Hvordan vasker dere regntøy?

smash

Forumet er livet
VIP

?

Kjører de i maskina på 30minuttersprogram uten vaskepulver

Tøsa skrev:

Hva med tøymykner? Jeg skal straks vaske en haug med regntøy..
Tenkte å prøve hurtigvask..

vasker det på 40 og bruker programmet for ekstra skittent tøy 2-3 ganger i uka. bruker omo flytene og tøymykner. har holdt seg like bra vask etter vask.

Ok, så bare hurtigask uten noe som helst oppi?

Tøsa skrev:

signerer - men jeg bruker vaskepulver... ikke skyllemiddel.
Det blir rent. Vasker stort sett bare hans regntøy og det er jo ikke så mye.. hiver av og til inn høstjakka også, og alt blir like rent..

IKKE brukt tøymykner/skyllemiddel på ting som skal være vanntett eller vannavstøtende!!!

skyller av med dusjen og vasker de på en hurtigprogram/finvask med litt milo.

Kjører det på 15 min program, 30 grader og pittelitt vaskepulver.. :)

Spyler av med kaldt vann og lar det drypptørke som regel. Men når jeg tar det i vaskemaskinen så vasker jeg det på kortprogram på lave grader og bruker vaskemiddel beregnet på regntøy.

vasker det på hurtigvask,30grader med flytende vaskemiddel.

bruker ALLDRI tøymykner,det fører til at klær oppløses tilslutt.. bruker derimot milo til en rekke ting. bla jeans,finvask,ull,silke,utedresser osv

Jeg kjører det bare på skylling jeg. Om jeg bruker 30 min programmet på maskina blir ikke regntøyet rent.

Bruker bittelitt flytende Milo, ingen tøymykner. Og IKKE sentrifuge. Man skal ikke presse vann igjennom noe som skal være vanntett. Så drypptørker det i dusjen. Samme gjelder for dresser. ALDRI sentrifuge og ALDRI tøymykner. 

Hiver det i maskina på skylling.

Jeg har tidligere forsøkt på 30 grader med milo, men syntes ikke regntøyet ble helt rent..
Har etterpå forsøkt å vaske det på 40 grader med vanlig vaskepulver og da så regntøyet like fint ut som nytt!!! Men, bruker ikke skyllemiddel som flere nevner, eller sentrifuge.. Lar det drypptørke med innsiden ut i dusjen..

Jeg vasket det på hurtigvask med vaskepulver. Blei veldig reint og fint:)

smash skrev:
Jeg vasket det på hurtigvask med vaskepulver. Blei veldig reint og fint:)

Bare husk til neste gang, null sentrifuge 

Vasker det på vanlig 40 graders vask med litt flytende vaskemiddel og lav sentrifuge :)

Da drypper det fortsatt litt av det når jeg henger det opp og det blir rent og fint :)

smash skrev:

Tøsa skrev:

Hva med tøymykner? Jeg skal straks vaske en haug med regntøy..
Tenkte å prøve hurtigvask..

Nei, føler ikke behov for det på regntøy.

Back
Topp