Hvordan velge bilstol?

Babylykke18

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Kanskje litt tidlig å tenke på- men jeg er sånn som elsker å sitte å titte på utstyr, og planlegge litt budsjett fremover ;)
Vogn synes jeg gikk fint å finne, men bilstoljungelen er ikke like lett å bli klok på [emoji51] prøvde å søke på litt tester, men synes det dukker opp så mye forskjellig der også.
Noen andre som også har begynt å titte på dette, eller som har erfaring fra før? Finnes det bilstoler man kan bruke fra nyfødt og en god stund fremover, eller er det slik at man bør ha en frem til rundt 6 måneder å så bytte?

Ikke noe lurt å komme med for ting har endret seg siden mine var så små, men jeg følger også spent med i tråden... :D

Det finnes bilstoler man kan ha i fra nyfødt og opp til 18(kg). Jeg personlig kommer ikke til å velge en slik stol. Siden jeg synes det er greit å kunne ha base til baby setet, slik at jeg kan bære med meg selve bilsetet.
I tillegg kan det være lurt å tenke på om du ønsker å kunne klikke bilsetet på understellet til vognen. I såfall må disse 2 passe sammen.

For min del er et lett sete viktig:) ellers har ikke jeg bestemt noe mer heller. Heller litt mot maxi cosi

Det finnes bilstoler man kan ha i fra nyfødt og opp til 18(kg). Jeg personlig kommer ikke til å velge en slik stol. Siden jeg synes det er greit å kunne ha base til baby setet, slik at jeg kan bære med meg selve bilsetet.
I tillegg kan det være lurt å tenke på om du ønsker å kunne klikke bilsetet på understellet til vognen. I såfall må disse 2 passe sammen.

For min del er et lett sete viktig:) ellers har ikke jeg bestemt noe mer heller. Heller litt mot maxi cosi

Godt argument, det med base og kan bære den med seg- det vil jeg definitivt ha mulighet til. Blir mye enklere om man skal en snartur på besøk til noen f.eks. [emoji16]

Jeg også tenker maxi cosi denne gang[emoji3] Hadde acta graco med de to første og syntes det var litt tungt så denne gangen går jeg for maxi cosi[emoji3] Enkelt å greit sete.

Vi har sett på Maxi Cosi Cabriofix med base. Går nok for den.

Viktigste med valg av bilstol er så klart at den passer inn i bilen din:)
I noen butikker kan man få prøve bilstolen i bilen før man kjøper den.

Når det kommer til tester, er det viktig å se på hvem som har utført testen og om det er en forbrukertest eller sikkerhetstest. Noen stoler scorer bra pga pris feks, men viktigst av alt er jo hvor sikker den er.

Vi har veldig strenge regler på bilsikkerhet i Norge, så det fins mange gode stoler å velge imellom:)

Tror også det blir en maxi cosi på oss[emoji5]

Meld deg inn i bilstol gruppa på face. Mye kunnskap [emoji4]

Maxi cosi - punktum... Den er MYE lettere i vekt enn konkurrentene, og man bærer de ofte med seg i bilstol, så det er viktig

Tusen takk for gode innspill! Da tror jeg kanskje det blir maxi cosi cabriofix på oss. Er perfekt at den lett kan byttes mellom biler, både med og uten isofix. Ser den scorer bra på sikkerhetstester og den har OK pris :) er også 25% rabatt på den nå, på barnas hus :)

Maxi cosi pebble hadde vi sist, kommer til å kjøpe det denne gangen også.

Vi har besafe izi go modular, som han på 1 år hadde. Da kan basen brukes på den neste stolen også. Så vi trenger å kjøpe base bare. Vi er kjempefornøyd med de stolene! :)

Back
Topp