Hvordan vasker man dundyne?

idamora

Elsker forumet
Må den kanskje sendes på renseri?

Det skal stå lapp på dynen.

Vi kan vaske våre på 40 eller 60 grader. Husker ikke helt. Men de må tørketromles, og da helst med en ren joggesko eller noe som kan banke dynen sånn at dunet fordeler seg fint og at den blir fluffy og god.

Dyna er over 20 år gammel og har ingen lapp...[8D]Ellers hadde jeg jo ikke spurt her[:D]
Den er etter meg da jeg var liten. Men den er jo kun brukt i ett par år, da den er sånn mellomstørrelse...

Jeg vasker alle dundyner her i huset. Både de med og uten lapp når jeg tenker meg om (var litt teit kommentar ja.....[8D] Kan jo lese vaskeanvisninger regner jeg med)

Jeg har aldri vasket de høyere enn på 40 grader,men har vasket de mer enn vanlig, for vi har sengevæter, og det går helt fint.

Jeg vasker på 40 grader, og inn i tørketrommelen etterpå, med en tennisball eller to (eller en joggesko[;)])[:)]

D har jeg også lurt på..alltid sendt de på rens-men d er så dyyyrt..Skal jeg jammen prøve altså..Bare jeg får plass inni der. Men dere tar de i tørketrommel etterpå altså??? Med joggesko både på vask og i tørk??

Jeg vasker på 40 grader og med 3 tennisballer. Funker fint som bare det!!!

Det skal stå på dynelappen, men oftes er det 40C tror jeg. Men du må ta den i trommel, nytter ikke og tørke sakte, dun må tørkes med en gang....

Back
Topp