Litt samme her, men var vesentlig verre psykisk med første. Var veldig dårlig, orket knapt noe annet enn å kreke meg fra soverom til sofan de første 5 mnd. Fra rundt uke 23 ble det noe bedre, men da jeg endelig kom meg litt fra elendig form (hangover, trøtt, kvalm, energiløs) satte kynnere og bekkenløsning inn. Hadde et par relativt bra mnd helt på slutten der jeg jobbet deltid og orket å gå korte turer og gjøre litt i huset...
Var så utrolig frustrert og deprimert over dårlig form, VILLE klare alt mulig. Men om jeg lå helt flat og følte meg ok var jeg utslitt før jeg fikk på meg klær og sko etter å ha fått ambisjon om å gå på butikken. Orket ikke strikke eller gjøre noe jeg hadde lyst til. Mye grining og frustrasjon i det svangerskapet altså!
Samme opplegg med formen nå, er gravid i uke 24, og har akkurat begynt å komme meg de siste par ukene. Starta i 30 % jobb med hjemmekontor denne uka. Fortsatt variabel form, men vesentlig bedre enn for noen uker siden!
Forskjellen denne gangen er at jeg langt på veg har akseptert min skjebne og ikke føler at jeg må klare/gjøre alt mulig. Det har gått veldig mye bedre å bare være hjemme, selv om enkelte dager har vært dårlige nå også (frustrasjon over ting jeg skulle ha fått til som ikke går, eller bare dritthumør). Ca 5 av 7 dager var rimelig ok da det var som verst denne gangen. Nå er formen så bra at jeg begynner å bli mer rastløs, men orker ikke mye enda, så vi får se hvordan det går fremover..
Har stort sett vært hjemme siden mars, men det går overraskende bra. Hjemmekontor og sykmeldt etter sommeren, lite energi til å være ute. Har møtt folk enkelte ganger, det tar opp ca 2-3 dager med energi... Prioriterte å samle krefter til en liten tur ut i helga, enten bare med bil, eller en veldig kort gåtur i skogen, sitte ute og spise osv. Nå går jeg ut og henter posten/kaster søppel og kanskje tar en omvei i hagen hver dag, fremskritt!
Frisk luft hjelper på humøret, om det så blir bare 1/2 minutt!
Jeg tror grunnen til at det går bedre nå er at jeg vet at det går over og blir bedre. Sist ble jeg bare mer skuffa for hver nye uke med drittform. Handler vel om hvor fokuset ligger. Skjønner det er enklere å være positiv når man har prøvd det før og vet det blir bedre..