Hvordan var det å bytte..

Bærer henne fortsatt i sete, hun er 7 mnd.
Klikker også sete på vogna.

Hun ble for tung til å bære ut i setet uansett:p så her byttet vi når hun var 7-8mnd. Hun ble sittende mye bedre i det nye setet og liker seg bedre i bilen også nå:) vi kjøpte cybex sirona, så det kunne brukes med en gang:)
Er det setet vi også har kjøpt. Så satser på at det bare blir bra å bytte:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja eneste er at hun er kjempe tung å bære på i babysetet. Men når jeg jobber kveld henter jeg henne og hun sovner i bilen, derfor er det greit å bare kunne bære henne rett inn. Men tror hun kommer til å sitte mer behagelig i det nye sete så vi får prøve:)

2-åringen vår sovner rett som det er for kvelden i bilstolen, vi bare bærer henne inn og legger henne i senga ;) Ikke noe problem :)

Etter 8-9 måneder sluttet vi å bære på setet, ble for tungt. Så da kunne vi liksågodt bytte, gjorde vel det ved 10 måneder. Hun satt høyere og fikk mer luft rundt seg i stolen så ble ikke like fort svett som i babysetet.

Her byttet vi da de var 11 mndr, og da satt de jo stødig (eldste kunne også gå), så da var det mye greiere å bare ta med baby, ikke hele setet, begynte å bli tungt!
Ikke noe problem med å sitte stødig her heller og hun kan vel gå ( bare ikke helt stødig enda :p ) kjenner at sete er veldig tung nå, men er greit å bære fra bilen og inn i huset.

2-åringen vår sovner rett som det er for kvelden i bilstolen, vi bare bærer henne inn og legger henne i senga ;) Ikke noe problem :)
Så bra. Håper ikke det blir noe problem her. Men hva har du på henne da? For i baby sete har vi kun hatt på pysj og teppe over. Blir jo kaldere å måtte bære utav sete så inn i huset

Så bra. Håper ikke det blir noe problem her. Men hva har du på henne da? For i baby sete har vi kun hatt på pysj og teppe over. Blir jo kaldere å måtte bære utav sete så inn i huset

Hvis dere gjør det sånn, så er det jo bare å sulle h*n inn i et godt ullteppe?
Og ha på ullpysj?

Pysjamas og heldress i ull, ulsokker og lue. Så pakker vi et pledd rundt henne dersom det er kaldt i bilen og på tur inn/ut av bilen. Lar henne ligge ei stund i senga og så lirker jeg av henne uteklærne ;)

Vårt barn sover godt når hun sover da, men jeg har fått inntrykk av at mange barn sover ganske tungt :)

Pysjamas og heldress i ull, ulsokker og lue. Så pakker vi et pledd rundt henne dersom det er kaldt i bilen og på tur inn/ut av bilen. Lar henne ligge ei stund i senga og så lirker jeg av henne uteklærne ;)

Vårt barn sover godt når hun sover da, men jeg har fått inntrykk av at mange barn sover ganske tungt :)
Ok takk for svar. Da prøver vi det og ser hvordan det går

Jeg har alltid syntes er det skikkelig knotete å bytte..mye fordi ingen av mine gutter har kunnet gå ennå når tiden for å bytte kom..og da får jeg liksom ikke satt de ned på beina..med babysetet er det jo bare å sette ned setet mens jeg gjør andre ting..

I tillegg tar som oftest neste sete en god del mer plass, og jeg føler ungene sover bedre i babysetet.

Positivt:
Ungen kommer høyere opp, og det liker de jo stort sett veldig godt :)
Akkurat det samme jeg tenkte. Syns det var tungvindt å bytte:p men måtte jo bare det, ca 7mnd.

