hvorfor bry seg?

hvorfor bryr dere om ANDRE har teppe over vogna
hvorfor bryr dere om hvordan barnet er kledd
hvorfor bryr dere om ANDRE har barnet framover/bakover i bil
hvorfor bryr dere om hva barnet har på seg i vogna

osv osv.

jeg gidder ikke bry meg hva andre gjør, det får være opptil dem.
For å ha det sagt, jeg har aldri hatt teppe over åpningen, barnet sitter bakover i bilen, ....

har dere ikke nok med å passe på deres egen familie?
går dere virkelig bort til fremmede å rakker ned ang teppe klær osv..????

Er lov å gi gode råd da [:D] er ikke alle som henger på BV eller leser forbrukstester feks.
Jeg gjør som jeg vil, men hører hva dere sier...

Men ikke samme leksa igjen og igjen og igjen hele tiden [8D]  blir til slutt sånn at jeg skal faan
ikke gjøre det... 

Så lenge det gjelder forsvarsløse små barn som ikke kan forsvare seg mot/si ifra, så syns jeg vi voksne "som vet bedre" plikter å opplyse/si ifra på en pen måte til barnets foreldre. I håp om at de gjør noe med det. Stakkars små barn. Tenk om ingen hadde brydd seg her i verden!!

Nei, jeg går ikke bort og "rakker ned på dem", som du kaller det.
Men jeg bryr meg.
Og det er jo ikke fordi jeg liker å blande meg, eller jeg vil være slem mot dem. Det er fordi jeg ikke ønsker at barna skal få svi for foreldrenes vaner.

Det er jo synd på barna som svetter og har det alt for varmt og ikke får puste skikkelig i vogna med masse klær og teppe over åpningen.
Det er synd på barn som er ute og fryser fordi foreldrene ikke har kledt på dem nok klær (da teller jeg ikke de som har kledt på seg selv og løpt av gårde). Og det blir synd på alle om de kolliderer og barnet som sitter forovervendt brekker nakken og dør.

ORIGINAL: Mamasan

jeg ville snudd litt på det jeg:
hvorfor bry seg så veldig mye om de små tingene når det finnes langt verre ting foreldre gjør mot barn enn det der?

jeg hadde vært sjeleglad om det største problemet med barn i norge var forovervendte bilstoler eller teppe foran vogna! men fakta er at minst 11% av barna vi møter er utsatt for vold og/eller overgrep- hvor er engasjementet i forhold til dette?

sorry altså, fint at folk bryr seg men kanskje de først og fremst burde ta seg av seg selv og sine og deretter begynne på topp med det som faktisk er verst og mest skadelig?

Jeg ser hva du mener, men må bare sette det på spissen. La oss si at du har en venninne som du syns kler på barnet feil i forhold til været, så ungen fryser eller er overopphetet, eller hun har ungen forover fordi hun ikke vet hvor stor forskjellen er på forover og bakovervendt, eller noe annet som du vet er farlig/feil og du kan informere henne om det. Lar du være da, fordi du tenker at: Jaja, de mishandler jo ikke ungen? Eller vil du at vi først må gå å lete etter barn som blir mishandlet før vi kan tenke på andre problemer?

Jeg bryr meg så klart om det også, men jeg prioriterer det som er foran øynene mine. Jeg hadde ikke nølt med å ringe inn bekymringsmelding dersom jeg fikk mistanke om at noe kunne være galt. Men jeg blir også irritert hver gang jeg ser tepper foran vognåpningen og sånne typer urelevante feil.

hvorfor bry seg om andre bryr seg[:-]

Jeg bryr meg fordi jeg vil at alle barn skal ha det best mulig, og jeg blir irritert når noen foreldre ikke klarer å ta seg best mulig av barnet sitt.  Barn trenger at noen bryr seg.

det var som om jeg skulle sakt det selv [:)]

så enig med HI

ORIGINAL: VokserOGgror

Jeg bryr meg fordi jeg vil at alle barn skal ha det best mulig, og jeg blir irritert når noen foreldre ikke klarer å ta seg best mulig av barnet sitt.  Barn trenger at noen bryr seg.

enig..dette er en teit tråd.

Jeg går ikke bort og rakker ned på dem, men snakker drit om dem til venninnene mine og sånn...

Jeg så en unge på 1 1/2 år på en uterestaurant kl 20:00 i går i skikkelig drittvær, og jeg brydde meg VIRKELIG!! Syns så synd på ungen....[&o] Så ut som han frøys...[&o]
Og vi snakka maks drit om dem...

