Hvorfor ammer du?

Naturlig
Praktisk
Lettvint
Beste
Sunneste

Men gleder meg til å introdusere fast føde. :p

Jeg ammet fordi det var for meg en selvfølge. Mine pupper er skapt for å gi mitt barn mat, så selv om jeg aldri ble komfortabel med ammingen så hadde jeg aldri kunnet slutte å amme for min egen del.
Jeg var fast bestemt på å jobbe så hardt som jeg måtte for å få til ammingen, men var også fast bestemt på at jeg ikke skulle la det ødelegge meg om jeg av en eller annen grunn ikke fikk det til.

Ammet fordi jeg kunne. Var liksom ikke et alternativ å gi noe annet når jeg hadde maten ferdig og klar i puppen til enhver tid.

Fordi det er det beste for henne, bestemte meg før fødselen at jeg skulle få til ammingen og har fullammet i 6måneder og hun får fortsatt pupp døynet rundt. Syns det både er kos og veldig enkelt og greit. Det er gratis og slipper alt styret med flasker :) Hun sovner også ofte på puppen både på dagen og natta, så er like mye kos og trygget for henne å. Men hun har aldri tatt smokk, bare brakk seg av den, og når jeg har gitt den til henne nå så bare tygger hun og leker med den :P

Ja, hvorfor ammer du? Jeg ammer fordi det er praktisk og jeg slipper oppvasken det blir med flasker. Helt ærlig syns jeg ikke amming er noe "kos", som så mange skal ha det til, men kun en "nødvendighet". Og det tror jeg sannelig mini også tenker, for han spiser aldri med mindre han er sulten. Ikke noe kosepupp her i gården for hverken han eller meg :p Har du tenkt over hvorfor du ammer?
Mens jeg ammet var jeg av samme oppfatning. Slapp koking av flasker, oppvask, oppvarming og ikke minst å bruke penger på MME. Men endte jo opp med å gå over til flaske ved 2-mnd alder da melka forsvant. Var egentlig aldri noe særlig kos her, og lillegutt så ut til å mistrives ved puppen og være utålmodig da melken ikke kom raskt nok og i store nok mengde...

Ammer fordi det er det beste for lillegutt :) har vært trøblete, med dysmatur baby, liten vektoppgang, sårhet, trøske og generelt vonde pupper. Men vi holder på fremdeles (5 mnd) og tenker å fullamme til 6 mnd hvis ikke HS sier noe annet :)

Fordi det er det beste for henne, bestemte meg før fødselen at jeg skulle få til ammingen og har fullammet i 6måneder og hun får fortsatt pupp døynet rundt. Syns det både er kos og veldig enkelt og greit. Det er gratis og slipper alt styret med flasker :) Hun sovner også ofte på puppen både på dagen og natta, så er like mye kos og trygget for henne å. Men hun har aldri tatt smokk, bare brakk seg av den, og når jeg har gitt den til henne nå så bare tygger hun og leker med den :p

Bestemte deg for å få til ammingen?? Man kan vel ikke bare bestemme seg :P ?

Jeg har prøvd til det ytterste med begge barna - fullamming har aldri gått her i gården til tross for at jeg har forsøkt alt!
jeg ØNSKET å fullamme fordi det er praktisk, gir barnet det beste og pga tilknytningen.

Jeg ammet fordi det var for meg en selvfølge. Mine pupper er skapt for å gi mitt barn mat, så selv om jeg aldri ble komfortabel med ammingen så hadde jeg aldri kunnet slutte å amme for min egen del.
Jeg var fast bestemt på å jobbe så hardt som jeg måtte for å få til ammingen, men var også fast bestemt på at jeg ikke skulle la det ødelegge meg om jeg av en eller annen grunn ikke fikk det til.

Du har vært kjempeflink! Du ammet jo lenge også, om jeg husker rett?

Takk <3
19 måneder. Delamming da, hun begynte med grøt da hun var 4 måneder.

Amming er amming :) Jeg har delammet begge mine. Jenta til 6 måneder og ammer fortsatt ettåringen.
19 måneder er lenge, du skal være stolt. :) Flink mamma som setter babyens behov foran egne. :)

Jeg ammer fordi jeg kan.
Fordi det er lettvindt maten er klar. Jeg har mye melk (pumper også til melkebanken) og fordi mm er det beste for henne, når jeg nå altså kan.

Eldste ble fullammet i seks mnd og totalt ammet til han var 22 mnd.
Mellomste fullammet i seks mnd og totalt i 25-26 mnd.
Yngste er bare 3,5 mnd enda og fullammes.

Ammet og måtte så gå over til pumpe pga biter !
Prøvde på mange måter for å se om han sluttet å bite!
Tilslutt ble bitinga så stressende for meg at fant ut at pumpa var lettere ! Måtte pumpe før amminga var etablert også.
Har pumpa I 7 mnd snart.
Mm på flaske el pupp -,spiller ingen rolle. Men føler et enormt press !
Og alle som gir barnet mm istf mme blir hyllet føler jeg ofte . Mange som må gi mme.
Synes det er så synd at ting er slik.
Så lenge barnet får mat og nærhet så er det ikke så nøye hva det er enten mme el mm tenker jeg! Folk må forstå de som ikke får det til /ikke kan/ osv.
Jeg var kjempe innstilt på amminga men det var mye arbeid før det var I orden. Og det var jo et evig mas om amming amming og atter amming.
Mm er kjempe bra og praktisk men er jammen mye bra mme også vil jeg tro!
Så -klapp på skulderen for de som gir mme og de som gir mm. Aller er like gode !!!

Pumper pga mm er bra og lettvint mtp holdbarhet ifht mme. Og siden jeg har mye melk

Last edited:
Jeg ammet og skal amme fordi morsmelk er uten tvil det beste for barnet

Det hjalp meg med å gå ned i vekt

Jeg syns det var kjempekoselig så fort jeg ikke var sår lenger

Det er veldig lettvint. Trengte ikke bekymre meg for temperaturen på melken eller sterilisering av flasker

Puppene var alltid tilgjenglige :D

Back
Topp