Hvordan VET man om man har mistet?

Minime88

Glad i forumet
Septembermødre <3
Jeg hadde et tidligere innlegg her om brun utflod og litt blødninger.
Det begynte onsdag forrige uke med litt brun utflod og har hatt blødninger på papiret 3 ganger når jeg har vært på do. Kom både brunt og litt blod onsdag, så bestilte jeg time til ultralyd og fikk dette innvendig torsdag. Viste en liten klump med hjerte som blinket. Altså alt så fint ut sånn sett. Dette var hos en jordmor og tok ikke innvendig sjekk, men ho sa liksom at noen blør og så lenge du ikke har smerter og enorme mye blod kan det fint gå bra.
Dagen etter innvendig ul og igår på morgen kom det litt blod. Ikke store mengder, ikke vondt.

Men hvordan i alle dager skal jeg liksom vite om jeg fortsatt er gravid? Må evt ta ny ultralyd igjen da? Testene er fortsatt like positive. Men det er de vel en Stund uansett.
Jeg har googlet så mye og ser at MANGE opplever litt blod og brunt utflod uten at det har noe med fosteret å gjøre.

Men er en SA ofte forbundet med smerter? Kjenner jeg blir usikker og veldig kjedelig å gå rundt og tro jeg er gravid hvis jeg ikke er det.
 
Det er vanlig å få en liten blødning etter innvendig UL også, så det er sikkert det som har skjedd etterpå. Jeg har hatt brunt på papiret både dette svangerskapet og det forrige. Sist fikk jeg en datter, og tror alt er bra denne gangen og:) Når du har sett hjertet på UL er sjansen for abort veldig liten.
 
Det er vanlig å få en liten blødning etter innvendig UL også, så det er sikkert det som har skjedd etterpå. Jeg har hatt brunt på papiret både dette svangerskapet og det forrige. Sist fikk jeg en datter, og tror alt er bra denne gangen og:) Når du har sett hjertet på UL er sjansen for abort veldig liten.

Hjelper jo veldig mye med alle dere som er snille og svarer da :) takk!
Blødningen kom først dagen etter UL, men det kan vel stemme det. Også hadde jeg jo litt brunt/blod før det også.

Det kommer liksom aldri blod/brunt i trusa. Det er når jeg tørker meg.
Og de blødningene jeg har sett virker litt små til å skulle ha mistet, men som sagt har jeg jo aldri opplevd det før.

Er sjansen for abort mindre når man har sett hjertet slå?
 
Uten å hatt erfaringer med det du skriver om her selv så tenker jeg at du kanskje bare må prøve å tvinge deg til å tro på at du er gravid inntil det MOTSATTE er bevist, og det får man bare til ved UL. Du har jo allerede sett et bankende hjerte og fosteret lå på riktig sted osv, da er det faktisk under 2% sjanse for at det skal gå galt :) forrige gang var jeg skikkelig stressa og trodde ikke helt på det, så vi var på ul i uke 7, uke 10 og uke 12 (og så den på sykehuset i uke 19 og en 3D for moro skyld uke 26). Jeg var allikevel konstant bekymret for at det skulle ha skjedd noe med babyen mellom hver gang, og det var skikkelig slitsomt :( koste meg ikke noe med graviditeten. Denne gangen er jeg mye mindre stressa, sikkert fordi jeg vet at kroppen har greid å lage en frisk baby og føde den og alt er bra med henne så da greier den det sikkert igjen [emoji85] vært på ul uke 7 og skal igjen i uke 13, for å sjekke at alt står bra til.
Noen blør bare litt i sv.skapet, og som det står over her er det også vanlig etter en innvendig ul pga skjøre slimhinner :)
Du er gravid, du har fått det påvist av en ul og du kommer med all sannsynlighet til å være det frem til februar en gang, når du får ut den fineste og vondeste gaven du noen gang har fått ;)

Edit: når du har sett hjertet slå og at fosteret er på rett sted og fostersekk og fostervann osv osv, altså at alt er som det skal der inne, så er det som sagt under 2% sjanse for at det skal gå galt for deg :)
Dvs over 98% sjanse for at dette går bra! Det er gode odds ;)
 
