Hvordan vaske fleece?

froskenkvakk

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Jeg lurer på hva jeg gjør galt[:@]

Vasket en fleecedress til trulta igår, og før når den var uvasket var den jo såå god og myk. Fulgte vaskeprogrammet, og når dressen tørket så er den nesten smånuppete og blitt sånn "hard" fleece (som om jeg har vasket og brukt den mange mange ganger), om noen skjønner?
Går det an å få den sånn myk igjen??

ORIGINAL: Lilletrampepus

Jeg kjører det bare på 40 med skyllemiddel osv jeg.. Har aldri hatt problem med "hard" fleece når JEG har vaska det. Men pappa ødela utallelige gensere jeg hadde før fordi de ble harde og rett og slett ekle å bruke..
Vet ikke hvordan du kan få det mykt igjen desverre[&:]

hm må bare signere denne..
vasket den på for mange grader kansje?
nei vet ikke jeg altså..

Det er jo bare såå irriterende[:@]
Ifølge vaskelappen kunne jeg vaske den på 40 grader, men ingen tørketromling. Så jeg fulgte den, og hang den opp til tørk..

Lurer på å legge den i bløt en gang til, med kun masse skyllemiddel før jeg skyller den godt etterpå?

jeg vet ikke hva du gjør galt, noe kan jo vaskes på 40 grader, å noe må vaskes på 30 grader, jeg vasker det slik som jeg vasker resten av klærne mine, å har aldri hatt noe problemer med det...

Vrengte du dressen før du vasket den?

jeg tok akkurat ut en maskin med babyklær hvor det var et par flispledd og en flisdress som ble vasket på 30 grader og akkurat det samme skjedde med min dress. flispleddet var som nytt etter vask.

såg nærmere på lappen, der stod det at den skulle vrenges før vask, så er kanskje det vi har gjort feil?

ORIGINAL: Lilletrampepus

Jeg kjører det bare på 40 med skyllemiddel osv jeg.. Har aldri hatt problem med "hard" fleece når JEG har vaska det. Men pappa ødela utallelige gensere jeg hadde før fordi de ble harde og rett og slett ekle å bruke..
Vet ikke hvordan du kan få det mykt igjen desverre[&:]

Samme her..Har vasket de på30/40 grader eg og sentrifugering på 1200 omdreininger..Helt fine her og..

Om det står på lappen at det bør vrenges, så kan det jo være litt av grunnen. Har aldri hatt problemer med  vaske fleece, følger bare det som står på vaskeanvisningen.
Om du har en nuppefjerner kan du prøve å ta den overdressen så blir du i det minste kvitt nuppene.

Har gått over hele dressen med sånn hårfjerner-rulle, og det virket!![:D]

Rulla fikk bort nuppene, og fjorde dressen ganske mye mykere igjen, så nå ble den fin igjen[:D] *glad*

Så bra det funket da [:D]

Back
Topp