Hvordan var graviditeten fra uke 30?

Ikke i bruk1

Betatt av forumet
Påskekyllingene 2020
Jeg er kommet til uke 30 + 3 og alt er vondt og tungt for tiden :hilarious:

Hvordan var det fra uke 30 for deg? Og når fødte du?
 
Ble jo bare større og større og tyngre og tyngre :dead::hilarious:
Rundt uke 35 var det så tungt at jeg var sjeleglad for maxtiden for eneggede var uke 36 /37, og at det var det jeg hadde. Syntes synd på de med toeggede som måtte gå enda lenger :bag:
Fødte 36+5, igangsatt 36+4 (tok bare vannet, så gikk resten av seg selv).
 
Etter uke 30 var det meste veldig kjipt. Husker uke 32 så var tanken på å gå til uke 38 helt forferdelig.

Men dagene gikk nå fremover, jeg brukte mesteparten av tiden på sofaen og strikket. Så veldig mye på TV, og sov mye på dagtid.
 
Det var generelt bare tungt fra uke 30 og ut og jeg var ikke spesielt stor sånn egentlig. Men jeg slet veldig med bekkenet. Nå hadde jeg en del timer og slikt på sykehuset, så tiden gikk ganske fort likevel. Ellers lå jeg mye på sofaen og sov når det var rolig. Jeg ble satt igang og fødte 34+6 pga avflatning i vekst hos begge, samt pga svangerskapskløe med forhøyet gallesyre.
 
Er 35+2 og syns det begynner å bli tungt. Tilbringer mye tid på sofaen, og sover mer enn vanlig, men er vel stort sett det jeg/vi skal fremover. Mye fokus på å ruge å ta det med ro nå. Venter toeggede så er spent på hvor lenge jeg går. Ikke kjent noe spesielt enda og ultralyden frem til nå har vist fin vekst og trivsel.
 
Helt for jævlig! Totalt ødelagt i kroppen, bekkenet var koko - klarte ikke ligge noen veier, så fikk ikke sove noe særlig. Konstant neseblod.. tømmerstokker til føtter og armer.. Jeg trengte hjelp til alt.. klarte ikke kle på meg selv engang.. woiwoi..
De ble tatt ut i uke 33 grunnet TAPS.
 
Når følte dere det begynte å bli tungt? Lurer på om jeg bør begynne å psykisk forberede meg litt :wideyed:
Har kanskje tenkt litt vel optimistisk!
 
Når følte dere det begynte å bli tungt? Lurer på om jeg bør begynne å psykisk forberede meg litt :wideyed:
Har kanskje tenkt litt vel optimistisk!
Hæ? Heldige du! Synes det er blytung allerede. Har kjøpt støttebelte i går. Gått opp 17 kg. Hvor mye har du lagt på deg?
 
Hæ? Heldige du! Synes det er blytung allerede. Har kjøpt støttebelte i går. Gått opp 17 kg. Hvor mye har du lagt på deg?
Ja, tror jeg er veldig heldig og plutselig innså jeg at jeg kanskje bør forberede meg litt på hva som kommer :wideyed: har gått opp 9,6 kg så langt, men øker ganske raskt. Kjenner jo ting er tyngre, men nyter bare graviditeten og kan egentlig ikke klage på noe enda hvertfall :oops: så hva lurer egentlig bak neste sving :greyalien: :hilarious:
 
Ja, tror jeg er veldig heldig og plutselig innså jeg at jeg kanskje bør forberede meg litt på hva som kommer :wideyed: har gått opp 9,6 kg så langt, men øker ganske raskt. Kjenner jo ting er tyngre, men nyter bare graviditeten og kan egentlig ikke klage på noe enda hvertfall :oops: så hva lurer egentlig bak neste sving :greyalien: :hilarious:
Hahahaha! Jeg håper- for å si det med Anne Grete Preus sine ord- at fryd er det som venter på deg rundt neste sving!

Er sikkert også veldig forskjellig. Jeg har fått veldig problemer med magesyre. Og vann i hele kroppen.
 
Hahahaha! Jeg håper- for å si det med Anne Grete Preus sine ord- at fryd er det som venter på deg rundt neste sving!

Er sikkert også veldig forskjellig. Jeg har fått veldig problemer med magesyre. Og vann i hele kroppen.
Håper det kommer seg litt for deg!❤❤
 
Jeg jobbet 50% frem til uke 33 og trente styrke 1-2 ganger i uken frem til fødsel. Enig i at det var tungt etter uke 30, men jeg følte meg likevel i god form. Hadde spontan vannavgang 35+5 og fødte 36+0. Etter 15 timer i aktiv fødsel med liten fremgang endte det med hastekeisersnitt.
 
Back
Topp