Hvordan unngå kjærestekollapsen i jula?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
Det blir krangler hver gang vi skal noe og må ha ting på plass. Mannen er skikkelig rar til tider. En gang vi allerede var sent ute så fant han ut at det var på tide å barbere seg.... :confused: Han har litt problemer med å konsentrere seg, og hjernen løper fra en tanke til en annen I rekordfart. Noe som igjen betyr at jeg fyrer meg opp med en gang det er antydning til trøbbel. Veldig synd at det skal være sånn, men vi jobber begge med oss selv :)

Høres ut som mannen min det der [emoji23] Barbere seg, skifte en lyspære, vaske bilen, hva som helst. Gjerne ting han har utsatt i flere uker! Blir småsprø av det!
Men jeg vet at han er sånn, så jeg ordner meg og barna, blir sjelden krangel om det. Men er smule irritert kan jeg bli når han ligger på sofaen og lurer på om jeg ikke er klar snart når barna går i pysj enda :p

Her er vi stort sett i godt humør når vi har fri, og krangler like lite eller mye som ellers. Noen diskusjoner blir det av og til, da går det gjerne på hvorvidt vi bør oppfylle andres forventninger til oss i jula. Har noen familiemedlemmer som kommer langveisfra og forventer at vi skal stå på pinne for dem hele romjula og droppe alt annet. De bor da hos mannens foreldre og mener vi skal være der hele tiden. Jeg mener vi må kunne sette ned foten innimellom og gjøre det VI vil, for de kommer slik hver jule- og sommerferie og stikker kjepper i hjulene, mens mannen synes det er vanskelig. Han er vel egentlig enig, men tøft å si nei til egen familie.

Nei! Vi krangler sjeldent, vi kan bli irriterte på hverandre, men krangler aldri!
I julen er vi stort sett enige! Men er spent på å se i år. Er første gang vi skal ha middagsgjester etter vi fikk barn! Og han er ikke akkurat en som kan bidra på kjøkkenet, håper han skjønner st han må ta lillegutt!

Vi krangler ikke i jula, har ikke hatt de store kranglene i forholdet. Men vi diskuterer sammen, og har åpen kommunikasjon.

Spent hvordan det blir i år, siden mannen skal ta julehandelen og jeg er hjemme etter ks og med liten nyfødt en:rolleyes:

Vi krangler så og si aldri, og det gjør vi ikke i jula heller.

Kan være litt stresset stemning innimellom, men det er vel heller pga ungene som maser om ett eller annet [emoji13]

Jule er som regel godt planlagt, så da er det i grunnen ikke noe å krangle over.

Høres ut som mannen min det der [emoji23] Barbere seg, skifte en lyspære, vaske bilen, hva som helst. Gjerne ting han har utsatt i flere uker! Blir småsprø av det!
Men jeg vet at han er sånn, så jeg ordner meg og barna, blir sjelden krangel om det. Men er smule irritert kan jeg bli når han ligger på sofaen og lurer på om jeg ikke er klar snart når barna går i pysj enda :p

Som om han ikke kunne ha tenkt seg til at han kunne ha tatt ungene han og! Jeg tror vi er gift med samme mann ^^

Er første jul han skal feire med min familie, så jeg er utrolig spent på hvordan der skal gå, spesielt med mini som blir 4mnd i jula...

Jeg vet at min mann kommer til, og være dritsur pga stress den dagen vi skal pakke i bilen, og rett før avreise...
Både når vi skal reise til, og når vi skal reise fra...
Også hadde vi oss en diskusjon i dag pga jeg har sagt at jeg ikke ønsker meg noen ting til jul, bursdag, bryllupsdag osv annet enn et nytt kjøkken ingenting annet betyr noe for meg en et vell fungerende ordentlig kjøkken. Han klager, og er veldig negativ til dette da det er mye arbeid, og han sier IKEA kjøkken er noe dritt, og at når noe ryker må vi bare forholde oss til dem pga rare mål osv...
Jeg mener når vi har fått et gavekort på 10.000kr på IKEA så er det kjøkkenet, for oss. Og om jeg ikke står på mitt kommer det ALDRI et nytt kjøkken inn i dette huset... Dermed sa jeg dette allerede i oktober...

