Hvordan vasker dere stekepanner?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Sølvi
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Sølvi

Guest
Med en gang eller venter dere?
Såpe, hvilken ?

Jeg bruker sunlight og varmt vann. Når kommer ann på når jeg gidder og har tid, ikke noe fast.

zalo :) Tar det når jeg får tid/orker :P

sendt fra Note 3 - sengekos

Med en gang og med zalo. Wok panna er i jern så da bruker jeg kun varmt vann.

Sent from my iPhone using BV Forum

Enten vasker jeg for hånd med zalo med en gang (hvis den ikke er så møkkete). Eller så skyller jeg, fyller med vann og en sprut zalo og lar stå til jeg vasker den senere.

oppvaskmaskin :p skyller først med varmt vann :)

Har lært at steikpanner ikke skal vaskes i hverken oppvaskmaskin eller med zalo/såpe. Vasker min i kokende varmt vann, og tørker med tørkepapir ;-)

Vasker den med én gang i glovarmt vann og en dråpe Zalo. Det er det jeg fikk anbefalt i butikken for den stekepannen vi har.

Når jeg er ferdig å steke tar jeg kokvarmt vann i panna og en dråpe zalo. Så lar jeg det stå til vi er ferdige med å spise så vasker jeg den i varmt vann og zalo.

Trodde ikke man skulle vaske stekepanner med såpe. Jeg vasker min i kokvarmt vann . Vasker den ikke før den er nedkjølt.

Våre stekepanner blir så fort ødelagte, så ett eller annet gjør vi feil :-P

Kjøpte et sett med to stekepanner på tilbords på salg for en god stund siden, og der sto det at man skal kjøle ned panna før den skulle vaskes. Den skulle ikke stå med matrester eller vann i seg iver lang tid fordi det vil forringe belegget.

Vi starta bra og var flinke, så ble vi litt sløve, og panna ble fort dårligere. Så nå er den panna kasta og vi har begynt å bruke den andre :-P

Så det er viktig å gjøre det riktig troe jeg. ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Våre stekepanner blir så fort ødelagte, så ett eller annet gjør vi feil :p

Kjøpte et sett med to stekepanner på tilbords på salg for en god stund siden, og der sto det at man skal kjøle ned panna før den skulle vaskes. Den skulle ikke stå med matrester eller vann i seg iver lang tid fordi det vil forringe belegget.

Vi starta bra og var flinke, så ble vi litt sløve, og panna ble fort dårligere. Så nå er den panna kasta og vi har begynt å bruke den andre :p

Så det er viktig å gjøre det riktig troe jeg. ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Jeg har gitt opp teflonpanner og liknende. Kun jernpanner her i gården, da får jeg i alle fall ikke i meg skumle stoffer! Vasker med såpe og varmt vann, smører inn med olje etter hver eneste gang jeg har brukt dem. Har holdt seg fin til nå i alle fall :)

Back
Topp