Hvordan var det å bytte..

Oktoberjenta

Elsker forumet
Fra babysete til annen sete? Da tenker jeg på at det er jo så greit å løfte de inn og utav bilen hvis man bare skal en kjapp tur inn et sted om de sover eller kanskje har lite klær på seg.

Hva syns dere var negativt og positivt om å bytte til større sete?

Sent from my iPhone using BV Forum

Babysetet var blitt så tungt med baby i det, så syns det var greit å bare ta ut kun babyen. ;)

Jeg hadde sluttet å ta inn og ut babysetet en god stund før vi byttet, ble alt for tungt å bære han i setet :p

Positivt med å bytte=han sitter bedre i det nye setet og han kommer høyere opp og kan se ut vinduet. Han virker i alle fall storfornøyd med det :)

Negative må være at neste sete tar en god del større plass..

Maxi-Cosi 2way Pearl tar faktisk ikke mye større plass, og det kan tas ut av bilen med et enkekt klikk. Gjør det enkelt å komme til baki der med støvsuger og div :)

Vi tok bare ut babyen mot slutten da vi brukte babysetet så var ikke noe forskjell sånn sett. Setet med baby oppi begynte å bli så tungt :p

Så ingenting negativt med å bytte:)

Da er det vel på tide at vi bytter. Men syns det er så dumt å måtte vekke småen på kvelden når hun er sovnet, om vi har vært ute å kjørt

Da er det vel på tide at vi bytter. Men syns det er så dumt å måtte vekke småen på kvelden når hun er sovnet, om vi har vært ute å kjørt

Så lenge hun passer babysetet er det jo bare å vente :) her hadde han vokst ut av det, derfor måtte vi bytte.

Da vi bytta var hun uansett for stor til å bæres rundt i sete.
Jeg synes det er en uting å bære de rundt i de setene uansett, har hatt med vogn vi skal være lenge ute, bæresele på kortere turer.
Har man isofix er det vel ikke så vanskelig å ta ut og inn setet, men har du beltefeste så er det mye mer styr.
Kan ikke se for meg at vi kommer til å ta ut det setet før vi absolutt må.

Blei for tungt å bære han i den, så da måtte eg uansett bære han på armen. Gikk heilt fint. :)

Så lenge hun passer babysetet er det jo bare å vente :) her hadde han vokst ut av det, derfor måtte vi bytte.
Ja eneste er at hun er kjempe tung å bære på i babysetet. Men når jeg jobber kveld henter jeg henne og hun sovner i bilen, derfor er det greit å bare kunne bære henne rett inn. Men tror hun kommer til å sitte mer behagelig i det nye sete så vi får prøve:)

Da vi bytta var hun uansett for stor til å bæres rundt i sete.
Jeg synes det er en uting å bære de rundt i de setene uansett, har hatt med vogn vi skal være lenge ute, bæresele på kortere turer.
Har man isofix er det vel ikke så vanskelig å ta ut og inn setet, men har du beltefeste så er det mye mer styr.
Kan ikke se for meg at vi kommer til å ta ut det setet før vi absolutt må.
Nå er det ikke snakk om å bære rundt kjempe lenge. Det hadde jeg uansett aldri orket. Men greit når de sover og man skal bare rett inn og ut. Så blir litt trist å ikke kunne gjøre det lenger når man bytter sete

Jeg har alltid syntes er det skikkelig knotete å bytte..mye fordi ingen av mine gutter har kunnet gå ennå når tiden for å bytte kom..og da får jeg liksom ikke satt de ned på beina..med babysetet er det jo bare å sette ned setet mens jeg gjør andre ting..

I tillegg tar som oftest neste sete en god del mer plass, og jeg føler ungene sover bedre i babysetet.

Positivt:
Ungen kommer høyere opp, og det liker de jo stort sett veldig godt :)

Nå er det ikke snakk om å bære rundt kjempe lenge. Det hadde jeg uansett aldri orket. Men greit når de sover og man skal bare rett inn og ut. Så blir litt trist å ikke kunne gjøre det lenger når man bytter sete

Hvor gammel er ungen? Her våkner hun når vi stopper utenfor huset med vogna eller når vi stopper bilen. Er ikke snakk om å sove når ikke bilmotoren er på, hvertfall ikke etter hun ble 4 måneder

Hun ble for tung til å bære ut i setet uansett:p så her byttet vi når hun var 7-8mnd. Hun ble sittende mye bedre i det nye setet og liker seg bedre i bilen også nå:) vi kjøpte cybex sirona, så det kunne brukes med en gang:)

Her byttet vi da de var 11 mndr, og da satt de jo stødig (eldste kunne også gå), så da var det mye greiere å bare ta med baby, ikke hele setet, begynte å bli tungt!

Vi byttet da lillegutt var rundt 11 mnd. Da var det så tungt å bære han i setet uansett, så det var like greit å bytte :) Så ingenting negativt med det :)

Back
Topp