Uten å hatt erfaringer med det du skriver om her selv så tenker jeg at du kanskje bare må prøve å tvinge deg til å tro på at du er gravid inntil det MOTSATTE er bevist, og det får man bare til ved UL. Du har jo allerede sett et bankende hjerte og fosteret lå på riktig sted osv, da er det faktisk under 2% sjanse for at det skal gå galt :) forrige gang var jeg skikkelig stressa og trodde ikke helt på det, så vi var på ul i uke 7, uke 10 og uke 12 (og så den på sykehuset i uke 19 og en 3D for moro skyld uke 26). Jeg var allikevel konstant bekymret for at det skulle ha skjedd noe med babyen mellom hver gang, og det var skikkelig slitsomt :( koste meg ikke noe med graviditeten. Denne gangen er jeg mye mindre stressa, sikkert fordi jeg vet at kroppen har greid å lage en frisk baby og føde den og alt er bra med henne så da greier den det sikkert igjen [emoji85] vært på ul uke 7 og skal igjen i uke 13, for å sjekke at alt står bra til.
Noen blør bare litt i sv.skapet, og som det står over her er det også vanlig etter en innvendig ul pga skjøre slimhinner :)
Du er gravid, du har fått det påvist av en ul og du kommer med all sannsynlighet til å være det frem til februar en gang, når du får ut den fineste og vondeste gaven du noen gang har fått ;)

Edit: når du har sett hjertet slå og at fosteret er på rett sted og fostersekk og fostervann osv osv, altså at alt er som det skal der inne, så er det som sagt under 2% sjanse for at det skal gå galt for deg :)
Dvs over 98% sjanse for at dette går bra! Det er gode odds ;)

Ja det er så sant som du sier. Takk for at du ville skrive så langt :)
Jeg er nok litt sånn som person også. Lett bekymret! Jeg har 3 friske barn for før, aldri mistet. Eneste som er forskjellen nå er at dette barnet er med min nye samboer. Men jeg var konstant bekymret sist svangerskap også. Hadde ikke no særlig blødninger da som jeg husker, men da fant jeg tydeligvis andre ting å bekymre meg for... man syns ikke brunt utflod og blod skal høre med i er svangerskap, så sikkert derfor tankene oppstår...
 
Ja det er så sant som du sier. Takk for at du ville skrive så langt :)
Jeg er nok litt sånn som person også. Lett bekymret! Jeg har 3 friske barn for før, aldri mistet. Eneste som er forskjellen nå er at dette barnet er med min nye samboer. Men jeg var konstant bekymret sist svangerskap også. Hadde ikke no særlig blødninger da som jeg husker, men da fant jeg tydeligvis andre ting å bekymre meg for... man syns ikke brunt utflod og blod skal høre med i er svangerskap, så sikkert derfor tankene oppstår...

Du har 3 friske fra før av ja? Da tror jeg du kan være rimelig sikker på at dette kommer til å gå helt strålende :) selvom dette er første med samboer så er det jo din kropp som er gravid, ikke hans [emoji85][emoji85] og din kropp er jo proff!! Hurra for 4.mann i gjengen din , det blir gøy med så mange! Vi gleder oss til å få på plass andre og sistemann nå, da er vi liksom den gjengen på 5 vi skal være [emoji173]️ (hunden regnes som fullverdig familiemedlem, såklart [emoji16]). Hvor gamle er de 3 andre dine?
 
Du har 3 friske fra før av ja? Da tror jeg du kan være rimelig sikker på at dette kommer til å gå helt strålende :) selvom dette er første med samboer så er det jo din kropp som er gravid, ikke hans [emoji85][emoji85] og din kropp er jo proff!! Hurra for 4.mann i gjengen din , det blir gøy med så mange! Vi gleder oss til å få på plass andre og sistemann nå, da er vi liksom den gjengen på 5 vi skal være [emoji173]️ (hunden regnes som fullverdig familiemedlem, såklart [emoji16]). Hvor gamle er de 3 andre dine?

Ja prøver si det til meg selv da... dem sier jo at har men ingen historikk med å miste og har født friske barn før, så er oddsen veldig liten. [emoji85]
Ja det blir moro og litt skummelt- syns det er mange barn [emoji23] Men veldig glad for det da [emoji173] samboeren min har ingen fra før! Så vi følte vi ville ha 1 felles.

De andre er 10, 5 og 2. Alle de fyller et år eldre innen nestemann rekker komme :)
 
Ja prøver si det til meg selv da... dem sier jo at har men ingen historikk med å miste og har født friske barn før, så er oddsen veldig liten. [emoji85]
Ja det blir moro og litt skummelt- syns det er mange barn [emoji23] Men veldig glad for det da [emoji173] samboeren min har ingen fra før! Så vi følte vi ville ha 1 felles.

