Hvordan var det å komme hjem til storebror/søster med baby?

_lillemy_

Flørter med forumet
Hvordan var det å komme hjem?Hvordan reagerte storebror/søster?Får man tid til de,eller er det mest babyen?Er så spent på det her..Jeg har en sønn på snart 2 år,og lurer på hvordan det skal gå når vi kommer hjem fra sykehuset med lillesøster:rolleyes: Men tenker jo også at det er såååå mange som har gjort dette før meg og det har gått helt fint! :)

Her har det gått kjempe bra! Storebror er 2 år. Han er veldig opptatt av lillesøster og veldig flink, må hele tiden vite hvor hun er :) litt sjalusi er det, men mye mindre enn jeg fryktet. Jeg er alene med mine to og syns det går utrolig bra :) man får tid til begge !

Her har pappaen prioritert storebror på 20 måneder nå den første tiden (han er veldig pappadalt), mens jeg har blitt kjent med lillesøster :) storesøster på snart 6år klarer seg mye selv, så hun er jo ikke så vanskelig. Fra mandag snarter mannen på jobb igjen, så da må jeg klare meg selv med barna (har ikke barnehage). regner med det går fint, de må bare lære seg å vente :) jeg kommer nok til å lære meg noen knep etter hvert :)
Fikk anbefalt å lese bøker til storebror mens jeg ammet f.eks, og det tenker jeg å prøve, så har jeg kontroll på hvor han er :) også håper jeg på mye finvær fremover, så vi kan være mye ute :) da trøyer han seg mye lengre :) vi må nok bare prøve oss frem :)

Spent på det samme! Så er kjekt å høre andres erfaringer :)

Sniker fra februar: Vår førstefødte er tre år, og første uka var hun gjennom alle følelser. (Vi var lagt inn på nyfødtintensiven den uka pga en infeksjon hos babyen - alt gikk bra, men veldig rart fort storesøster at mamma ikke kunne være med hjem.) Nå går det veldig bra, selv om hun ikke interesserer seg så voldsomt for babyen, noe som egentlig er greit. :)

Husker bare fra sist, da var søsteren 2 år . Og det gikk helt supert :) hun såg litt, fikk holde han, og satt mye med ossi sofaen i starten. Kan ikke huske noe vanskelig eller negativt ... Litt mer spent nå som de er blitt så store :P redd det blir "for mye plukking" etter mitt ønske.. Men får ta d som d kommer ;)

Gikk veldig greit å ta med baby hjem her også. Storebrødrene er 7 og 4 år og har stor glede av hverandre, og er flinke til å leke sammen hvis jeg sitter med babyen. Foreløpig er Pappan hjemme og tar en del av ansvaret for de to største :)

Har gått veldig fint her :) storesøster blir 2 i juni. Hun tar det veldig naturlig. Overgangen blir liksom ikke så veldig stor når babyen bare ligger å sover ;)
Hun kan være litt for ivrig til å gi smokk, dyne o.l til baby.. og det kjekkeste er å gi henne mat :o gjerne hele brødskiver eller store kjøttbiter. En god tanke er det nå :p

Gikk utrolig lett med nr 2, da var eldstemann 3 år. Fantes ikke sjalu. Nå er jeg spent -reiser hjem mandag og mellomstore er 4. Regner med mannen tar mesteparten av jobben med de eldste jeg minstemann.

Her er bonussønn 11 år og vil gjerne at lille skal være våken hele tiden. Om det så innebærer å vekke han, noe som er ganske dumt. Så vil han gjerne mate og bære og løfte på hele tiden. Det kan jo bli litt skummelt om vi plutselig ikke er tilstede. Får håpe han hører etter når vi sier at han ikke må gjøre det "når som helst". Ser han blir skuffa når jeg sier nei til bæring osv. Ikke er han så flink å vaske hender heller, og de er jo litt overalt i den alderen.. Vi får bare purre på..

Back
Topp