Hvordan vil dere fortelle nyheten til de rundt dere?

dorothy91

Forelsket i forumet
Nysgjerrig! Jeg liker å fortelle om graviditeten på en litt annerledes måte, og lurer på hvordan dere har tenkt å gjøre det eller har gjort det med tidligere barn?

Jeg ga mannen min en innpakket fotballdrakt i babystørrelse da jeg ble gravid med datteren vår, og filmet mens jeg ga den til ham med en gang jeg testa positivt, var en lørdags morgen. Veldig gøy. Til besteforeldre ga vi en liten gave med noen babyting i og en lapp hvor det sto «Kan du passe på dette til mars 2016?» :)

Selv om jeg ikke er gravid enda og det kanskje tar tid, syns jeg det er fint å tenke på hvordan vi skal fortelle om nummer to :) Hva tenker dere?
 
Litt usikker på akkurat hvordan vi gjør det, men vi venter med å fortelle venner og kjære til vi har fått se første ultralydbildene. Hvis vi greier å lære hunden "hold" innen den tid, så kanskje ber vi han holde bildet og vise det fram til foreldre og svigerforeldre :happy: Siden vi akkurat har begynt å prøve så har vi mer enn nok tid til å øve på det. Til mannen er jeg usikker på om jeg bare skal "si det rett ut" eller finne på noe sprell. Sånn sett håper jeg det klaffer nå på første forsøk, for da kan jeg fortelle det på bursdagen hans i februar :joyful:
 
Vi forteller nok bare i en bisetning etter første positive test... :p
Ingen vits å skjule om det går galt igjen, eller at jeg må reise fylket rundt en gang i uken pga ultralyd
 
Til mannen vil jeg bare vise en positiv test som han ikke blir i tvil over (typ CBD) så jeg kan se reaksjonen hans :happy: Til familien kunne jeg tenkt meg å gi en liten gave, f.eks. body, ul-bilde o.l. Veldig klisje :p Eller bare si det rett ut!
 
Last edited:
Jeg har to foreldre som har masa på barnebarn i flere år nå. Så jeg har planer om å kjøpe to kopper hvor det står «til verdens beste bestemor» og «til verdens beste bestefar» og gi til de :):)
Samboer er like spent som meg, så jeg kommer nok til å bare si det rett ut til han :)
Og til resten rundt som jeg mener at trenger å vite det, kommer jeg nok kanskje til å si det rett ut og :)
Også har jeg en søster og en venninne som jeg vil ha som faddere, så de kommer jeg til å spørre om de vil være faddere, så får de vite det på den måten :)
 
Til søsken vil jeg kjøpe et babyplagg/ting å gi den til de,
Å besteforeldrene får nok et skriv evt ul bilde..
Venta nå i 12 år så høyst ønsket på mange måter.
 
Vil ringe min mor med en gang og fortelle, for å ha støtten om det ender med sa igjen.
Resten av familien hadde vert gøy å fortelle når familien samles - td skrive det på en kake, legge en bolle i ovnen eller t-skjorte med storesøster på :)
 
Tenkte å fikse en genser hvor det står ‘storebror’ på, så kan man se hvor lang tid det tar før noen leser ;)
Haha , jeg har bestilt t-skjorte med storebror på , med akkurat samme planen denne gangen ;) moro å se hvor observante folk er ;)
 
Haha , jeg har bestilt t-skjorte med storebror på , med akkurat samme planen denne gangen ;) moro å se hvor observante folk er ;)
Ja! Med de andre to fortalte jeg det så fort jeg visst det. Denne gangen er det gøy å gjøre litt annet ;) vet ikke hvor lenge jeg skal vente med å fortelle det heller..
 
Haha , jeg har bestilt t-skjorte med storebror på , med akkurat samme planen denne gangen ;) moro å se hvor observante folk er ;)
Ja! Med de andre to fortalte jeg det så fort jeg visst det. Denne gangen er det gøy å gjøre litt annet ;) vet ikke hvor lenge jeg skal vente med å fortelle det heller..
 
