Hvordan velger dere bilstol?

Stort håp

Flørter med forumet
Hei,
Jeg prøver å finne ut hvordan jeg skal velge bilstol, men syns det er veldig vanskelig å vite hvor vi skal begynne å lete engang. Jeg var innom på barnas hus i dag for å prøve få litt råd, men servicen der er elendig som vanlig.
Noen som har tips om hvor jeg kan gå for å få god veiledning i de forskjellige alternativene som finnes?

Jeg googlet bilstol best i test, leste kriteriene på de ulike bilstolene, ba chatGTP sammenligne fordeler og ulemper med de 3-4 beste bilstolene, samt sjekke om de var kompatible med våre biler.
Deretter dro jeg på den lokale butikken, sjekket setene i våre biler, samt hvilke som var best å bære (jeg hadde maxi-cosi for 16 år siden og den var vond å bære på armen inn og ut av butikken og huset osv), og så fulgte jeg med på tilbud på nett.
Vi endte med cybex cloud T i-size med base :happy:

Jeg googlet bilstol best i test, leste kriteriene på de ulike bilstolene, ba chatGTP sammenligne fordeler og ulemper med de 3-4 beste bilstolene, samt sjekke om de var kompatible med våre biler.
Deretter dro jeg på den lokale butikken, sjekket setene i våre biler, samt hvilke som var best å bære (jeg hadde maxi-cosi for 16 år siden og den var vond å bære på armen inn og ut av butikken og huset osv), og så fulgte jeg med på tilbud på nett.
Vi endte med cybex cloud T i-size med base :happy:
Hvilke 4 sammenlignet du? Jeg ønsker meg roterende base for 2 bilstol og at den kan klikkes ut/inn for første stol :smiley-ashamed004

Hvilke 4 sammenlignet du? Jeg ønsker meg roterende base for 2 bilstol og at den kan klikkes ut/inn for første stol :smiley-ashamed004

Vi sammelignet Cybex, Besafe, Britax, Maxi-Cosi og så så vi litt på Thule.

Vi leste på disse testene. Jeg har visst slettet chatGTP loggen, så jeg husker ikke akkurat hvilet merke det var av de ulike bilstol-modellene, bortsett fra den vi endte opp med å velge :happy:

Vi gikk for Maxi cosi pebble pro 360 til forrige barnet og skal bruke den til neste også. Der kan bilstolen roteres 360 grader på basen og skyves ut mot døren som er veldig greit på små trange parkeringer. Samt at setet kan legges i full liggende flat stilling.

Skal bruke cybex til neste også. Har både Cloud T og Sirona liggende. Og Anoris da storesøster ikke klarer å sitte bakovervendt uten massivt med oppkast :)

Vi har ikke bil så skal derfor kjøpe en stol uten base som festes med beltene i bilen. Sjekket ulike tester osv og tror vi velger den som ser best ut fra testene.

Back
Topp