Hvordan vil dere fortelle nyheten?

Du har nok rett i at de burde få høre det på en ordentlig måte, men venter nok så lenge som mulig tror jeg:) får se om jeg klarer å vri hodet og komme på noe lurt. Søsknene til spiren skal ihvertfall få det servert på en artig måte. vi har en bursdagstavle her hjemme, så vurderer å skrive opp gutt/jente og termindatoen, og se om noen av dem legger merke til det:D

Hehehe! Artig! :p
 
Noen få rundt oss som vet det her. Føler jeg må vente minst til etter fosterdiagnostikk i uke 12. vurderer å sende ultralydbilde med lydfil av hjerte til slekt som ikke vet enda da.
 
Noen få rundt oss som vet det her. Føler jeg må vente minst til etter fosterdiagnostikk i uke 12. vurderer å sende ultralydbilde med lydfil av hjerte til slekt som ikke vet enda da.

Vår nærmeste familie vet det. Jeg hadde egentlig en idé om å begynne å fortelle det til venner, kolleger og resten av familien uka før påske og så liksom annonsere det mer når jeg når 12+0 på langfredag. Men jeg har blitt kjempeskeptisk til å si noe før jeg liksom har fått det mer «bekreftet». Har time hos jordmor i slutten av min uke 10 og har time til lege for kontroll etter påska. Hadde vært så fint å kunne vist fram ultralydbilde/-video ja!
 
Skal på ul på fredag, da er jeg 11+1. Om alt er fint forteller vi det nok til storesøstrene da. Skal muligens på hyttetur i helgen med besteforeldre og vet ikke om jeg klarer holde det skjult en hel helg uten at de får mistanke :laughing002
 
Foreldrene mine, søstra mi og eldstemann har fått vite det. Til mamma skrev jeg det på morsdagskortet og til pappa fortalte jeg det den dagen jeg var med på ultralyd på sauene, at om tre uker blir det ennå en ultralyd. :p
Yngste tenker jeg at får vite det etter jeg har vært på tidlig ultralyd og fått bekreftet at alt står fint til. Hun maser hele tiden om småsøsken da og har gjort det i mange år, så gleder meg til reaksjonen når jeg forteller henne det.
Resten vet jeg ikke når jeg kommer til å fortelle det til.
 
Da vi skulle si det til søsteren hans og datteren hennes (altså niesen vår på 10 år), kjøpte vi en liten bamse og pakket den inn sammen med et kort der det stod «Hei, kusine ... Kan du passe på denne til jeg blir født?» :happy: Hun ble helt stille, men jeg tror hun syntes det var litt kjekt da vi begynte å diskutere hva vi skal lære babyen å si til bestemor, om det blir Mimmi for begge to eller om det ble rart. Tror hun syntes det var litt kjekt om de skulle si det samme :happy:
 
Da har vi sagt det til bonusjenta mi, hun er 8år. Jeg er 9uker i dag. Vi laget quiz om måneden oktober, og litt rundt vekten (nå ca 2 gram), og ordet storesøster skulle hun piske sammen :) Til slutt leste hun opp:
Du
Skal
Bli
(Se på hva du puslet sammen)
Storesøster.

Ikke noen jubel eller styr, men mye nysgjerrighet, også så vi på bildene i appen Helseoversikt for å vise utviklingen :happy:
 
Da har vi sagt det til bonusjenta mi, hun er 8år. Jeg er 9uker i dag. Vi laget quiz om måneden oktober, og litt rundt vekten (nå ca 2 gram), og ordet storesøster skulle hun piske sammen :) Til slutt leste hun opp:
Du
Skal
Bli
(Se på hva du puslet sammen)
Storesøster.

Ikke noen jubel eller styr, men mye nysgjerrighet, også så vi på bildene i appen Helseoversikt for å vise utviklingen :happy:
For en fin måte å gjøre det på! Kreativt!
 
Da har vi sagt det til bonusjenta mi, hun er 8år. Jeg er 9uker i dag. Vi laget quiz om måneden oktober, og litt rundt vekten (nå ca 2 gram), og ordet storesøster skulle hun piske sammen :) Til slutt leste hun opp:
Du
Skal
Bli
(Se på hva du puslet sammen)
Storesøster.

Ikke noen jubel eller styr, men mye nysgjerrighet, også så vi på bildene i appen Helseoversikt for å vise utviklingen :happy:
Kul måte å gjøre det på :D
 
Jeg er 12 uker på torsdag og vi har fremdeles ikke fortalt det til søsken og familie.
Har tenkt ut mange måter vi kan fortelle der på, siste nå er å sende ultralydbilde på mobilen til jentungen på 9år og se hva hun sier. :laughing002 Var på ul 11+1 og fikk mange fine bilder og en liten videosnutt.

Gledet meg veldig til å fortelle det da jeg var kortere på vei, men nå som vi nærmer oss de magiske 12, så har jeg ikke samme behovet.
 
Last edited:
Jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg ønsker å fortelle det nå (var på UL på torsdag uke 10+1) eller om jeg skal klare å vente halvannen uke til :p

vil egentlig at samboer skal være glad over at jeg er gravid, men det lar vente på seg... så tenkte å spørre han når han evt er klar for å fortelle det til først og fremst familien :) men vi har nesten ikke snakket om graviditeten :facepalm:
 
Dette sliter jeg også med. Dette blir mitt femte barn, og alle mine nærmeste har kommet med kommentarer som: «nå er du vel ferdig?». Så jeg gleder meg ikke akkurat til å fortelle det... vurderer bare å la tiden gå til dem ser det selv:wacky:
Sniker fra november her:rolleyes: Jeg er gravid med nr.6, og vi har sagt til ‘alle’ at vi var ferdig etter både nr.4 og 5:hilarious: Nå er jeg litt nervøs for å si det til folk, for selv om vi har full støtte rundt oss og alle synes det er stas med gjengen vår, får vi jo kommentarer iblant på at ‘jeg hadde aldri orket så mange barn’ etc etc;) Tenkte å vente til etter uke 12 iaf, men med nr.6 i magen, har allerede født 5 ganger på 7 år (1,5år siden sist), er jeg redd det synes allerede og er 5+5 i dag:hilarious: Vil liksom ikke at folk skal spørre retr ut før vi er klare for å dele det selv heller:rolleyes:
 
Her blir det at de på min side får finne det ut selv. De støtter meg ikke.
De på samboer side vet det allerede:happy:
 
går alt bra på ultralyden idag skal vi annonsere det på facebook og instagram. der vi tar bilde av hunden får, ultralyd bilde og body der det står my siblings has paws :)
 
Her blir det at de på min side får finne det ut selv. De støtter meg ikke.
De på samboer side vet det allerede:happy:

o_O
What..
Høres utrolig tungt ut å gå sånn uten slekt på den måten. :/
 
Jeg har bestilt en body med bilde av tre sauer på, og tekst over med «bonusbarn sitt navn» + meg + «barnet mitt sitt navn» over hver av sauene. Og under en tekst der det står «Jeg har verdens beste storesøsken!». Så skal de få den som gave. Har ikke sagt det til noen i familien enda, bortsett fra søstera mi og kusina mi. Resten av gjengen får vente til barnefar får roet seg og fordøyd dette. Er 13+3 i dag, men det haster ikke enda. Tenkte jeg skulle bestille en body med firmalogoen til barnefaren også. Kanskje det mykner han opp litt.
 
Back
Topp