De andre er 10, 5 og 2. Alle de fyller et år eldre innen nestemann rekker komme :)

Så koselig <3 det blir full fart og kul gjeng!!!
 
Smerter og mengden blod kommer nok litt ann på hvor langt på vei man er. Jeg har mistet 1 gang i uke 9+5 og det var helt forferdelig med rielignende smerter og enorme mengder blod. Har hørt om de som mister tidligere som opplever det som en sterk mens. Men det er nok veldig individuelt. Men når det skal sies syns jeg ikke det høres ut som at du har mistet, i alle fall ikke hatt en komplett abort. Og når du har sett foster med hjerteaktivitet etter at blødningen begynte tror jeg nok du har gode odds :) Det kan være såre slimhinner, en blodkapillære som sprakk samt at det er vanlig å blø litt etter innvendig ul :)

Det du kan gjøre før du evt bestiller enda en ul er å måle hcg hos fastlegen med 2 dagers mellomrom hvis du er under uke 8/9 :) Hvordan er det med symptomer og har blødningene stoppet opp nå?
 
Hjelper jo veldig mye med alle dere som er snille og svarer da :) takk!
Blødningen kom først dagen etter UL, men det kan vel stemme det. Også hadde jeg jo litt brunt/blod før det også.

Det kommer liksom aldri blod/brunt i trusa. Det er når jeg tørker meg.
Og de blødningene jeg har sett virker litt små til å skulle ha mistet, men som sagt har jeg jo aldri opplevd det før.

Er sjansen for abort mindre når man har sett hjertet slå?
Bare hyggelig❤️ Vet hvor ekkelt det er å bekymre seg! Ja, som noen andre skrev er sjansen veldig liten for at det går galt nå:)
 
Er i sammesituasjon og har det på helt samme måte... Blødd til og fra i to uker nå, noen ganger brunt, andre ganger friskt. Fikk også se hjertet og riktig plassering på UL for en uke siden, men klarer ikke å forstå hvordan dette skal hå bra når blødningene fortsetter... Det er grusomt å leve i usikkheten, man vil jo så gjerne at det skal gå fint, komme over 12ukers kneiken og senke skuldrene... Uff :(
 
Er i sammesituasjon og har det på helt samme måte... Blødd til og fra i to uker nå, noen ganger brunt, andre ganger friskt. Fikk også se hjertet og riktig plassering på UL for en uke siden, men klarer ikke å forstå hvordan dette skal hå bra når blødningene fortsetter... Det er grusomt å leve i usikkheten, man vil jo så gjerne at det skal gå fint, komme over 12ukers kneiken og senke skuldrene... Uff :(

Hvordan arter dine blødninger Seg?
Hatt noen smerter?
Er så ufattelig "godt" med flere i samme situasjon.
Nå møtte jeg en venninne som jobber som sekretær på gynekologisk og ho sa mange kommer innom med blødninger. Som IKKE har mistet. Ho selv hadde også blødd i sitt svangerskap. Kunne være skjøre slimhinner, gammel mens... men mest skjøre slimhinner, for gravide har det. Volumet blod skal økes som gravide.
Ho sa jeg kunne få komme på innvendig ul i morgen igjen hvis jeg ville.... nesten så jeg vurderer si ja og bare få svar... om det fortsatt er liv!
 
Hvordan arter dine blødninger Seg?
Hatt noen smerter?
Er så ufattelig "godt" med flere i samme situasjon.
Nå møtte jeg en venninne som jobber som sekretær på gynekologisk og ho sa mange kommer innom med blødninger. Som IKKE har mistet. Ho selv hadde også blødd i sitt svangerskap. Kunne være skjøre slimhinner, gammel mens... men mest skjøre slimhinner, for gravide har det. Volumet blod skal økes som gravide.
Ho sa jeg kunne få komme på innvendig ul i morgen igjen hvis jeg ville.... nesten så jeg vurderer si ja og bare få svar... om det fortsatt er liv!

Ja, det er virkelig en kjip situasjon vi er i :( Hadde jeg vært deg hadde jeg uten tvil sagt ja til Ul, kommer nok å til å bestille meg en utvendig UL ila uken selv, med mindre ting tar seg opp og tvilen forsvinner. Foreløpig ingen smerter, bank i bordet - men en del av meg bare venter på at ting skal ta seg opp og forverres :( Vanskelig å være optimistisk når man ser blod, det føles jo så feil. Dette er mitt tredje, blødde også med første, men det var mer større mengder som kom og ble ferdig like fort, nå er det langdrøyd. Hatt to dager uten blod (frem til i dag morges igjen), og det føltes så fantastisk! Missunnerlig på de som slipper ❤️ Jeg har hatt dager hvor det ikke kommer noe i bindet, kun når jeg tørker meg, og noen ganger hvor jeg før nok til at det kommer på bindet også, men foreløpig ikke opplevd at det drypper i doen... Dumme kropp ;) Syns du er heldig som kan få UL i morgen - hvor langt på vei er du?
 
