Fikk føde akkurat som jeg hadde sett for meg
ble overlatt mye til meg selv, hadde en aktiv fødsel hvor jeg gikk mye, stod og varierte stilling ofte. Fikk tilbud om badekar og akupunktur, massasje hvis jeg ønsket det.. Hadde veldig flinke jordmødre! Mannen min var også en fantastisk støtte
jeg fikk pressetrang tidlig, hadde pressrier i 2 t og 40 min, det var sinnsykt slitsomt psykisk og tok mye lenger tid enn jeg hadde forestilt meg. Mini ble stresset, bæsjet i fostervannet og det hastet med å få hun ut. Rommet ble fylt med leger, jeg lagt i fødeseng og 11 min senere var vesla født
hun kom rimelig fort ut dager overhørte legenes snakk om tang. Det ga meg ny motivasjon gitt
Ble sydd i en time etter fødsel, i tilleg trakk ikke livmora seg sammen og jeg mistet over 1 L blod. Fikk sprøyte i låret og da stabiliserte det seg.
Alt i alt var dette en god opplevelse, like vondt som jeg hadde forestilt meg, men litt lenge å presse.. Tok 12 t og 40 min totalt fra første ri, kom på sykehuset med 3 cm åpning og de vonde riene startet rett før vi kjørte hjemmefra.
Smertene er delvis glemt, og jeg er stolt at jeg fikset dette uten smertelindring som jeg ønsket
(men jeg forstår virkelig de som velger å få lindring..)