Hvordan vasker du bunadsskjorta di?

Anbefaler i alle fall å lære det sånn etterhvert

Jeg har innsett at det er på tide å lære meg å legge opp og inn og ned og ut festdrakter også, helsa til mamma er ikke lenger det den engang var og jeg måtte ta en del av det på strak arm i år, så neste år skal hun få lære meg.

Kjipt å stå der et år mor ikke kan gi råd, og aldri ha lært å stryke eller vaske den. Mye kjekkere å lære av henne

Da har jeg en søster, eller noen naboer :)
Stryking eller vasking er ikke noe for meg. Det finnes alltid løsninger, selv om man ikke lærer det selv

Linskjorte med hvite broderier. Vasker i maskinen på 40 grader og henger opp våt.
Hvis skjorta har gulnet lutt kan man ta en spiseskje melis i skyllekammeret på maskinen så blir den hvit og fin igjen og blir litt stivet til stryking.

Linskjorte med hvite broderier. Vasker i maskinen på 40 grader og henger opp våt.
Hvis skjorta har gulnet lutt kan man ta en spiseskje melis i skyllekammeret på maskinen så blir den hvit og fin igjen og blir litt stivet til stryking.

Melis??

Hørt om potetmel for stivelse, men melis ga ingen treff på Google heller, og hvordan i all verden skal den gjøre den hvitere? Altså, jo, melis er hvit men jeg ville ikke satset på å dekke gulfarge med det...

Hørt om potetmel for stivelse, men melis ga ingen treff på Google heller, og hvordan i all verden skal den gjøre den hvitere? Altså, jo, melis er hvit men jeg ville ikke satset på å dekke gulfarge med det...

Melis kan man fint stive duker og skjorter med, det har jeg hørt om før. Vanlig på heklede duker for eksempel.
Men om det funker mot gulnet stoff vet jeg ikke.
Fikk tipset av ei eldre dame som jobbet med bunader, så vil tro det er noe i det :)

Back
Topp