Hvordan vaske joggesko?

Trebarnsmor<3

Forelsket i forumet
Skulle ha vasket et par Nike-sko til barn, noen som har gode tips? Har veldig lyst å vaske de i vaskemaskinen, men det tåler de kanskje ikke?

Jeg vasker de aller fleste sko i vaskemaskina, det går helt fint. Blenda Sensitive på 40 grader kortprogram. :)

Vær obs på at limet kan løsne hvis du vasker på 40° :rolleyes: og så kan skoene selvsagt krympe.
30° og uten sentrifugering, og så er det selvsagt på eget ansvar.
Hilsen hun som jobber i skobutikk :joyful:

Jeg vasker også sko i vaskemaskinen på 30 grader. Hvis de er veldig skitten setter jeg de i blødt med Vaskemiddel en times tid før jeg setter de i maskinen. Tar alltid innleggsålene ut av skoen når jeg vasker de. De ligger løs i maskinen.

Vær bare obs på at ikke alle sko tåler å vaskes. Skoen kan løsne fra sålen. Jeg har vasket mange par, men bare 2 som har blitt ødelagt i vask.

Bruker ei balje med godt vann litt Milo og skrubber med oppvaskbørste.

Jeg vasker også sko i vaskemaskinen på 30 grader. Hvis de er veldig skitten setter jeg de i blødt med Vaskemiddel en times tid før jeg setter de i maskinen. Tar alltid innleggsålene ut av skoen når jeg vasker de. De ligger løs i maskinen.

Vær bare obs på at ikke alle sko tåler å vaskes. Skoen kan løsne fra sålen. Jeg har vasket mange par, men bare 2 som har blitt ødelagt i vask.
Samme gjør jeg, har aldri fått ødelagt noen sko av dette.

Jeg vasker helst ikke sko i maskin. Hender seg hvis det absolutt må pga tiss eller oppkast, men mine joggesko vasker jeg aldri i maskin. Innersålen kan fort krympe og man mister alle reklamasjonsrettigheter. Har tatt en bøtte med vann og litt zalo og vaska med oppvaskbørste.

Nå vet jeg ikke hvor skitne deres sko blir, men her pleier det mer enn nok å spyle dem med hageslangen... :rolleyes:

Skoene ble ikke rene :/ men det kan skyldes at jeg vasket på finvask for å være sikker på at de ikke skulle bli ødelagte. skal vaske dem på nytt igjen i morgen, enten med oppvaskbørste eller på vanlig vaskeprogram.

De er ikke laget for maskinvask så om noe skjer har du ingen reklamasjonsrett, men hiver all sko selv i maskin. Vanlig vaskeprogram, men 30 grader og ca 800 på sentrifuge.

Back
Topp