Hvordan var det...

Leverihåpet

Gift med forumet
Hvordan var det å igjennom gå Laparoskoi?
Hvordan var dere etter inngrepet?
Tok det lang tid?

Hjalp det dere prosessen videre?

Til neste forsøk vuderes dette sterkt for å utelukke div ting....

Takk for alle svar....[:)]

Ble gjort dagkirurgisk så kom inn på morgenen. Husker jeg gruet meg til narkosen, men før du vet ordet av det har du sovnet og ganke plutselig våknet igjen.  Lå til overvåkning et par timer, fikk spise litt og fikk ikke lov til å dra hjem før jeg hadde tisset. Kom hjem ganske blek, men i overrasket fin form. Fikk etterhvert veldig vondt i skuldrene pga all luften som presser på. Visste ikke åssen jeg skulle sitte, stå eller ligge.[:-] Hadde ingen smerter i magen, bare litt støl. Luftsmertene gikk over etter et par dager.

Fant endometriose hos meg, samt en cyste som de fjernet. Pga endometriosen hadde jeg fått tette eggledere. I etterkant hadde jeg et prøverørforsøk og ble da gravid i den ene egglederen. Valgte da å fjerne begge egglederne for å unngå dette igjen. 

husker da jeg gjorde så var det uten narkose for å å ta det som var. men fytti grisen så vondt å jævlig, etter på svima om pga smertene, så jeg motte inn igjenn med full narkose. og da va det bedre sovna og vokna lika god som jeg var før narkosen.

jeg har ikke blitt gravid enda[&o] og ikke før heller, men det er pga rumpetrolla hans som ikke klarer den lange reisen.

jeg kom inn til lap i halv 1 tiden tror jeg[&:] fikk 2 smertestillende som skulle virke en stund, så gikk jeg inn på operasjonstuen, der fikk jeg narkose(tok veeeldig lang tid før jeg "sovnet inn" legene bare rista på hodet[;)]
jeg hadde en tett eggstokk, men det hadde vistnok ingenting å si når det gjald graviditet, så de gjorde ikke noe med den. måtte gå på do og spise før jeg fikk dra hjem. var ute fra sykhuset i 5 tiden.

jeg hadde luftsmerter i 1 ukes tid, fikk ikke sove di 2 første døgna, for det eneste som hjalp meg var å gå å gå, å sitte å ligge var grusomt[;)]

Jeg var en av de uheldige som hadde masse livmorsmerter etterpå, og måtte bli på sykehuset en natt med masse smertestillende. Ble i tillegg sykemeldt to uker pga smerter i mage og opersajonssår. De fant heller ingenting galt, men legen min ville ikke sende søknad om ivf før jeg hadde hatt lap.....

Nå har jeg et arr under navlen som vokser og vokser samtidig som magen vokser..... Så jeg ble ikke gravid etter operasjonen, men det hjalp meg et skritt videre inn i ivf prosessen - som gjorde meg gravid[:)]

Håper du kommer gjennom operasjonen uten unødvendig smerte og komplikasjoner (de aller fleste opplever det!) og at det hjelper dere på veien videre!![:)]

Jeg har bedt riksen altså den legen jeg hadde der under ivf om å hendvise meg til lap.
Grunnen er for å utelukke at det skal være noe galt med meg der nede. Så er liksom det unna gjort når vi nå også vuderer å forsøke flere ganger...

Back
Topp