Hvorfor det?

Så hva er en børste? For å dra oss tilbake til start :p

Vi er lynsmarte! :D Bare tenk på våre barn, hvor flinke de er til å avkode språket vårt. OG de skjønner helt sykt mye, når man begynner å analysere språket vårt..
Hm...en fellesbetegnelse?

Definisjon av børste: redskap bestående av skaft med kost på, til å gjøre rent med :p

Egentlig aldri tenkt over hvor avansert dette språket vårt er...

Hm...en fellesbetegnelse?

Definisjon av børste: redskap bestående av skaft med kost på, til å gjøre rent med :p

Egentlig aldri tenkt over hvor avansert dette språket vårt er...

Skaft med kost på.. Ok.. Holder da med kost, da? Eller hva er kost? :p

Skaft med kost på.. Ok.. Holder da med kost, da? Eller hva er kost? :p
Kan være plate med kost på og...må jo ikke ha hele skaftet?
"Kvast av bust, hår på skaft eller lignende" påstår bokmålsordboka. Er litt forvirret den og tror jeg:p

Og hva er feiekost? Feier du eller koster du, eller burde vi egentlig si at vi feiekoster??? :o

"Kvast av bust, hår på skaft eller lignende" påstår bokmålsordboka. Er litt forvirret den og tror jeg:p

Og hva er feiekost? Feier du eller koster du, eller burde vi egentlig si at vi feiekoster??? :eek:

Ja, den boken der er forvirret. Kvast? Blomsterkvast? Hår på skaft? What?

Feiekost, ja.. Å feie.. Hva er det? Feiing av piper. Det driver man jo også med. Eller koster man pipen?

Ja, den boken der er forvirret. Kvast? Blomsterkvast? Hår på skaft? What?

Feiekost, ja.. Å feie.. Hva er det? Feiing av piper. Det driver man jo også med. Eller koster man pipen?

Tror jeg må ta meg et norskkurs for å stille noen spm til "ekspertene" :o

Mye man feier. Feier over pipa, gårdsplassen, gulvet, mannen...:p

Jeg børster håret. Jeg pusser tennene. Jeg feier gårdsplassen. Eneste som gir mening, er bærsting av håret! :p

Og hva er feiekost? Feier du eller koster du, eller burde vi egentlig si at vi feiekoster??? :eek:

Er det derfor det heter å feie over noen?

Back
Topp