Hvordan??

~Lisbeth83~

Forumet er livet
dette har sikkert blitt laget tråd om før...
men jeg prøver...
Hvordan å når sa/skal dere si at dere er gravid til sambo/kjæreste??
Å når/hvordan si det til familie/ venner??
Å hvordan reagerte de?

jeg sa det til mamma først...fordi samboeren min var i u.s.a da jeg fant det ut...hun ble kjempeglad...papa sa ikke no spes mn er i dag en stolt bestefar.samboeren min fikk litt sjokk kan man si...sa bare rett ut at jeg var gravid...men han var glad for det og i dag storkoser han seg med sin lille sønn:)oreldrene hans syns det var på tide at han skulle få barn...hehe...så alt gikk kjempebra:)

vanskelig å sei, men mangen av mine venner og noken i familien veit at me prøver så..hadde vel ikkje klart å holde på hemmligheten så lenge tenker eg..

nå er ikke jeg gravid, men det er ingen tvil om at det første jeg hadde gjort var å si det til samboeren min... gleder meg masse til den dagen [;)] Det finnes nok også noen personer jeg hadde fortalt det ganske rask til... vet ikke om jeg hadde klart å gått alene med hemmeligheten så lenge [:D] ellers ille jeg nok venta de berømte 3 mnd med å si det til Alle... i tilfelle noe skulle skje

Jeg sa det til sambo med en gang. Vi sa det til min familie først og hans etterpå. Var ikke lenge etter at vi ble gravide at vi sa det.
Sambo reagerte ikke så mye på den første. Tror vi begge var litt satt ut. Vi visste det var en sjanse siden vi ikke hadde brukt prevansjon, men vi hadde bare vært sammen i en mnd så det var litt skremmende. Mine foreldre ble utrolig glade. De har ventet på et barnebarn lenge. Mamma ble gravid da hu var 18 og jeg ble det da jeg var 22 så hu syntes vel jeg var treg. Hehehe.... Hans familie var litt mer tilbakeholden. Tenkte mer på at vi ikke hadde kjent hverandre så lenge.
Med andre mann sa vi det med en gang til mine foreldre, men ventet litt med hans. Da vi endelig hadde sagt det var det mye frem og tilbake fordi vi hadde gått igjennom en tøff tid med mye problemer ( som vi har lagt bak oss for et år siden ). Dette svangerskapet endte i SA. Da vi ble gravide igjen fortalte vi det til begge nesten likt. Ventet litt for å se om det gikk greit. Det var positiv reaksjon fra begge denne gangen og jeg håper at alt fortsatt går bra.

Klem

Hei!
Samboeren var mer eller mindre med på heile testinga. Eg måtte ta ny noen dager seinare fordi han ikkje var sikker... Var enda ikkje sikker, og turde ikkje tru på det før legen bekrefta det. Litt skeptisk av seg ja! Eg hadde då visst at eg var gravid i minst 1 veke! He he, morsomt!
Familien fikk vite det ca uke 11-12. Og enkelte hadde fått mistanke lenge før... Alle vart kjempeglade på mine og samboerens vegne. Hadde samtidig fått ordna meg jobb også, så økonomien var ingen problem heller! Var litt bekymra for at eg ikkje skulle klare å jobbe dei 6 mnd vi trenger for å få fødselspenger..., men det går akkurat. Er ansatt i ganske nøyaktig 6 mnd og 5 dager før permisjonen starter! Tjihi... flaks!!!
De nærmeste vennene våre fikk vite det samtidig med familien, og resten har fått vite det litt sånn etterhvert.

Sa det til samboern med en gang jeg fant det ut jeg, og da sa jeg at jeg tok en test og at den var positiv,han trodde det visst ikke helt sånn med en gang, og fikk det bekreftet av legesenteret uken etter.Da var jeg 6uker på vei.Ventet litt med å si det til foreldre,slket og venner, men gjorde vel det ca 12 uker,da begynner sjansene for at et skulle skje noe med barnet og en evt SA er mindre da.

Tusn takk for svar...
Veldig koselig å høre slike historier[:D]

Første gangen tok vi testen sammen![;)]
Fortalte ikke til noen før det var 10-12 uker ut i svangerskapet...

Back
Topp