Hvordan varierer kvalmen deres?

Plomme

Forumet er livet
Himmelbarn
Oktoberskattene 2015
Hvordan endrer dne seg fra dag til dag og ila døgnet?

Ofte verst på morgenen, spesielt hvis jeg ikke får sove til jeg våkner av meg selv. Før var jeg kvalm hele tiden, men nå har det begynt å dabbe litt av. Kan komme i bølger helt plutselig, men langt ifra så ille som det var for en og to uker siden.

Nå er jeg heldig med lite kvalme også dette svangerskapet. Men har dager hvor jeg har stått og holdt lille på 15mnd I hånda, og spydd som en gris, andre dager litt små kvalm med lukter/div mat, og dager hvor jeg ikke merker noe. Så varier veldig uten noen åpenlys grunn.

(Og jeg er alene med lille på 15mnd hele dagen, samboer tar henne når han er hjemme men annet enn det så må jeg passe henne uansett hvordan formen er. Får dårlig samvittighet av at hun skal se meg så dårlig men føler det er verre at hun bare hører det og må sitte alene..)

Det kommer i bølger og når som helst. Ser ikke ut til å ha en sammenheng med å være sulten. Men verst om kveld og natt og midt på arbeidsdagen.

Det veksler veldig fort, men de siste dagene har formen vært fin fra morra'n av. Når jeg blir sliten eller sulten blir den værre, det samme hvis jeg spiser mye melkeprodukter og blir oppblåst. Etter jobb ligger jeg stort sett rett ut fram til jeg legger meg. Da er det tomt.

Er kvalm døgnet rundt, men varierer hvor intens kvalmen er. De siste dagene har den vært veldig intens og jeg brekker meg fra morgen til kveld. Allikevel verst morgen og kveld. Blitt verre og verre på kveldene i det siste, akkurat som sist. Blir fort ekstra kvalm hvis jeg ikke spiser hyppig og hvis jeg beveger meg for mye.

Har det så si hele dagen men oftes mest på dagtid og når jeg skal legge meg. Fått tabletter av legen men føler at disse ikke funker. Jeg er 100% sykemeldt , så tar det med ro om dagen og hviler mye :) drikker mye vann og spiser lite men ofte :) Farris hjelper litt :)

Hos meg så er det liksom ikke no fast. Enten så er jeg kvalm på mårran og er jeg ikke det så kommer det på kvelden,spesielt vist jeg spiser sein middag.

Verst fra ettermiddag og utover kvelden, men har blitt bedre siste dagene (10+2)

Har nesten ikke vært kvalm i dette svangerskapet. Men de senere ukene har jeg blitt bråsulten og når jeg blir det blir jeg bråkvalm. Går over når jeg får spist. Så har nok en sammenheng der. Drikker fryktelig mye Farris for å ha noe i magen jevnlig.

Idag er første dagen hvor jeg enda *bank i bordet* ikke har kasta opp.
Har kasta opp x flere hver dag i over 1 uke - både når jeg er sulten, når jeg har spist, når jeg står opp og når jeg legger meg.
Jeg er nå 100 % sykmeldt slik at jeg kan bruken det lille overskuddet mitt på noe annet enn jobb..

Jeg er konstant kvalm. Spyr sjelden, men veldig plagsom kvalme hele tiden. Har egentlig ikke ork til å gjøre noe... Ikke funnet noe som hjelper. Uansett hva jeg spiser er jeg like kvalm. Dagene går så tregt....! Er bare kommet til uke 9 så regner med jeg har en stund igjen før det gir seg.

Jeg er konstant kvalm. Spyr sjelden, men veldig plagsom kvalme hele tiden. Har egentlig ikke ork til å gjøre noe... Ikke funnet noe som hjelper. Uansett hva jeg spiser er jeg like kvalm. Dagene går så tregt....! Er bare kommet til uke 9 så regner med jeg har en stund igjen før det gir seg.

Samme her:sad010

De fleste dager grisekvalm frem til 12/13, så små kvalm resten, men i dag er eg kjempe kvalm hele tiden :(

Æsj. Kvalm og svimmel hele tiden. Men ikke så kvam at jeg kaster opp. Bare sånn konstant kvalm. Krøp til korset nå og bestilte legetime for å prøve å få 50% sykemelding. Fungerer ikke 100% sånn som det er nå. Håper på time i morgen.

Jeg har det helt likt!!
Det som er weird er når jeg craver mat når jeg er sjukt kvalm.

Akkurat nå er jeg kvalm og svimmel og får ikke sove pga det. Bah

Det som er weird er når jeg craver mat når jeg er sjukt kvalm.

Akkurat nå er jeg kvalm og svimmel og får ikke sove pga det. Bah

Haha, det kan jeg kjenne igjen! Sulten og kvalm samtidig og prøve å finne ut hva som går an å spise...

Små kvalm hele døgnet, men værst på kvelden og natta... gjerne like etter eg våkner og ett par timer etterpå. Spyr litt etter mat, men da har eg stort sett spist for mye.
Jeg har slitt med kvalme i over 10 år og går på afipran fra før, men denne kvalmen ligger og ulmer hele tiden

Haha, det kan jeg kjenne igjen! Sulten og kvalm samtidig og prøve å finne ut hva som går an å spise...
Oh yes.. men de siste dagene har jeg vært kvalm og har hatt lyst på riskrem samtidig. Den er ny for meg

Back
Topp