Hvordan var fødsel nummer 2?

litt raskere enn nr 1, men en god del mer intens. me nr en kom ikke riene før de virklig kom, med nr to hadde ej maserier allerede fra ca uke 20. nr2 holdt på å komme i uke 31, så fikk beskjed om å ta det med ro.

nr 1 er født 3uker før. nr 2 er født 1 dag over termin, noe ingen hadde forventet, alle sa ho kom til å bli født for tidelig (leger, jordmødre). men snuppa var temmlig så sta, å er det ennå=)

Nr 1: startet med blødninger og litt rier ca kl 21.30 dagen før. Ble innlagt på sykehuset med liten framgang - de tok vannet kl 17.30 dagen etter(for da hadde de tid - rush av fødende den dagen). Og han var ute ca 23.40, og kom i en rus av epidural og lystgass - rimelig tåkete minner og de måtte klippe meg.

Nr 2: Våknet kl 07.30 etter en super natts søvn - følte det var noe rart med kroppen og måtte stå opp å gå på do. Etter å ha kjent litt på den følelsen begynte det i 08.30 tida og bli klart at nå var riene i gang og det var 3 tl 5 min mellom dem. Ringte føden og fikk dra rett inn - trodde nesten ungen skulle komme i bilen siden det var så tett og vondt. Ble undersøkt ca 09.40 og de skulle fikse fødestue, kl 10 hadde jeg 5 cm åpning. Og de tok etterhvert vannet. Fikk kranglet meg til epidural, selv om de ikke trodde den ville virke før ungen var ute. Det lettet smertene litt slik at jeg fikk slappet litt mer av. Kl 13.20 var snuppa ute. Denne gangen kjente jeg alt og var 100% tilstede fordi jordmor skrudde av epidural like før pressriene satte inn og hun regelrett nappet lystgassen ut av hendene på meg....

Så nr 2 gikk virkelig mye kjappere enn nr 1, så det blir spenende å se hvordan nr 3 blir nå :D

Den var over på 20 minutter, så den var veldig kjekk. ;p 

Første kom fem dager over termin, fødselen varte i 5 timer. Andre kom fire dager før, hadde tre rier før hun kom skliende ut. ;p

helt anderledes

Begge var etter termin, nr 2 kom enda senere enn nr 1.

Fødsel nr 2 brukte jeg 2 timer på i motsetning til nr 1 som tok 19 timer.

Back
Topp