De satt mye bedre. Mer plass. Så mer.
Brukte ikke å bære de i stolen, pga tyngden uansett :-)

Jeg syntes det var kjempetungvint på en måte. Da jeg ikke bare kunne ta ut den ene ungen og sette ned hvor som helst..mens jeg tok ut den andre. Samtidig begynte det å bli rimelig tungt å bære, da de veide 9 og 10,5 kg. Men nå har de begynt å gå, så nå er det bare deilig. :)

Jeg skjønner hva du mener :) Synes det var litt styrete i begynnelsen med det sete ja! Spesielt det du sier med at han sovner i bilen og må vekkes... Det liker jeg fremdeles ikke.... Jeg måtte og finne på noe for å få låst døren, og hente vognen i boden ;) Så nå har jeg med ett eget lite teppe å legge han på, siden det kan være litt vått og skittent i oppgangen...

Jeg syntes det var kjempetungvint på en måte. Da jeg ikke bare kunne ta ut den ene ungen og sette ned hvor som helst..mens jeg tok ut den andre. Samtidig begynte det å bli rimelig tungt å bære, da de veide 9 og 10,5 kg. Men nå har de begynt å gå, så nå er det bare deilig. :)
Sikkert annerledes å ja fler ja. Nå har jeg bare en å ta meg av, så skal sikkert gå fint. Og hun klarer å gå, bare ikke stødig. Så blir sikkert ikke noe problem. Har nok bare gruet meg unødvendig

Jeg skjønner hva du mener :) Synes det var litt styrete i begynnelsen med det sete ja! Spesielt det du sier med at han sovner i bilen og må vekkes... Det liker jeg fremdeles ikke.... Jeg måtte og finne på noe for å få låst døren, og hente vognen i boden ;) Så nå har jeg med ett eget lite teppe å legge han på, siden det kan være litt vått og skittent i oppgangen...
Ja ikke sant. Eller hvertfall tenkt at det blir styrete, aner jo ikke siden jeg ikke har prøvd selv. Så det blir spennende og se hvordan det går. Men sånn ellers når hun er våken tror jeg ikke det blir noe problem, da er det sikkert stas med ny sete. Hvor gammel var din baby da du måtte bytte?

Joda, han liker godt det nye setet :) Vi har besafe i-size, så han kommer høyt opp og får god utsikt og masse plass :)
Byttet når han var 7 mnd... kunne ha ventet en måned eller to, men måtte uansett over i sportsvogn og da kunne vi ikke bruke adapter til bilsetet på vognen lenger heller...
Er bare det jeg sa, om at det er synd å måtte vekke han som egentlig er negativt... Og så må vi rundt hele blokken for å komme til garasjen, så etterhvert blir det vel mye klær på og av ;) Litt for langt med bare ett teppe når det blir vinter.... Ellers finner man seg løsninger :)

Sikkert annerledes å ja fler ja. Nå har jeg bare en å ta meg av, så skal sikkert gå fint. Og hun klarer å gå, bare ikke stødig. Så blir sikkert ikke noe problem. Har nok bare gruet meg unødvendig

Hvis mine sovner i bilen på vei hjem på kvelden kan vi bare bære de i senga, så det kan jo hende det funker hos dere også. :) og nå som de blir større sover de jo ikke like ofte dupper.

Joda, han liker godt det nye setet :) Vi har besafe i-size, så han kommer høyt opp og får god utsikt og masse plass :)
Byttet når han var 7 mnd... kunne ha ventet en måned eller to, men måtte uansett over i sportsvogn og da kunne vi ikke bruke adapter til bilsetet på vognen lenger heller...
Er bare det jeg sa, om at det er synd å måtte vekke han som egentlig er negativt... Og så må vi rundt hele blokken for å komme til garasjen, så etterhvert blir det vel mye klær på og av ;) Litt for langt med bare ett teppe når det blir vinter.... Ellers finner man seg løsninger :)
Ok. Vi har kjøpt cybex sirona, vet ikke om hun kommer like høyt opp som deres? Har enda ikke prøvd ut ordentlig. Da har dere litt lenger vei å gå også. blir det hvertfall ikke noe problem her, skal bare rett opp en trapp. Så skjønner ikke hva jeg stresser sånn med, hihi.

Back
Topp