Hvorfor det?

Kakedeig

Forumet er livet
Septembermødre <3
Sommerfuglene
Hvorfor sier jeg pusse tennene når jeg faktisk børster dem? Og kan du børste tennene når du ikke grer dem?
Skulle det heller vært en tannpusser? Er tannkost mer riktig? Koster vi tennene?

Noen andre ting vi sier feil?

Men er det feil? Tannpolering? Tannskrubbing? Tannskrubb? For det heter vel både tannkost, tannskrubb og tannbørste?

Rense tennene med tannrenser?

Men er det feil? Tannpolering? Tannskrubbing? Tannskrubb? For det heter vel både tannkost, tannskrubb og tannbørste?

Jeg har ikke hørt tannskrubb før :P

Ta oppvaskkost da.. Det er jo mer riktig med kost enn børste?

Det er ingen som sier de skal ut og børste plassen, man skal jo koste plassen..

Puss puss så får du en pupp
Puss så får du en pupp!

Puss for nuss!

Jeg har ikke hørt tannskrubb før :p

Ta oppvaskkost da.. Det er jo mer riktig med kost enn børste?

Det er ingen som sier de skal ut og børste plassen, man skal jo koste plassen..

Tja.. Skal ikke se bortifra at enkelte fine fruer børster innkjørselen sin :p

Hvorfor sier jeg pusse tennene når jeg faktisk børster dem? Og kan du børste tennene når du ikke grer dem?
Skulle det heller vært en tannpusser? Er tannkost mer riktig? Koster vi tennene?

Noen andre ting vi sier feil?
Jeg vet ikke hvorfor du sier det nei :p

Jeg børster jo heller ikke håret, det grer jeg, så da burde jeg vel si hårgreer da? :p hehe

Tannpusser høres jo bare merkelig ut...kanskje vi rett og slett skal kalle det for en tannvasker? For det er vel egentlig det vi gjør? Vasker tenna:D

Hva er egentlig å børste? Det slo meg nå.. Hvis ingenting av dette er å børste, hva er da å børste?

Hva er egentlig å børste? Det slo meg nå.. Hvis ingenting av dette er å børste, hva er da å børste?

Jeg børster vekk smuler eller bøss fra benken f.eks:p hehe

Ja, jeg sier jo at jeg børste vekk smuler selv, men er det det jeg egentlig gjør? Eller skuffer jeg det vekk med hånden? :p :eek:

Skuffer gjør jeg kun med skuffe. Eller skal vi skuffe noe ned i skuffen??? Den vil jeg ikke ha på benken:o haha
Er det rart utlendinger blir forvirret når de skal lære seg norsk??? :o haha
Koste, feie, børste, pusse...hva er hva? :confused:

Skuffer gjør jeg kun med skuffe. Eller skal bi skuffe noe ned i skuffen??? Den vil jeg ikke ha på benken:eek: haha
Er det rart utlendinger blir forvirret når de skal lære seg norsk??? :eek: haha
Koste, feie, børste, pusse...hva er hva? :confused:

Men man former hånden som en skuffe, så billedlig talt? :p

Norsk er kjempevanskelig! Det er egentlig rart vi forstår hverandre så godt som vi gjør :p

Men man former hånden som en skuffe, så billedlig talt? :p

Norsk er kjempevanskelig! Det er egentlig rart vi forstår hverandre så godt som vi gjør :p

Det er jo sant. Har jeg ikke tenkt på engang:p haha

Hvordan skal noen klare å lære seg det når vi blir forvirret? Haha
Det sies vel at norsk er et av de vanskeligste språkene å lære, så vi må jo være kjempesmarte:D

Det er jo sant. Har jeg ikke tenkt på engang:p haha

Hvordan skal noen klare å lære seg det når vi blir forvirret? Haha
Det sies vel at norsk er et av de vanskeligste språkene å lære, så vi må jo være kjempesmarte:D

Så hva er en børste? For å dra oss tilbake til start :p

Vi er lynsmarte! :D Bare tenk på våre barn, hvor flinke de er til å avkode språket vårt. OG de skjønner helt sykt mye, når man begynner å analysere språket vårt..

Back
Topp