Vi krangler både til vanlig og i julen vi. Vi krangler når jeg er stresset :p
Ett forhold uten krangling hadde ikke jeg kunne levd i, litt knist må man ha ;)

Høres veldig veldig kjent ut :o
Er alltid jeg som må ordne klar alle, også sløver han på sofaen, sitter å ser demonstrativt på klokka, eller går og kjører frem bilen å ber oss andre forte oss.
HATER det, men vet at han alltid er sånn.
Han hadde nok ikke klart, og kledd dem riktig uansett. Trøster jeg meg med :o

Heldigvis lite. Begge er rolige og stresser lite med julen. Eneste er vel at han ikke skjønner poenget med å starte tidlig med julegaver :P

Vi krangler både til vanlig og i julen vi. Vi krangler når jeg er stresset [emoji14]
Vi krangler også når jeg er stresset[emoji23] Har en mann som aldri stresser over noe, så derfor tar jeg på meg stresset for begge to[emoji85] Vil egentlig ikke kalle det krangel, mer litt hissig diskusjon. Jeg synes også det må være litt fyr av og til, jeg blir mer klar over mine egne dårlige sider av det. Har med årene blitt flinkere til å se meg selv også i diskusjoner, ikke bare hva mannen gjør galt.
Når det er sagt så har vi det ofte bedre sammen i ferier, stresset i hverdagen er godt å slippe unna.

Er første jul han skal feire med min familie, så jeg er utrolig spent på hvordan der skal gå, spesielt med mini som blir 4mnd i jula...
Senk forventingene begge to, så går det nok bra[emoji5]️ Julaften med barn er noe helt annet enn uten. Min første jul med barn var også med ei på nesten 4 måneder, vi gjorde ingenting den julaften bortsett fra å kose oss inne. Spiste middag og pakket opp gaver etter at hun var lagt seg, det funket veldig bra, tror vi går for nesten samme løsning i år.

Vi krangler også når jeg er stresset[emoji23] Har en mann som aldri stresser over noe, så derfor tar jeg på meg stresset for begge to[emoji85] Vil egentlig ikke kalle det krangel, mer litt hissig diskusjon. Jeg synes også det må være litt fyr av og til, jeg blir mer klar over mine egne dårlige sider av det. Har med årene blitt flinkere til å se meg selv også i diskusjoner, ikke bare hva mannen gjør galt.
Når det er sagt så har vi det ofte bedre sammen i ferier, stresset i hverdagen er godt å slippe unna.

Samme her, han stresser aldri og det er akkurat det vi krangler om. Eller jeg krangler om [emoji23]

Vi krangler både til vanlig og i julen vi. Vi krangler når jeg er stresset :p
Samme her
Vi hadde et forhold uten krangling /diskusjoner lenge men det er ikke noe for meg i lengden så glad han endret seg ;)

Jeg blir hissig når jeg er stresset, og jeg liker at ting blir gjort sånn som jeg har tenkt (drømmedama altså!:p). Samboeren blir aldri stresset, så jeg krangler litt og han himler med øynene;)

Blir nok noen diskusjoner og/eller krangler, ja. Hver gang vi skal noe så stresser jeg, mens han tar alt med ro (for mye med ro). Da blir det gjerne noen diskusjoner, men ingenting så voldsomt at det ødelegger jula.

Ikke mer enn vanlig. [emoji12] Men jeg har sagt at vi kan feire jul hjemme for oss selv dersom vi kan holde en hyggelig tone, ikke stresse og blir sinte for alt mulig. Får se om det går, men det er mest mannen det står på. Han kommer til å få beskjed om det skulle oppstå noe. ;)

Last edited:
Back
Topp