Hvordan trives dere i permisjon?

Koser meg mye hjemme med lillemor. Vi sover som regel til 9-10 tiden hver dag. Står opp, steller snuppa, tar en dusj selv og lager meg mat. Spiser mens hun ammes og vips så har d gått en time og hun er trøtt igjen. Legger henne i senga og da sover hun ca 45 min mens jeg rydder litt og setter på en vask. Resten av dagen går som regel til handling og en liten trilletur, før vi henter storesøster i tre tiden. Lager middag mens lillemor tar en halvtimes lur og så spiser vi når mannen kommer hjem i fire tiden. Sånn går no dagan.. ;) Noen dager er vi på trilletur med venninner og noen dager er vi i åpen bhg og møter andre fra barselgruppa. Foreløpig synes jeg d er best å være mye hjemme. Lillesøster er skikkelig mammadalt, så d blir ikke mye egentid enda, men d stresser meg lite..vet d kommer etterhvert!
Onsdager er vi med og ser på storesøster på turn, ellers har vi lite faste gjøremål.

Mannen er superflink til å vaske og henge opp tøy, og tar ut og inn av oppvaskmaskin pluss rydder opp etter middag hver dag. Han leverer også storesøster i bhg hver dag kl 8.30, slik at jeg og lillesøster kan sove og slipper å stresse ut.

Kveldene er litt kaotiske da lillesøster fort blir overtrøtt og sliter med å finne roen. Så d blir ofte en time eller to på soverommet med byssing og amming før hun roer seg og sovner med smokken i ni tiden. Gleder meg til kveldsuroen går over ;) Det er kun mamma som gjelder og d blir jo litt slitsomt til tider.

Føler ofte at jeg får lite tid med storesøster, men d går seg vel til det også.. :)

Storesøster Mars 2009
Lillesøster Juli 2013

Ja, jeg trives i permisjon, og gruer meg på en måte til å begynne å jobbe igjen i mars, selv om jeg savner jobben og kollegaer. Mamma har for tida ikke noe sted å bo, så hun har bodd her siden lillebror var 2 uker, så håper hun snart får seg et nytt sted å bo, for jeg trenger egentlig virkelig å være alene litt for å komme meg litt igjen. Synes det er veldig godt å være hjemme i permisjon og bare sulle og ta det med ro, men merker at jeg til tider har for mye å skulle gjøre, selv om det ikke er så mye sånn egentlig, det bare tar på veldig for helsa mi. Jeg gruer meg til å jobbe igjen mtp energien min, men samtidig gleder jeg meg til å snakke med andre voksne folk. :) Jeg prøver da å egentlig ha minst mulig å gjøre i permisjonen og helst bare slappe av litt og vurderer hva jeg bruker energi på og ikke nå. Har vært på noen babytreff da, og det er kjempekoselig! =)

Jeg stortrives i permisjon:) Koser oss med trilleturer, babysang, barseltreff og rolige dager hjemme:) <3

Back
Topp