hvordan unngå å revne!?

Å kunne revne høres forferdelig vondt ut og ekkelt, men tror ikke det er noe en tenker på når fødselen er i gang. Urinstinktet settes inn og jobben blir gjort. om en må sy etterpå tror jeg en ikke tenker på der og da. Det er tiden før fødselen og alle de "skumle" tankene som er verst. (Tror jeg)

det ordner seg nok

Det kommer veldig an på hvor fort fødselen går, har du en lang fødsel vil huden få bedre tid til å strekke seg... men det er så individuelt..

Jeg ble klipt..kjente ikke noe av det..jormora fortalte det etterpå..
Hvis de ser at en revner mot endetarmen, klipper de et snitt på skrå for å unngå at en revner bakover..for det er veldig uheldig hvis det skjer..

Jeg fødte for 6 uker siden, ble klipt..og nå er stingene borte, og alt som før igjen!

Da jeg var på omvisning på sykehuset ble jeg fortalt at ved at jordmor el. hjelper ungen ut ved en spess teknikk vil du ikke revne. I januar i år hadde de ingen som hadde revnet!
De stillingene som gjorde at man lettere revnet var ved å stå eller sitte på huk pga tyngdekraften, dvs ungen kom for fort.
De stillingene som var bra var å stå som en hund[:-] husker ikke den andre..[&:] Men da var det hvertfall enklere for de å følge med og  hjelpe hodet ut..

Back
Topp