Hvordan vet man at man er klar for barn nr.2??

LillianneLie

Forumet er livet
VIP
Fant dere ut at "NÅ, er det på tide?"
Er litt vanskelig å venne seg til tanken på å gå fra det behagelige og relativt avslappet livet vi har nå, når guttungen begynner å vokse til, og begynne heelt på nytt! Men vil jo ha et barn til. Er bare litt usikker på når det rette tidspunktet er!
Alt ligger til rette for en til - har jobb, hus med plass, bil ++, men føler jeg venter på den der "NÅ-følelsen";)

Hvis dere faktisk har alt på stell, så er jo det eneste viktige at dere faktisk har lyst på en til. Da er den rette tiden.

Vi har lyst, og vesla er kjempeklar for å bli storesøster, det har hun vært i et par år allerede. Men vi har ventet til jeg ble ferdig på skolen. Nå venter vi til bryllupet er over, og jeg forhåpentligvis har tjent opp retten til foreldrepenger, så begynner vi å prøve. :)

Tja, vi visste vel at vi ville ha to, og at det ikke skulle være for stor aldersforskjell. Så når bekkenet mitt var bra igjen, så var det bare å sette igang med nr to (vel og merke ett år etter at vi egentlig hadde lyst pga mitt bekken).
Så her var det egentlig aldri noen "NÅ-følelse".

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Jeg tenkte lenge på det og nevnte det litt lett for mannen et par ganger. Har alltid vært åpen om at jeg ikke ønsket mye mer enn tre år mellom de to første da. En dag ble hintene tatt litt mer imot, og vi snakket om det. Vurderte situasjonen vår, økonomisk, utdannelsesmessig, i forhold til førstemann osv, og fant ut vi var klare :) Nå venter vi på lillebrors ankomst i november, nesten tre år mellom dem :)

Jeg ble plutselig klar for en til og mannen hoppet på med en gang:) Kjente det bare på meg, vanskelig å forklare egentlig. Ville kun ha en frem til han rundet to, da vle han så selvstendig og stor så da kjentes det liksom greit:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Når testen plutselig ble positiv :-P

Akkuratt det samme har jeg gått og tenkt lenge.. Har hatt lyst på en til en stund nå (har en gutt på 4.5 år), men har som du gått og ventet på den "NÅ" skal vi ha en til. Vi har det også veldig behagelig med en, og prøver å forberede oss på at det vil bli en del annerledes med to! Likevel har vi begge veldig lyst på en til, det passer bra, og samtidig ønsker vi ikke at gutten vår skal blir ALTFOR stor før han blir storebror. Vi starter prøvingen i slutten av juni og så får det bare gå seg til tenker jeg. Når er man egentlig HELT og holdent klar? Det er alltid noe som kunne vært bedre, eller annerledes når man får barn. Et perfekt tidspunkt har vi liksom ventet så lenge på, og selv hvor "på stell" alt er, så er det alltid NOE man har å utsette på livet sitt likevel.. Vi kjører bare på!

Vi fikk vel ikke akkurat den "nå"- følesen, men siden første er IVF-barn så ante vi ikke hvor lang tid det kunne ta. Tenkte derfor å begynne i goooood tid, og satset på ca. 3 år mellom. Nr. 2 satt på andre forsøk, og det tok meg 2 mnd å komme over sjokket og bli klar :p

Jeg følte bare at det å få barn var så fantastisk så jeg ønsket ett til, rett etter fødsel nr.1 viste jeg at det skulle bli tette søsken og vi starta prøvingen litt før 1 årsdagen, nå er det 20mnd mellom guttene våre ^^

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vi ønsket to relativt tette og i og med at det ikke er godt å vite hvor lang tid det tar å lage en liten fant vi rett og slett ut at det var på tide å begynne prøvinga da storebror var ni måneder. Kjente ikke på at NÅ ønsker vi en til, vi ønsket ett barn til - punktum :)

Jeg tror kanskje bare man må hoppe i det og heller kjenne på hvor fantastisk god følelse det er å få de to strekene :)

Vi visste at vi ville ha to ganske tette, og plutselig kom jeg på at det måtte skje fort om vi ikke ville ha tre år mellom, vanskelig med bhg plass her, så ville ha termin senest i juli. Vi fikk det til på første forsøk så da ble det to år mellom.

Sent from my iPhone using BV Forum

Når grining frå andre babyar på kafeen ikkje plagar deg lengre, og du har lyst til å trøsta babyen som grin i staden for å gi den til mammaen/pappaen! ;)

Det er nok sikkert som flere sier her- når man vet man vil ha ett barn til må man bare hoppe i det! Ting ligger til rette for det, er bare det at jeg venter på den følelsen av å være KLAR! Første spedbarnstid var ikke lett, så mistenker jo sterkt det er det som holder meg litt igjen. Ser for meg det vil bli likt, men håper på en roligere unge denne gang:)

Det er nok sikkert som flere sier her- når man vet man vil ha ett barn til må man bare hoppe i det! Ting ligger til rette for det, er bare det at jeg venter på den følelsen av å være KLAR! Første spedbarnstid var ikke lett, så mistenker jo sterkt det er det som holder meg litt igjen. Ser for meg det vil bli likt, men håper på en roligere unge denne gang:)

Skjønner tankene dine! Vi hadde vel det man ksn kalle startvansker med førstemann, så jeg var veldig spent på hvordan det ville bli med nummer to. Heldigvis har det gått ganske på skinner denne gangen, barn er jo like forskjellige som oss andre, viser det seg :p

Her kom aldri den NÅ-følelsen, brått en dag var jeg gravid med nr 2 og jeg har 5,5 år i mellom dem :)

Vi følte oss klare når testene jeg har tatt har vært negative :)

Englemamma & mirakelmamma ♡⚘ fullammer min vakre skatt, og uten prevansjon. Håper på ett 2015 mirakel barn ♡☆ - ute og nyter fin været

Man blir vel aldri helt klar:) Og det kan gå fint med litt aldersforskjell imellom også. Det er fem år mellom meg og søsteren min, men vi lekte sammen da vi var små. Så var det er periode da vi var tenåringer det var litt krangling, men det er det i den perioden uansett. Og etter hu ble 17-18 jar vi vært gode venninner.
Så det gjør ikke noe å vente litt heller:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp