Hvordan vasker du ullsokker?

Blu-Ray

Forumet er livet
Oktoberskattene 2015
Novemberlykke 2015
Her blir det ikke reint på ullvask 30. Men i år har jeg kjøpt trysilsokker fra Europris. Synes de er supre! Er ikke bare ull, så de tåler endel i maskina :)

De var med på en 3-timers 95 vask og tørketrommel og så like fine ut etterpå.. Så jeg har slutta med å ta på ullsokker med silkehansker :p etter at jeg kjøpte derfra. Høres ut som reklame hihi.

Men hvordan vasker DU ullsokkene til barna sin går i bhg/på skole?

Ingen barn, men mannen vasker trysilsokkene sine sammen med alt annet, de er fortsatt fine. Jeg bruker bare vaske mine med rødt og rosa på 40grader siden de er rosa og svarte. Hjemmestrikket ullsokker er vi mer nøye med.

Stort sett på ullvask, 40 grader.

Gnir de inn med sitronsåpe først, så går de på ullvask 40 grader. Blir helt rene med den såpa. :) Ikke noe blir rent med vanlig Milo på ullvask.

Stort sett hiver jeg de med på vanlig 60-grader. Tåler de ikke det er de ikke verdt å ha. Kunne nok vært flinkere til å bruke milo (e.l).
Det brukes mye ullsokker av alle her i familien og min erfaring er at de fleste typer tåler skikkelig vask.

Ullvask 40 grader, bruker masse ull så alt går sammen der. Hvis jeg har masse sokker til vask så går de i tørketrommelen etterpå, ikke hjemmestrikka.

Vasker så mye ullklær uansett, så slenger dem bare inn med alt det andre..

Vasker ullklær på ullvask. Vasker hjemmestrikket for seg selv. Sorteringsfreak:p

Alle superwash ullsokker blir med vanlig 40gradersvask.

Pleier å ta de på ullprogrammet i maskinen

Ser mange gjør forskjellig da :)

Stort sett hiver jeg de med på vanlig 60-grader. Tåler de ikke det er de ikke verdt å ha. Kunne nok vært flinkere til å bruke milo (e.l).
Det brukes mye ullsokker av alle her i familien og min erfaring er at de fleste typer tåler skikkelig vask.
sånn tenker jeg om ting og :p

Kommer an på hva slags sokker, men vi bruker nesten bare ull alle i huset. Det varierer mellom 30 håndvaskprogram og 30-40 ullvaskprogram. Aldri strevd med at ulla ikke blir ren.

Balder mye ull på 40 grader , men tar da ned sentrifugeringa. Til 800 . Tørketrommel tåler det meste ull:) bare velg ull program. Vanlig Janus ull og den type tåler vanlig trommel program . Blir sikkert mer slitt, men de blir aldri ødelagt .

Back
Topp