Ja, det er virkelig en kjip situasjon vi er i :( Hadde jeg vært deg hadde jeg uten tvil sagt ja til Ul, kommer nok å til å bestille meg en utvendig UL ila uken selv, med mindre ting tar seg opp og tvilen forsvinner. Foreløpig ingen smerter, bank i bordet - men en del av meg bare venter på at ting skal ta seg opp og forverres :( Vanskelig å være optimistisk når man ser blod, det føles jo så feil. Dette er mitt tredje, blødde også med første, men det var mer større mengder som kom og ble ferdig like fort, nå er det langdrøyd. Hatt to dager uten blod (frem til i dag morges igjen), og det føltes så fantastisk! Missunnerlig på de som slipper [emoji173]️ Jeg har hatt dager hvor det ikke kommer noe i bindet, kun når jeg tørker meg, og noen ganger hvor jeg før nok til at det kommer på bindet også, men foreløpig ikke opplevd at det drypper i doen... Dumme kropp ;) Syns du er heldig som kan få UL i morgen - hvor langt på vei er du?

Jeg har aldri fått noe i bindet, kun når jeg tørker meg... ja det er slitsomt og jeg sliter med å finne glede når det er sånn. Jeg tror jeg sier ja til UL i morgen. Så får jeg svar på om jeg har mistet eller ikke. Har jeg ikke mistet skal jeg iallfall love meg selv å slippe ned skuldrene litt.... kan ikke ta ul hver uke heller.
Jeg skal egentlig være 7 uker i morgen. Sånn hvis alt fortsatt er bra.
 
Jeg har aldri fått noe i bindet, kun når jeg tørker meg... ja det er slitsomt og jeg sliter med å finne glede når det er sånn. Jeg tror jeg sier ja til UL i morgen. Så får jeg svar på om jeg har mistet eller ikke. Har jeg ikke mistet skal jeg iallfall love meg selv å slippe ned skuldrene litt.... kan ikke ta ul hver uke heller.
Jeg skal egentlig være 7 uker i morgen. Sånn hvis alt fortsatt er bra.

Ja, det høres jo bra ut når mengdene er så små da ❤️ Jeg kastet akkurat opp for første gang, også ett godt tegn ettersom det må bety at HCG stiger når kvalmem forverres :) Håper for oss begge, og måtte blødningene stoppe for godt nå! :)
 
Ja, det høres jo bra ut når mengdene er så små da [emoji173]️ Jeg kastet akkurat opp for første gang, også ett godt tegn ettersom det må bety at HCG stiger når kvalmem forverres :) Håper for oss begge, og måtte blødningene stoppe for godt nå! :)

Bra tegn!!
Oppdaterer deg etter 0930 i morgen. Kryss fingrene for meg [emoji56][emoji56][emoji56] jeg krysser alt for deg [emoji173]
 
Har hatt én spontanabort før, og jeg mener selv at det gikk galt i uke 7. En dag på ferie fikk jeg plutselig stikkende smerter i livmorsområdet, og jeg måtte legge meg ned en halvtimes tid. Siden jeg aldri hadde vært gravid før, og det ikke kom noe blod i forbindelse med smertene var det så utrolig vanskelig å vite hva jeg skulle tenke om det. Men etterhvert som tiden gikk følte jeg selv at det ikke var noe håp. Var hos legen å målte hcg som var veldig høyt og fint, og en uke senere i uke 10, våknet jeg til en del blod. Reiste på legevakta og fikk konstatert SA, og da var det meste ute av seg selv.
Jeg lurer også veldig selv på hvordan man kan vite det så tidlig, men så tenker jeg også at selvom man ikke opplever de store smertene, vil man nok merke noe. Og du har jo allerede fått konstatert at selvom det kommer litt blod og mørk utflod, så er alt i orden. Ingen grunn til at det skulle være annerledes bare noen dager senere?
Uansett håper jeg alt går i orden for deg, og at du klarer å finne roen. Si ifra hvordan det går:)
 
Back
Topp