hvorfor bry seg?

ORIGINAL: langtidssniker

ORIGINAL: Labambie

Dette er nært opp til det teiteste innlegget jeg har sett på BV ever.. Og det er faktisk sykt godt gjort!

Vi skulle ikke bare legge ned alt som heter barnevern da eller? Må jo ikke finne på å bry seg! Herligheten nei..

ja vel jeg er teit.

hva har barnevern med hvordan ungen sitter i bilen?
hvilken vei de sitter eret valg foreldrene tar, å de må selv stå for det hvis uhellet skulle være ut.

men derimot omsorgsvikt DET skal det brys seg om.

Hvorfor er det ikke omsorgssvikt å med vitende og vilje halvere ungens sjanser i en kollisjon? [8|] Klart, det er nok ingen barnevernssak enn så lenge det er lovlig, og derfor er det viktig å opplyse de som ikke vet bedre.

ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: langtidssniker

ORIGINAL: Labambie

Dette er nært opp til det teiteste innlegget jeg har sett på BV ever.. Og det er faktisk sykt godt gjort!

Vi skulle ikke bare legge ned alt som heter barnevern da eller? Må jo ikke finne på å bry seg! Herligheten nei..

ja vel jeg er teit.

hva har barnevern med hvordan ungen sitter i bilen?
hvilken vei de sitter eret valg foreldrene tar, å de må selv stå for det hvis uhellet skulle være ut.

men derimot omsorgsvikt DET skal det brys seg om.

Hvorfor er det ikke omsorgssvikt å med vitende og vilje halvere ungens sjanser i en kollisjon? [8|] Klart, det er nok ingen barnevernssak enn så lenge det er lovlig, og derfor er det viktig å opplyse de som ikke vet bedre.

Det jeg vil få fram  at hverken du eller jeg eller pokkerns oldemor, kan bestemme hvilken vei de skal sitte.. så lenge det er lovelig så har de jo lov. lov og anbefalt er to vidt forskjellige ting men her på bv er anbefalt lov.

Hvorfor jeg bryr meg om hva du gjør med barnet ditt?
Vel, i de små ting kanskje jeg ikke gjør det, men når det gjelder konsekvenser som kan føre til at MINE skattepenger skal betale utredning, sykehusopphold, medisinering, spesialopplæring og spesialutstyr til DITT barn, forbeholder jeg meg retten til å bry meg. [;)]

Derfor er det ikke bare opp til deg hva du dytter i deg i løpet av graviditeten, eller om du sikrer barnet ditt i bil (nå snakker vi sikre/ikke sikre, ikke bakover/lovlig fremovervendt). [;)]

Ut over det gir jeg beng i om du gir ungen din iskrem før eller etter ettårsdagen, bruker vogn etter 3-årsdagen eller gir ungene pedagogisk korrekte leker. [8D]

ORIGINAL: Trude Ellerei

ORIGINAL: Lissyjane

Nei du kan så si... Jeg har selv fått høre det så ørene flagrer fordi min sønn på 17 mndr ikke får sjokolade eller snop genrelt. Han får ikke rosiner og ei heller nøtter eller kjeks eller saft. Han får ikke julekalender engang. Han har spist pizza til middag èn gang i sitt liv og vi har fisk annenhver dag,så langt det går. Og venninnen min synes SÅ synd på han når han ikke fikk is på 17. mai når han var elleve mndr gammel. Jeg skulle seriøst ønske folk sluttet å legge seg opp ii hva jeg gjorde og ikke gjorde.Han har fått cole èn gang i sitt liv og det var min far som så at ungen var desperat etter væske og skulle være grei. Jeg kastet meg nesten over bordet og ble rasende. Det ble en liten diskusjon,men jeg har det siste ordet. Det er mitt barn og det er jeg som bestemmer hva for et kosthold jeg vil at han skal ha.Han får seriøst ikke syltetøy på skiven engang. Stakars...

Respekt!  Han er jo så liten enda, sønnen din, så det burde ikke være vanskelig å akseptere ditt valg da.
Da vår sønn var like liten, var vi like strenge - omtrent da.

Men vi har motsatt problem vi. Vi har nemlig fått vite på helsestasjonen at vår sønn har fått litt for mye sunn mat, så de vil gjerne at vi feter ham opp litt med rømme og smør og slikt. Og at vi godt kan la ham få litt junkfood iblandt.
Nå er begge vi foreldrene overvektige, og har derfor passet på vår sønn for at han ikke skal bli det pga oss.
Men vi får ofte verbal eller via kroppspråk, kritikk hvis de ser guttungen med en vaffel i hånda når vi er ute... Ungen deres kommer til å bli feit hvis dere lar ham holde på å spise sånt, kan folk komme bort å si. For idiotkjerringa trodde sikkert at vi forer ham på en vaffeldiett hele tiden.
Takk, det er vi faktisk klar over, svarer man da...

Eller motsatt av det igjen, morsommere variant: Ikke rart den ungen er tynn, dere spiser vel alt selv...

Folk kan være nådeløse, i sin velmenende tankegang.
Jeg MÅÅÅÅÅÅ jo bare redde den ungen fra et liv i feitehelvete, for de foreldrene som er tykke, vet sikkert ikke hvordan man skal beskytte ungen sin.

Hva fanken vet de om min årsak til fedme, eller hva jeg gjør for å bekjempe den? Og hva pokkern vet de om min sønn. Ja, han er tynn - noe som ligger til slekta, faktisk. Men han får da mat allikevel da.
Og hva vet folk om årsaken til at min gutt satt i vogna den dagen på togstasjonen?? Kanskje han er nyoperert i hofta, uten at jeg forteller alle og en hver om det???

Eller favoritten min blandt folk som legger nesa i bløt: "nå må du se til å få en unge til da, for klokka tikker vettu. Kan ikke la stakkars lille puslingen din bli enebarn".... Thanks a fucking lot. Men slike kommentarer må jeg bare le av, for de forteller om uintelligens på høyyyt plan.[;)]

guri dette traff [8|]   vi lover å bli snillere mennesker[;)]  ang fedmen. Måtte lese det for mannen min, han ble nesten blek, er fæl til å dømme litt for kjapt!!!

Back
Topp