror de fleste normale familier oppfører seg "eksemplarisk" og at det er sånn realiteten er for de fleste barn heldigvis :) Her opplever jeg det hvertfall omvendt - at noen barneprogrammer viser feil inntrykk av hvordan realiteten her, for her er det ikke vanlig å kalle noen drittunge, be noen holde kjeft og at det er helt greit/normalt å stjele, lyve og slå. Eldre barn vet jo etterhvert at dette "finnes" men tv kan normalisere det gjennom måten det presenteres på.

Jeg synes ikke et lite barn skal måtte lære å håndtere vold :o Det er vel aldri barnets skyld eller ansvar? Mulig jeg mistolker hva du mener...

Heri huset er det nå brannman sam som står høyest på lista, før var det byggmester bob :) så har en del dvder av de :) av tv-kanaler setter jeg på nickjr :) kjempe masse greit barnetv for guttungen på 2 1/2 år :) og han elsker også paw patrol som går på den kanalen :)

huff, ja mye slitsom barnetv.. Dattera mi på snart 3år liker ikke sånne program som går altfor fort, da går ho å leker til det kommer noe mer morsomt.. Ho liker mest rolige ting som; Karsten og petra, lodde og linn, lille jack (det syns jeg er slitsomt :p ) uki, drømmehagen,teletubbiene,fantorangen, skomakergata,brannmann sam, postmann pat, mamma mø..

sønnen min på 8år liker litt mer også alt på cartoon network osv.. masse ufyslig barnetv altså...

Jeg tror de fleste normale familier oppfører seg "eksemplarisk" og at det er sånn realiteten er for de fleste barn heldigvis :) Her opplever jeg det hvertfall omvendt - at noen barneprogrammer viser feil inntrykk av hvordan realiteten her, for her er det ikke vanlig å kalle noen drittunge, be noen holde kjeft og at det er helt greit/normalt å stjele, lyve og slå. Eldre barn vet jo etterhvert at dette "finnes" men tv kan normalisere det gjennom måten det presenteres på.

Jeg synes ikke et lite barn skal måtte lære å håndtere vold :o Det er vel aldri barnets skyld eller ansvar? Mulig jeg mistolker hva du mener...

Ble kanskje litt feil formulert av meg, men at de finner ut at vold og mobbing skjer er ikke til å unngå. Med å håndtere det, mener jeg vel da heller at man må lære å forstå det og hvorfor det er galt. Ikke at de skal lære å håndtere i form av å havne i det.
Det er mange barn som mobber andre, og jeg tror ikke dette kun er fordi de har sett ting på tv. Jeg tror det har mer å si på hva som kommer ut av munnen til foreldrene. Det er mange voksne som ikke tenker over hva de sier i nærheten av barn, og de får med seg mye mer enn det mange tror. Så hvordan de blir påvirket av programmer, tror jeg ligger mer i hvordan de voksne reagerer på det.

De finner nok ut av det fort selv om de er små. Når barnehagebarn blir mobbet av de andre barna, så vil nok dette ha større innvirkning enn hva barnet har sett på tv, og den som mobber vil jeg tro har mye å si på hvordan de har hørt andre snakke.

Ansvaret ligger selvfølgelig hos foreldrene, i form av hva de lærer barna sine om hva som er akseptert og ikke akseptert oppførsel.

Barne-tv har mye dritt! Nå har vi avbestilt nesten alle kanaler, (så mange vi kan) for vi ser sjelden på tv. Har netflix da :) 4 åringen ser en del på det, nå er det vel little pet shop og trollz som er kult. Men mye bråk der også ;) mummi elsker han (og jeg), men tror ikke NRK viser det nå

Barne-tv har mye dritt! Nå har vi avbestilt nesten alle kanaler, (så mange vi kan) for vi ser sjelden på tv. Har netflix da :) 4 åringen ser en del på det, nå er det vel little pet shop og trollz som er kult. Men mye bråk der også ;) mummi elsker han (og jeg), men tror ikke NRK viser det nå

Jeg tror Mummi går på TV av og til om morgenen på Super. Vi har filmene, vi. :P Hun spør titt og ofte om å slå på Mummi. ;) Dyra i hjorteparken sender de også av og til, men det tror jeg blir litt voldsomt for en treåring. ;)

Jeg tror Mummi går på TV av og til om morgenen på Super. Vi har filmene, vi. :P Hun spør titt og ofte om å slå på Mummi. ;) Dyra i hjorteparken sender de også av og til, men det tror jeg blir litt voldsomt for en treåring. ;)
Uff dyra i hjorteparken er jo bare tragisk :p var det NOEN som overlevde?

Back
Topp