Hvordan vet dere at hcg stiger?

Mimmimarie

Forelsket i forumet
♡ Maibarna ♡
Går dere til lege å tar blodprøver? Jeg er jo helt fersk på dette - hadde en del symtomer i starten som mensmurringer, ømme bryster, trett.. men nå i 6+6 er det ganske "stille" har litt ømhet i brystene, men ikke mye ellers. Leser jo på formum etc om MA og diverse. Har ingen blødninger, så ingen tegn der.

Blir bare bekymret over å lese om alt mulig rart... og ikke legetime før 10/10

Dette sjekkes ved blodprøve. Selv bare ringt legen og spurt om å få målt. Trenger heller ikke legetime:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har valgt å ikke ta blodprøver denne gangen. Jeg stoler på kroppen og så lenge jeg ikke blør eller får andre tegn på at noe er galt så går jeg ut ifra at alt er bra :)
De aller fleste trenger ikke ta hcg prøver. Men når vi er så mange jenter på en plass så blir det nok veldig stort fokus sånne ring desverre...

♡august 2010 - min lille fantefu♡
♡juli 2013♡min lille engel♡
♡lille spire - april/mai 2015♡

Jeg har valgt å ikke ta blodprøver denne gangen. Jeg stoler på kroppen og så lenge jeg ikke blør eller får andre tegn på at noe er galt så går jeg ut ifra at alt er bra :)
De aller fleste trenger ikke ta hcg prøver. Men når vi er så mange jenter på en plass så blir det nok veldig stort fokus sånne ring desverre...

♡august 2010 - min lille fantefu♡
♡juli 2013♡min lille engel♡
♡lille spire - april/mai 2015♡

Er enig med deg!
Skjønner selvsagt at folk gjør det altså om de har blødninger og er bekymret, men om det ikke er andre tegn til stede på at noe er galt så er det lurt å stole på at kroppen gjør jobben sin :)

Går dere til lege å tar blodprøver? Jeg er jo helt fersk på dette - hadde en del symtomer i starten som mensmurringer, ømme bryster, trett.. men nå i 6+6 er det ganske "stille" har litt ømhet i brystene, men ikke mye ellers. Leser jo på formum etc om MA og diverse. Har ingen blødninger, så ingen tegn der.

Det er veldig vanlig at det kan svinge i graden man kjenner symptomer. Det er like vanlig å ha mye symptomer som ingen, de fleste er et sted i midten. Måten å måle HCG på er jo med å ta en blodprøve, i starten kan man ta graviditetstester og se på utviklingen i forhold til styrke. Når du er så langt som du er blir det vanskelig da testene er veldig sterke. En annen måte er tidlig ultralyd. Da må man gå privat og koster vel rundt 1000 kr pluss/minus (700-1500kr), kommer an på hvor du bor.

Men man må dessverre tåle mye usikkerhet den første tiden. Greit å lese på nettet, men ha i bakhodet at det ofte er de som har problemer som er på sånne forum, er dermed overrepresentert og ikke overførbart til gjennomsnittet i befolkningen generelt.. Med andre ord, det går mye oftere veldig bra! :)

Jeg er helt fersk i dette og ingen kvalme eller andre sterke symptomer enda. Jeg har roet meg selv med at så lenge jeg ikke blør så tar kroppen vare på den lille inni magen:)
Man kan lese seg redd på nettet dessverre. Ingen symptomer er like vanlig som mange symptomer. Vi er alle forskjellige :)

Jeg er helt fersk i dette og ingen kvalme eller andre sterke symptomer enda. Jeg har roet meg selv med at så lenge jeg ikke blør så tar kroppen vare på den lille inni magen:)
Man kan lese seg redd på nettet dessverre. Ingen symptomer er like vanlig som mange symptomer. Vi er alle forskjellige :)

Så enig. Jeg kjenner jeg stoler på kroppen min nå, og tror at den ordner opp selv. Det er jo ingenting man kan gjøre hvis det går galt heller. Jeg har mer fokus på hva jeg spiser, drikker og lever. For det er ting som kan ha betydning for det lille embryoet.

Så fint at du spurte om akkurat dette. God jeg vurderte å ringe for å få målt selv.. men etter å ha lest hva svarene her er så ser jeg egentlig ingen grunn til det. Noe annet du bør tenke på å gjøre snart er å bestille 1.svangerskapskontroll, men det blir jo noe annet. :-)

Jeg har troen på at alt er bra der inne, men var hos legen og fikk blant annet målt hcg i går. Nå venter jeg på resultatet, og kjenner jeg blir nervøs, selv om det ikke er noen tegn på at noe er galt. Hcg måling kjenner jeg bare blir en kilde til ekstra uro. Og som det nevnes her, man kan uansett ikke gjøre noe fra eller til.

Tusen takk dere for beroligende svar... skal ikke være så lett dette første gangen..

Tusen takk dere for beroligende svar... skal ikke være så lett dette første gangen..

Nei, det kan du si :) Man vil jo gjøre "alt riktig"! Men det er også fint at du lufter tankene dine sånn at du ikke går og grubler alene. Tanker oppi hodet oppleves ofte mer skumle enn når de blir sagt. Så fortsett med det! :D

Back
Topp