hvorfor*bilsikring*

Malleleo

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
gidder ikke folk feste barna sine i bilstolen? på rema i går så jeg ei 2 år gammel jente sitte bakovervendt, men uten seler[8|] da er vitsen med bakovervendt elr bilstol i d hele tatt bort..

fatter ikke at folk har så lite respekt for trafikken at de ikke har på seler på ungene[&o]
[hr]
må legge til siden en del ikke leste et innlegg lenger ned. Jeg håper d er sånn at jenta klarer å løsne selen selv. jeg synes hun så litt lita ut fo rd da.. så jo like gammel ut som mi eldste og hun klarer d iallefall ikke. underkant av 2 år altså. Men for jenta si skyld så håper jeg jo d er sånn at hun klarer d selv da og sitter sikra når de er på veien[:)]

Hehe, den har jeg også lurt på ! [8D]

Kjenner noen som har bilstol til ungen, men hun sitter ikke i det.. Grunnen : Hun liker ikke å sitte i bilstol, så da får hun heller stå i baksetet om hun vil det.. [8|][:-] Ehhh...

Uff, ja. Det og det å ikke bruke stol i det hele tatt.
Har til og med sett noen feste en babystol forovervendt.[:@]

ORIGINAL: MissMongo

Hehe, den har jeg også lurt på ! [8D]

Kjenner noen som har bilstol til ungen, men hun sitter ikke i det.. Grunnen : Hun liker ikke å sitte i bilstol, så da får hun heller stå i baksetet om hun vil det.. [8|][:-] Ehhh...

atte u say what! er disse folka oppegående i d hele tatt elr[&:][:(]

pappan/mannen svingte inn på rema parkere 2 plasser unna meg, jeg ser ungen reise seg i setet(på min side) og pappa bare løfter henne rett opp fra stole. så hun hadde nok sitti usikra mens bilen var i bevegelse ja[8|]

Kan jo være at hun glemte det [&o]
Det skal jo ikke skje, men jeg har faktsik gjordt det selv.
Jenta mi var 3 år, og det var iskaldt ute! Jeg bar henne ut i bilen og pakket jakka mi rundt henne uten og ta på selen.
Startet bilen for å få varme, og sprang inn for og hente lillebror i babysetet. Festet setet hans og kjørte [&o]
Rett borti gata hørte jeg heldigvis "Mamma da! Du må ta på meg selen"
Uff [&o] Så glad for at hun sa fra, og jeg kan garantere at det har ikke skjedd siden!
Fikk virkelig skrekken, tenk hvis noe hadde hendt akkuratt denne dagen [&o]

ja, jeg veit jo ikke hvilket sete d var( ikke twe elr multitechen, d var høøyere), bare at d var bakovervendt, og jenta så ut som om hun var på mi jente sin alder som er nesten 2 år. D kan jo hende[:)] jeg håper hun klarer d.. min klarer ikke d.. hun har gjort d en gang(åpnet selen) men aldri siden.

Virker som om de aller fleste faktisk driter i å sikre ungene i bilen. De ser på det som vanskelig og tidtrøyte, det er alltid en sånn fornøyelse når de kan snus etter babysetet. 

ORIGINAL: Labambie

Virker som om de aller fleste faktisk driter i å sikre ungene i bilen. De ser på det som vanskelig og tidtrøyte, det er alltid en sånn fornøyelse når de kan snus etter babysetet. 

Det synes jeg det virker som også.. Virker nesten som om folk ikke gidder å bry seg om at det faktisk er en sikkerhetsrisiko å i det hele tatt kjøre bil.. Det trengs en massiv holdningskampanje til. Er så møkkalei av å høre tankeløse argumenter som: JEG er flink å kjøre bil, jeg kjører sakte, jeg har kontroll, det er bare en kort tur osv..

[:@][:@]

Eg kunne aldri latt være å feste jenta mi skikkelig i selen, for eg vet eg aldri hadde klart å leve med samvittigheten om noe tragisk skulle skjedd!

Fatter ikke hva folk tenker på!! Håper det var en forglemmelse.. Selv om det ikke er rom for forglemmelser når det gjelder barns sikkerhet i bil..

ORIGINAL: Bouncing Buttplug

Hva vet du da om at hun ikke var sikret? For alt du vet så kan hun løsne selene sine selv, og gjorde det da bilen stoppet?[8|]

skrev lenger opp at jeg håper jo d er sånn[:)] men hu så lita ut for å få til d da..

Jah, godt spørsmål. Her en dag så jeg en far ta sønnen på fanget da de kjørte fra barnehagen, og de skulle ikke bare "rett bort i gata" (selv om ikke det er noen god grunn en gang). Skal ikke så mye til før airbagen utløses og med ungen på fanget rett foran airbagen kan han takke farvel til sønnen. [8|] Folk tenker ikke langt. Ellers er det en familie som er gjenganger når det gjelder manglende sikring av ungene når de kjører fra bhg. De står gjerne i framsetet begge ungene med hodet utav vinduet. [8|]

ORIGINAL: Malleleo

pappan/mannen svingte inn på rema parkere 2 plasser unna meg, jeg ser ungen reise seg i setet(på min side) og pappa bare løfter henne rett opp fra stole. så hun hadde nok sitti usikra mens bilen var i bevegelse ja[8|]

Hehe, storebror her løsner selene sine selv han når vi stopper og da er det bare å løfte ham utav bilen, håper ikke noen ser oss når vi gjør det for da kan det hende de tror vi bare slenger han fra oss i setet uten å feste ham. [8D]

jeg la d til å første innlegget siden flere ikke leste nedover tråden da[:)] håper jo for jenta si skyld at d var d som var saken, at hun klarer å løsne sela selv[:)] 

Back
Topp