hvordan vaske flaskene??

Mella27

Elsker forumet
sitter åtenker om jeg må bruke endel flasker så skal vel de vaskes eller kokes.. hvrdan gjør man det? må jeg kjøpe noe tilbehør?

i begynnelsen vasket jeg alt for hånd med svamp... og så steriliserte jeg de i microen..
nå tar jeg flasker og ringene i oppvaskmaskinen, men lokk og smokker går i vasken og blir tatt for hånd(de blir lett brune i oppvaskmaskinen) og så steriliserer jeg de i microen...

skylles godt rett etter bruk,vaskes så i mildt såpevann,skyll og kok i 5 min.slik fikk jeg beskjed om å gjøre det og gjor det med begge mine barn til di var 6 mnd!

jeg kjøpte også en flaske oppvask kost med en slik liten hendig kost til suttene på[:)]

hvordan steriliserer man de i mikroen da?

ORIGINAL: stardust

skylles godt rett etter bruk,vaskes så i mildt såpevann,skyll og kok i 5 min.slik fikk jeg beskjed om å gjøre det og gjor det med begge mine barn til di var 6 mnd!

jeg kjøpte også en flaske oppvask kost med en slik liten hendig kost til suttene på[:)]

da bare koeker du de i en stor kjele med vann da?? sorry er ikke helt inn i dette her jeg:::

jeg bruker denne fra avent... for alle flaskene jeg har er avent..

jeg brukte flaskebørste i starten før jeg fant ut hva jeg likte best... men jeg syntes ikke at jeg kom ordentlig til inni smokken... så det jeg har gjort er å vaske smokken på utsiden først, og så vrenger ejg den og vasker den på innsiden...

oki:o) takk for tips..

Back
Topp