Hvordan vi ble kvitt kolikksmerter hos baby

TLC2016

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Først må jeg si at jeg er en akademiker og skeptiker som ikke har tro på alternativ medisin.

Da min eldste var baby, hadde han kolikk. Han skrek som besatt og jeg gråt med. Vi prøvde alt helsesøster på helsestasjonen forslo, amme te, minifom, sukkervann. Så ble vi tipset som å prøve fotsoneterapi. Jeg hadde ingen tro på at det skulle hjelpe, men vi var desperate, så vi tenkte at det skader ikke å prøve én behandling. Allerede samme kveld som han fikk den første behandlingen, merket vi enorm bedring. Vi hadde fått en ny unge, følte vi!

Nå har nr.4 også slitt ned magen siden første natt på barsel. Han har ikke villet ligge og vi har måttet bære ham hele tiden. På natten har dette virkelig vært en utfordring, så det har vært minimalt med søvn. Han hadde en periode mellom 01-03 på nettene hvor han stod i bue og skrek. Jeg måtte bysse stående/gående i 2 timer uten å kunne sette meg ned.

Så jeg ringte hun refleksologen vi gikk til med eldstemann for 8 år siden og lurte på om hun kjenner til noen som er gode på dette i Oslo (vi har flyttet). Hun anbefalte sin tidligere rektor og ga meg mange gode tips til hvordan jeg kan hjelpe babyen selv. Tok seg god tid til å forklare og sendte meg en link til hvilke punkter jeg skulle stimulere. Jeg skulle massere babyen under føttene bak ved der foten går inn ved hælen. 5 min på hver fot.
Bedringen kom umiddelbart og var ikke til å tro! Babyen ble helt rolig!

Så til alle skeptikere der ute: dere trenger ikke å lide dere gjennom måneder med skriking og frustrasjon. Bare prøv selv :)
 
Lillebroren min også sleit med Kolikk og fikk fotsoneterapi. Han også ble mye bedre etter bare en behandling :) og han er i dag 21 år [emoji14] og jeg er heller ikke en som tror på sånt, men akkurat det tror jeg på :)
 
Takk for tipset!
Heldigvis sliter vi ikke med magen her, men kjekt å vite til en senere anledning, evt tipse andre :D
 
Vi gjorde også dette med storebror :) ble kvitt kolikk og plager med tette bihuler på han! SÅ verdt det :D
 
Eg har slitt med bekkenløsning, og betennelse i hæl (hatt det i 1,5 år) og ble anbefalt å prøve fotzone terapi... etter mye tenking i flere mndr faktisk,så tok eg rådet til meg og brstilte time. betennelsen (plantar fascitt) i hælen forsvsnt, og bekkenet ble myyye bedre. så har nå fått fotzone terapi kver uke i over en mnd, og kjenner at eg som alltid har vert iskald på bein og fingrer har fått varmen igjen... skrøt så fælt av han til mamma og de nermeste som har sett forskjellen på meg, at de måtte prøve det de også.. og mamma har slitt med øresus (tinitus) i lang tid, men etter to behsndlinger forsvant det helt, og hun betennelsen i hoften har blitt bedre. så JA, fotzone funker... til og med mannen som ikkje tror på noe slikt har troen på det nå :)
 
Eg har slitt med bekkenløsning, og betennelse i hæl (hatt det i 1,5 år) og ble anbefalt å prøve fotzone terapi... etter mye tenking i flere mndr faktisk,så tok eg rådet til meg og brstilte time. betennelsen (plantar fascitt) i hælen forsvsnt, og bekkenet ble myyye bedre. så har nå fått fotzone terapi kver uke i over en mnd, og kjenner at eg som alltid har vert iskald på bein og fingrer har fått varmen igjen... skrøt så fælt av han til mamma og de nermeste som har sett forskjellen på meg, at de måtte prøve det de også.. og mamma har slitt med øresus (tinitus) i lang tid, men etter to behsndlinger forsvant det helt, og hun betennelsen i hoften har blitt bedre. så JA, fotzone funker... til og med mannen som ikkje tror på noe slikt har troen på det nå :)

Utrolig! Så fantastisk at noe så enkelt og ufarlig kan hjelpe så godt :D
 
Back
Topp