Ja! Med de andre to fortalte jeg det så fort jeg visst det. Denne gangen er det gøy å gjøre litt annet ;) vet ikke hvor lenge jeg skal vente med å fortelle det heller..
Samme her , tredje på vei her også, så hadde vært moro å gjøre litt ut av det :headphone:
 
Vi gjorde det ganske lett. Sende bilde av "Pregnant 3+" til mine foreldre. Og ga ultralydbilde til hans foreldre.
Når det kom til han så la jeg testen på papir på skrivebordet, han så når han sto opp.
Nå testet vi egentlig ikke den aktuelle uken heller, da jeg regnet med sein eggløsning. 5 tydelig positive EL-tester fikk meg til å ta en for å bare sjekke egentlig. Så mannen ble litt overrasket og spurte "Er det ikke for tidlig å teste?" litt i sjokk fram til vi så hjertet slå på ultralyd for å si det slik. :)
 
Da jeg var på vei med nr 2 brukte storesøster på 2 år en Lilla body med «jeg skal bli storesøster» d var litt interessant da hun hadde den på seg 1.4 i barnehagen. Aprilsnarr eller ei

Har ikke tenkt på det om vi får d til denne gangen søsken på 7 10 og 12 år så vi får tenke ut en måte å fortelle d på. Får håpe j ikke blir i dårlig form og spyr så d forstår d

Jeg håper vi kan vente m å fortelle det til det har gått 3 mnd og at d ikke er noe planlagte kalas som gjør at j holder meg unna alkohol - da blir d ganske synlig!
 
Til kjæresten så viser jeg nok bare testen. Men til besteforeldre har jeg en plan med øreklokker så de ikke hører noe. Gjøre en lek ut av det og få de til å prøve å gjenta det jeg sier ved å lese på munnen min. Når de endelig klarer å si "vi skal bli besteforeldre" så tror jeg de kommer til å få en reaksjon Som virkelig er verdt å gjøre noe a ut av :hilarious:
 
Første gang gikk jeg bare bort til besteforeldrene og ga dem en remse med UL-bilder. Neste gang vil jeg vente så lenge som mulig (gjerne til vi er halvveis) og la ungen få ha på seg "storesøster/-bror" t-skjorte.
 
Til kjæresten hadde jeg kjøpt en t-skjorte og matchende body fra favorittserien hans og ga han.La bodyen inni skjorten, lite viste jeg at den ikke falt ut med en gang og at han gikk rundt i huset med en liten body klistra inni tskjorten :p

Til besteforeldre ga vi julekule med teksten " verdens beste besteforeldre" på, og til tantene en bamse med teksten " Verdens beste tante". Til min bestevenninne og fremtidig fadder sendte jeg et papirhjerte i posten bare.
 
De fikk UL-bilde på snap :hilarious:
 
Jeg og mannen tester sammen holdt jeg på å skrive
Han vil være hjemme og se på testen sammen med meg. Tisse på den sku jeg få lov til alene

Jeg har bursdag to dager etter ikm så for meg hadde det vært verdens beste bursdagsgave! Blir unge nr 4 i hus, så jeg skal kjøpe t-skjorter til gutta som jeg skal skrive no morsomt på og jeg og mannen har kjøpt t-skjorter til oss med player 1 ready, player 2 ready, player 3 loading.

Vi skal bare ha på t-skjortene randomly når vi er på besøk hos familien hans :) Så får vi vente til de ser det
 
Hadde håpet det gikk denne mnd, for da tenkte vi å overraske besteforeldre med ultralydbilder i påskeegg:chicken: Som de da først måtte lete etter! Eggejakt er noe vi gjør hvert år, så de ville ikke blitt mistenksom heller:D

Mens til mannen skal han få ett glass med urin og en test, så får han teste å se resultatet selv den dagen den blir positiv:happy:
 
Back
Topp