ORIGINAL: Mamasan

ORIGINAL: kolibri

men det finnes noe som heter å bry seg for mye og å blande seg i noe man ikke har noe med.
og det er jo der diskusjonen ligger: hva er egentlig "for lite problem" til at man bør blande seg? er teppe foran vogna ille nok til at man bør blande seg? om et barn har stygge klær: bør man blande seg? eller bør man holde seg til større ting?

da jeg var på første kontroll med vesla etter at hun var født, fikk vi beskjed fra hs å si i fra til mødrene som hadde tepper forran vogna.
jeg må si at jeg blander meg altfor sjelden i hva folk gjør når jeg ser noe jeg får høre er galt fra eks denne hs..jeg blander meg absolutt ikke inn hvis jeg syns klærne til unger er stygge[8|]

Akkorat det jeg også ville fram til.
Jeg bryr meg fordi noen må gjøre det, og barna kan ofte ikke si ifra selv, om de kan si ifra så er det jo ikke sikkert de når igjennom eller at de faktisk vet at det er noe å si ifra om.

ORIGINAL: Regan

Jeg går ikke bort og rakker ned på dem, men snakker drit om dem til venninnene mine og sånn...

Jeg så en unge på 1 1/2 år på en uterestaurant kl 20:00 i går i skikkelig drittvær, og jeg brydde meg VIRKELIG!! Syns så synd på ungen....[&o] Så ut som han frøys...[&o]
Og vi snakka maks drit om dem...

ja det er jo virkelig voksent gjort.

alt for varmt og ikke får puste skikkelig i vogna med masse klær og teppe over åpningen.
Det er synd på barn som er ute og fryser fordi foreldrene ikke har kledt på dem nok klær (da teller jeg ikke de som har kledt på seg selv og løpt av gårde). Og det blir synd på alle om de kolliderer og barnet som sitter forovervendt brekker nakken og dør.

ORIGINAL: kolibri

men det finnes noe som heter å bry seg for mye og å blande seg i noe man ikke har noe med.
og det er jo der diskusjonen ligger: hva er egentlig "for lite problem" til at man bør blande seg? er teppe foran vogna ille nok til at man bør blande seg? om et barn har stygge klær: bør man blande seg? eller bør man holde seg til større ting?

Så vidt jeg vet har ingen dødd av å ha stygge klær...

Man bryr seg vel der det kan være direkte skadelig for barnet. Syns ikke den grensen er så vanskelig å definere egentlig.

ORIGINAL: Candykikk

det var som om jeg skulle sakt det selv [:)]

så enig med HI

ORIGINAL: Lissyjane

Nei du kan så si... Jeg har selv fått høre det så ørene flagrer fordi min sønn på 17 mndr ikke får sjokolade eller snop genrelt. Han får ikke rosiner og ei heller nøtter eller kjeks eller saft. Han får ikke julekalender engang. Han har spist pizza til middag èn gang i sitt liv og vi har fisk annenhver dag,så langt det går. Og venninnen min synes SÅ synd på han når han ikke fikk is på 17. mai når han var elleve mndr gammel. Jeg skulle seriøst ønske folk sluttet å legge seg opp ii hva jeg gjorde og ikke gjorde.Han har fått cole èn gang i sitt liv og det var min far som så at ungen var desperat etter væske og skulle være grei. Jeg kastet meg nesten over bordet og ble rasende. Det ble en liten diskusjon,men jeg har det siste ordet. Det er mitt barn og det er jeg som bestemmer hva for et kosthold jeg vil at han skal ha.Han får seriøst ikke syltetøy på skiven engang. Stakars...
så flink du er..håper og holde tulla borte fra snop så lenge det lar seg gjøre[:)]

men over til saken...jeg syns folk skal bry seg uansett..det er det som er feil med verden idag...at folk gir faen!!!!

Dette er nært opp til det teiteste innlegget jeg har sett på BV ever.. Og det er faktisk sykt godt gjort!

Vi skulle ikke bare legge ned alt som heter barnevern da eller? Må jo ikke finne på å bry seg! Herligheten nei..

ORIGINAL: Labambie

Dette er nært opp til det teiteste innlegget jeg har sett på BV ever.. Og det er faktisk sykt godt gjort!

Vi skulle ikke bare legge ned alt som heter barnevern da eller? Må jo ikke finne på å bry seg! Herligheten nei..

ja vel jeg er teit.

hva har barnevern med hvordan ungen sitter i bilen? hvilken vei de sitter eret valg foreldrene tar, å de må selv stå for det hvis uhellet skulle være ut.

men derimot omsorgsvikt DET skal det brys seg om.

Fordi barns ve og vel er et samfunnsansvar og de kan ikke forsvare seg selv. Derfor bryr jeg meg om hva andre gjør med barna sine. Fins grenser for hva man skal blande seg oppi, så klart, men.. 

Back
Topp