Hvordan ..

amy86

Glad i forumet
Hvordan lager jeg sånn greie på profilen min der det står hvor langt jeg er vei ? Veit ikke hva det heter engang jeg :P Ticker ? Ihvertfall sånn de fleste av dere har i forskjellige farger :)

Ja,det heter ticker, hadde en slik før forumet ble oppgradert,har ikke fådt til og legge til ny etter det :/

Hmm, nå så jeg akkurat en gjennomgang av åssen det blir gjort, men skjønte det fortsatt ikke gitt ! Ikke så veldig dataflink akkurat :/

Jeg kan hjelpe dere :D

Jeg må bare finne linken til hvordan dere gjør det :D

Gi meg noen minutter så skal jeg forklare dere det :D

Får be lillesøster hjelpe meg:) Litt flinkere hu :) Der dem viser hvordan det blir gjort kopierer dem noe fra ett program som heter daisypath, ser ikke det noe steder jeg ? Sikkert noe jeg må gå inn på først kanskje.. Neei, detta får vente ;)

Var den der jeg så på ! :) Men hvor finner jeg den daisypath greia ?:)

Hva er det?
hihi...

Da jeg lagde tickere, så gikk jeg inn på f.eks lillypie.com og lagde der.
Så kopierte jeg html-koden (tror det var den) og la den inn på mine sider.

jeg skal ta og lage en ticker på lillypie nå, så skal jeg se på det.

Hva er det?
hihi...

Da jeg lagde tickere, så gikk jeg inn på f.eks lillypie.com og lagde der.
Så kopierte jeg html-koden (tror det var den) og la den inn på mine sider.

jeg skal ta og lage en ticker på lillypie nå, så skal jeg se på det.

Image URL er det jeg kopierer.

Nå har jeg laget en ticker..
Ser jeg gjør det på den gamle måten :p Fra gamle bv.

Jeg lagde tickeren inne på lillypie.com, så trykket jeg på IMAGE URL. Kopierte den linken:

http://lbym.lilypie.com/RHRwp1.png

Den ser slik ut.

Så gikk jeg inn på "signatur" når jeg holdt musa over nicket mitt oppe til høyre.

Der kopierer jeg inn linken, og så skriver jeg [ img] forran linken og [ /img] bak linken.de må stå helt inntil linken. Da kommer tickeren opp.(og uten mellomrommene jeg la inn. Måtte legge inn de for å få det til å synes)

Jeg har ikke studert Janet sin måte å gjøre det på. For det fungerer på min måte:DJanet bruker den "code" saken oppe til høyre når man skriver innlegg.
RHRwp1.png

[IMG1]http://lbym.lilypie.com/RHRwp1.png[1/IMG]

Sånn ser linken ut over her. Jeg har satt inn et rødt 1-tall nå bare for at du skal se hva som er bak tickeren :D

Janet har gjort det på samme måte som meg, bare brukt HTML koden.

Så det blir på samme måte.
Bare jeg brukte IMAGE url linken...

Du fikk det til ser jeg :D

Så håper jeg ikke alle svarene mine klusset det til her :D

IMAGE url får du opp når du har laget tickeren.
Det står ved siden av HTML.

Så det kommer bare ann på hvem av de to linkene du vil bruke.
på den ene bruker du klammere med HTML forran og bak, og på den andre bruker du IMG forran og bak linken :D

Hehe, har klart å klusse det til sjøl jeg nå :) Har tatt bort igjen HTML, fra der jeg redigerer så nå blir det bare skrift :/ Hvordan lager jeg de klammerne?:)

Hehe, har klart å klusse det til sjøl jeg nå :) Har tatt bort igjen HTML, fra der jeg redigerer så nå blir det bare skrift :/ Hvordan lager jeg de klammerne?:)

Alt gr og 8 og 9 tallet.. da får du de klamrene.

Forran [ HTML] (fjern mellomrommet jeg lagde) og bak [/PARSEHTML]

Kan godt være for at jeg sitter på nettbrettet at jeg ikke får til,skal prøve når jeg gidder og slå opp pcn :p

Back
Topp