Hvordan vasker dere dusjen?

Undomiel

Forumet er livet
Smånissene 2022
Jeg syns at å vaske dusjen er noe av det kjedeligste som fins! Har kabinett og Syns det er så mye kirker og kroker som må skrubbes med tannbørste! Og så bruker jeg jif skurekrem og skrubb på resten, syns det er det eneste som funker. Men det er veldig tidkrevende og kjedelig å sitte der med tannbørsten rundt om kring!:D

Derfor lurer jeg på: hvilken dusj har dere og hva bruker dere når dere vasker? Og hvor ofte vasker dere den? Tenkte kanskje noen hadde en mer effektiv løsning..?;)

Jeg har hørt om en spray som skal finnes, der du sprayer dusjen (som må være ren først), og så skal smuss bare prelle av eller noe. Sånn at man ikke trenger vaske så ofte. Hvis jeg skjønte det riktig.
Her så har Mini sånne tegnestifter til å tegne med i dusjen, så vasker den dusjen hele tiden føler jeg. Jeg bruker jif spray, egen oppvaskbørste og klut.

Sprayer alt med cilitbang, lar det virke 2-10 min og skyller av. Skrubber det som må skrubbes etterpå, men gjør man det jevnlig slipper man som regel den største skrubbejobben :)

Eg har eg flaska med klorin som eg sprayer øverallt så låter jag den værka en stund så skrubbar jag øver med en skrubbsvamp eller Va de heter

Sprayer med skumspray fra cillit bang og lar det virke i 20 min. Skrubber med grov svamp der hvor jeg vet at det trengs. Skyller av med varmt vann. Dette funker gull for meg uten bruk av tannbørste :) har dusjdører nå, men det funket like bra da jeg hadde dusjvegger i glass :)

Jeg har hørt om en spray som skal finnes, der du sprayer dusjen (som må være ren først), og så skal smuss bare prelle av eller noe. Sånn at man ikke trenger vaske så ofte. Hvis jeg skjønte det riktig.
Her så har Mini sånne tegnestifter til å tegne med i dusjen, så vasker den dusjen hele tiden føler jeg. Jeg bruker jif spray, egen oppvaskbørste og klut.
Å? Dusj-tegnestifter?? Hvor får man kjøpt det? :D

Vet du hva den sprayen heter? Hørtes nesten for godt ut til å være sant:)

Er så enig med deg. Slitsomt i skinnene på dørene med tannbørste. Funker dårlig å spyle inni der har jeg funnet ut, uten at hele badet blir vått. Haha:p
Fungerer greit nok med dampvasker, men det er fortsatt steder det er umulig å komme til...
Planen min er å få meg nytt etterhvert uten de skinnene:)

Sprayer med skumspray fra cillit bang og lar det virke i 20 min. Skrubber med grov svamp der hvor jeg vet at det trengs. Skyller av med varmt vann. Dette funker gull for meg uten bruk av tannbørste :) har dusjdører nå, men det funket like bra da jeg hadde dusjvegger i glass :)
Oooh, skal prøves! Takk!:)

Er så enig med deg. Slitsomt i skinnene på dørene med tannbørste. Funker dårlig å spyle inni der har jeg funnet ut, uten at hele badet blir vått. Haha:p
Fungerer greit nok med dampvasker, men det er fortsatt steder det er umulig å komme til...
Planen min er å få meg nytt etterhvert uten de skinnene:)
Da skjønner du akkurat hva jeg mener ja! Har ikke sånn dampvasker, er ikke den dyr?

Har vært inne på tanken om å gjøre om på hele dusj greia her, og ikke ha kabinett, men har såpass lite bad at det blir så vanskelig det og..

Jeg har Vaskedame heldigvis:)
Men tar dusjen litt skikkelig selv en gang i mnd eller noe, men da er det greit med skrubb ig tannbørste i skinnene

Da skjønner du akkurat hva jeg mener ja! Har ikke sånn dampvasker, er ikke den dyr?

Har vært inne på tanken om å gjøre om på hele dusj greia her, og ikke ha kabinett, men har såpass lite bad at det blir så vanskelig det og..

Usikker på hvor mye den koster, siden jeg fikk den i bursdagsgave. Skal ikke skryte av at den brukes veldig mye da...hehe

Lite bad her og, men man får jo litt mer vaskevennlige kabinett enn det jeg har nå ihvertfall, så blir nok noe sånt.

Usikker på hvor mye den koster, siden jeg fikk den i bursdagsgave. Skal ikke skryte av at den brukes veldig mye da...hehe

Lite bad her og, men man får jo litt mer vaskevennlige kabinett enn det jeg har nå ihvertfall, så blir nok noe sånt.
Ja ok:) Kanskje vi skal se på nytt kabinett da:) Begynner vel å bli utskitfningsklart det vi har likevel!

Har helt rene glass - altså, ikke at de er uten skitt men det er helt glatt glass.
Vasker med klut og eddik kanskje ett par ganger i mnd.
Hadde sånn skrubb og middel før men det er sykt mye lettere å få vekk skitten med eddik :)

Zalo og oppvaskebørste. Klut med klorin hvis det er litt belegg.
På gulvet bruker jeg sånn gele man skal ha i doen med klorin i fugene og lar det ligge 15-20 min før jeg spyler vekk og går over med Zalo :P

Glasset er nå en ting, men de skinnene... De får jeg ikke rene uansett hva jeg skrubber med synes jeg. Har ikke brukt tannkost da, har oppvaskbørste, men det sitter dønn fast noe brunt.

Det er gammelt. Satt inn an forrige eier for en evighet siden. Jeg liker det ikke. Det skal ut.

Hele badet skal pusses opp, det er fra 1979. Og da skal jeg ha inn noe som er lettere å vaske.

Har helt rene glass - altså, ikke at de er uten skitt men det er helt glatt glass.
Vasker med klut og eddik kanskje ett par ganger i mnd.
Hadde sånn skrubb og middel før men det er sykt mye lettere å få vekk skitten med eddik :)

Sliter med glassene. Hvilken edikk og blander du ut???

Helt vanlig edikk, 7% tror jeg det er!
Når jeg brukte dyre midler og svamper fra butikk måtte jeg gni så fælt :/ føler jeg bare drar kluten med edikk over glasset nå så fjernes alt :)
Takk! Skal prøves! Funker det inni kroker og kroker og? Eller bare på glasset?Er jo mer miljøvennlig å bruke eddik og da:) og billigere sikkert!

Back
Topp