Hvordsn er kveldsrutinene?

• Trådstarter Trådstarter Ingenbruker
  • Opprettet Opprettet
I

Ingenbruker

Guest
Hvordan er kvelden for deres nye små?

Vi startet i dag med bad, skift, mat på kvelden etterfulgt av legging... Tenker å gjøre dette til rutine... Men sliter litt med å finne riktig tidspunkt, storesøster vil jo være med men hun skal vøre i seng senerst halv 9. Er det tidlig å begynne kveldsstellet til lille kl 8? Da er hun jo "ferdig" og klar til legging kl 9 ca :p

Hvordan er deres kveldstutiner?

Null rutiner her også. Når er det vanlig/lurt å innføre fast legge tid? Føler ikke det helt er mulig enda, vesla er ikke akkurat sulten etter klokka...

Hun er bare en uke, så ingen rutiner her foruten pysj og ny bleie når vi går for å legge oss. Begynner nok ikke å legge henne før hun er 2-3 mnd, og ammerutinen er stabil :-)

Ingen rutiner her heller, men som regel rundt klokka ni tar vi litt kveldsstell og på pysjamas.
Han legger seg sammen med meg rundt 2330, enten om han får mat da eller at vi ligger i sengen til han er sulten.

Null rutiner her også. Når er det vanlig/lurt å innføre fast legge tid? Føler ikke det helt er mulig enda, vesla er ikke akkurat sulten etter klokka...
Det må man nesten prøve seg frem på, men de får jo ikke noe døgnrytme før nærmere 3mnd:)

Deilig å lese at vi ikke er alene :p mini er 5 dager i dag :) med storesøster måtte vi ha rutiner fra dag 1, hu hyla fra hu kom ut til hu var noen måneder :( kolikk og full pakke...

Kjente litt på at vi burde legge inn noen rutiner nå også men hun her er jo mye roligere enn storesøster :) vi bader hver kveld i 8/9 tiden også er det pysj. Mat må hu nesten få når hu vil , der er det ikke mye rutiner ennå...

Lillemor pleier å våkne mellom 19-20 og er da våken i ca 4 timer. Da bader vi og koser oss frem til hun viser at hun er sulten igjen - så legger vi oss i senga og spiser i ca 22-23 tiden :-)
Hun blir 4 uker på søndag og har hatt denne "rutinen" i ca 3 uker :-)

Das har jeg god tid! :) blir jo koselig med noen kveldsrutiner etterhvert da... Håper bare hun vil like å bade etterhvert, nå er det bare grining! :p
Ja:) Hehe vi har ikke turt å prøve oss på bading enda, han klikker helt og blir desperat bare vi bytter klær eller bleie :p

Das har jeg god tid! :) blir jo koselig med noen kveldsrutiner etterhvert da... Håper bare hun vil like å bade etterhvert, nå er det bare grining! :p
De skal vel ikke bade så ofte i starten heller. Veldig sensitiv hud :-) En gang i uken er nok mer enn nok.

Ikke særlig mye rutiner her ennå men vi legger oss ganske tidlig, alt fra 21.30 til 23.00 avhengig av hvor slitne vi er + samboer må opp og på jobb kl 06:00. Ammer alt fra 2-4 ganger om natta men håper det blir litt mer rutiner der snart.
Vi bader ikke mer enn 2 ganger i uka ca, de behøver jo ikke mer enn det når de er så små?.. Har jeg hvertfall fått beskjed om/lest. Men man gjør det vel som man ønsker :-)

Med tvillingene mener jeg vi startet med en gang. De var 4 uker når de kom hjem. Bleie, pysj og mat. Rundt kl 20. Så var de på soverommet etter det og fikk mat på rommet i mørket hver 3.time. Husker de var veldig på å ligge babyene på rommet og ikke ta de med inn i stuen når de var lagt. Var det natt så var det natt. Slik fikk de en rytme. I dag svarer det seg veldig, mine er super enkle å ligge og blir trett på samme tid hver kveld. Mand-søndag. Har troen på å gi barn ligge rutiner tidlig :)
Og så skulle de ikke bades mer enn en gang i uken, pga huden.

Ingen faste rutiner nei. Som mange andre skriver får de små jo ikke noe døgnrytme før 3 - måneders-alderen.

Rutiner? Hva er det?! Indi får det hun vil ha og det hun trenger når hun gir uttrykk for det.
Med 3 kolikkbarn fra før, hvor rutiner var mangelvare frem til 6-7 mnd alder, nyter jeg dager uten gråt 24/7 og gir beng i rutiner på en god stund til!

Rutiner? Hva er det?! Indi får det hun vil ha og det hun trenger når hun gir uttrykk for det.
Med 3 kolikkbarn fra før, hvor rutiner var mangelvare frem til 6-7 mnd alder, nyter jeg dager uten gråt 24/7 og gir beng i rutiner på en god stund til!

Her er det litt motsatt :p storesøster hadde skikkelig kolikk så rutiner var helt nødvendig, særlig på lveldstid og natt, nå har vi fått en baby som bare er god hele tiden, ingen gråt og ikke ufornøyd, ennå da ;) kjenner meg litt rådvill egentlig :p skikkelig uvandt dette...

Hadde droppet daglig bading så tidlig:)

Tipper det blir null rutiner de første ukene. Midterste broremann måtte vi begynne legge kl 20 når han var 6 uker, for han var så utilfreds på kveldene... Så vi får sjå

Førstemann hadde kolikk, ble ikke orden på noen rutiner før han var et år+. Vi prøvde å få til rutiner fra ca tre mnd ;) denne gangen tar vi det som det kommer. Ser an hvordan frøkna blir. Om vi slipper unna kolikk gir jeg beng i resten det første året :D

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp