Hvordan vasker dere regntøy?

Kjører det bare på skylleprogram hvis det bare er sølete. Ikke såpe eller skyllemiddler.

Jeg bruker bare skylleprogram (skylling +), og henger det til tørk i dusjen over natten.

Bruker enten hurtigprogram (30 min 15 grader) med litt milo, eller bare skylling og litt milo.
Fikk høre på en butikk når jeg kjøpte vinterdress i fjord at man IKKE skal bruke vaskepulver men milo hvis man skal vaske vinterdresser fordi vanlig vaskepulver ødelegger fibrene (?)  som holder dressen vanntett, så tenkte at det samme gjaldt kanskje regnklær også?

Men hvorfor skal man ikke bruke sentrifug?

illimilli skrev:
Bruker enten hurtigprogram (30 min 15 grader) med litt milo, eller bare skylling og litt milo.
Fikk høre på en butikk når jeg kjøpte vinterdress i fjord at man IKKE skal bruke vaskepulver men milo hvis man skal vaske vinterdresser fordi vanlig vaskepulver ødelegger fibrene (?)  som holder dressen vanntett, så tenkte at det samme gjaldt kanskje regnklær også?

Aha! Da skal jeg bruke milo neste gang!
Det med sentrifuge vet jeg ikke.. Jeg sentrifugerte når jeg vasket regntøyet nå, men det var før jeg leste det labambie skreiv.

illimilli skrev:

Når man sentrifugerer presses vannet ut av tøyet. Når man gjør dette med klær som skal være vanntette, vil dette bli dårligere og dårligere fordi du presser vann igjennom en membran som skal være helt tett... Egentlig veldig logisk. Det beste å vaske dresser med er tech-wash, men Milo går greit om man ikke har det andre. 

Men da må jeg spørre, hvis det bare skal drypptørkes, rekker det da å bli tørt til neste dag? I dette været vi har nå må jeg vaske regntøyet nesten hver dag, og hvis jeg bare henger det opp blir det ikke tørt til neste morgen.

smash skrev:

Tøsa skrev:
Kjører de i maskina på 30minuttersprogram uten vaskepulver

Hva med tøymykner? Jeg skal straks vaske en haug med regntøy..
Tenkte å prøve hurtigvask..

aldri bruke tøymykner på noe som skal være vanntett/avvisende.

Back
Topp