Hvordan trives dere i permisjon?

janfeb*

Betatt av forumet
Juli13-jentene
Hvordan går det?
Koser dere dere hjemme og på trilleturer? Tar du ansvar for alt husarbeid mens du er hjemme?
Trives du med å være husmor og dille med baby hele dagene?
Hvor mye alenetid har du i løpet av en dag/uke?
Gleder du deg til jobb igjen eller skal du ha lengre permisjon?

:)

Lillebror 27. juli

Jeg koser meg egentlig veldig i permisjon :) Jeg ståropp med de to eldste på hverdagene og følger dem på skolen, henter dem og tar meg av alt husarbeidet. Det hoper seg litt opp innimellom fordi Hermine ikke er så flink til å sove alene på dagtid, men da får jeg som regel tatt noen røsk i helgen.
Det er veldig koselig å være hjemme og dille med baby, men enkelte dager føler jeg at jeg kommer til å gro fast i sofaen, mens hjernecellene mine sakte dør Grunnet understimuli.
Alenetid blir det så som så med. Alle 3 barna er stort sett i seng etter 9, men da blir det som oftest til at jeg rydder litt, ser litt på tv og legger meg. Ikke mye tid til å følge opp egne interesser med andre ord, men det kommer seg ;)
Jeg skal begynne og jobbe igjen 1. Juni. Jeg savner daglig kontakt med andre voksne, så sånn sett gleder jeg meg til å jobbe igjen, men jeg ville aldri vært foruten dette året hjemme med baby!

Jeg koser meg kjempe mye. Så vi har bestemt at hu ikke skal begynne i barnehage neste år. Har ikke en full stilling og hater jobben min. Men trenger ikke pengene fra den. Og svigermor er naboen og hjemmeværende. Så jeg skal være hjemme mest mulig med jenta mi. Men jeg har også en mann som jobber fra 6-14 veldig nære hjemme, så er ikke mye hjemme alene og blir grodd fast i sofaen. Jenta mi er også veldig glad i å sitte på armen om morran

Hvordan går det?
Koser dere dere hjemme og på trilleturer? Tar du ansvar for alt husarbeid mens du er hjemme?

Lillebror 27. juli

Koser meg veldig i permisjon.tar ikke ansvar for alt husarbeidet men mesteparten føler jeg (Mannfolket kan ta bosset og oppvask.prøver å være flink og ta oppvasken og men noe kan jo han få gjøre når jeg styrer med to unger og mesteparten av husarbeidet)
Liker godt å dille med babyen.har alenetid fra han legger seg til jeg legger meg som kan være alt fra en halvtime til to timer kanskje. .hadde vært enda kjekkere om vi hadde oppvaskmaskin så jeg kunne ha bakt litt og.vært den perfekte husmor.
Orker ikke å tenke på jobb igjen enda;) må kanskje finne meg ny jobb når jeg skal begynne igjen pga jeg har kun 50% stilling på kontrakten(har jobbet 60).Må ha mer inntekt for å ha to barn og et greit sted å bo:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg trives godt hjemme. Mannen jobber turnus og har derfor mye tid sammen med oss. Har også noen venninner som er hjemme, så vi er flinke til å være sammen :)

Husarbeid gjør jeg mye av når mini sover, men det er også mannen flink til. Mini digger støvsugeren, så den drar jeg faktisk ganske ofte frem. Lar den gå litt ekstra så får jeg tatt en dusj også ;)

Jeg har ingen jobb å gå til, men begynner nok på studier til neste høst.

Litt alenetid får jeg når jeg handler mat, eller tar en liten tur på cafe med venninner mens gullet er hjemme med pappa'n.

----------------------------
Fødte en gutt 20. juli ❤

Jeg koser meg egentlig veldig i permisjon :) Jeg ståropp med de to eldste på hverdagene og følger dem på skolen, henter dem og tar meg av alt husarbeidet. Det hoper seg litt opp innimellom fordi Hermine ikke er så flink til å sove alene på dagtid, men da får jeg som regel tatt noen røsk i helgen.
Det er veldig koselig å være hjemme og dille med baby, men enkelte dager føler jeg at jeg kommer til å gro fast i sofaen, mens hjernecellene mine sakte dør Grunnet understimuli.
Alenetid blir det så som så med. Alle 3 barna er stort sett i seng etter 9, men da blir det som oftest til at jeg rydder litt, ser litt på tv og legger meg. Ikke mye tid til å følge opp egne interesser med andre ord, men det kommer seg ;)
Jeg skal begynne og jobbe igjen 1. Juni. Jeg savner daglig kontakt med andre voksne, så sånn sett gleder jeg meg til å jobbe igjen, men jeg ville aldri vært foruten dette året hjemme med baby!

Er du alene om jeg kan spørre?
Fikk bare intrykk av det så da må jeg spørre så nysgjerrig som jeg er... ;)

Hvordan går det?

Lillebror 27. juli

Her går det jo litt opp og ned med lillegutt i forhold til hvor mye han gråter og hvor lite han sover.
Vi har begynt med trilleturer nå i det siste, først nå jeg har hatt bittelitt overskudd
(mulig jeg har blitt vandt til 2-3 timer med søvn). :P

Jeg har desverre blitt tildelt det ansvaret ja for mannen er en sabla rotekopp og jeg blir GAL hvis ting ikke er noenlunde greit rundt meg så da MÅ jeg bare rydde da.. Skal man vente på han så flyr årene forbi! ;)

Vet ikke helt hvor mye jeg er alene. Henter vesla kl 15 og mannen kommer hjem rundt 17 tiden som regel.
Har mange venninner i nærheten som er hjemme så jeg har muligheten så og si hver dag til å sosialisere men jeg orker rett og slett ikke alltid og har desverre blitt ei som avlyser rett som det er...
Men alle som kjenner oss vet at det er litt unntakstilstand her hjemme så jeg er nok unnskyldt ;)

Skal jobbe gradert tenkte jeg. Prinsen skal ikke i barnehage før han blir 2. :)

Jeg trives for så vidt i permisjonen, men må ærlig innrømme at jeg gleder meg litt til frøkna blir littegrann eldre. Hun sover ikke noe særlig på dagtid selv om hun er trøtt, og når hun sover er det bare oppå meg eller mens jeg triller vogna. Jeg orker rett og slett ikke å trille tur ørten ganger for dagen, så da blir det en del soving på fanget mitt mens hun spiser. Det blir ikke så mye husarbeid gjort, men jeg har heldigvis ikke støv på hjernen.

Jeg skal begynne å jobbe igjen for fullt når hun er 8 måneder, og er litt misunnelig på mannen som skal ha permisjon da. Det er jo etter min mening den artigste tiden med fast føde, faste blunder på dagen, leking, krabbing, og kanskje etter hvert de første skrittene. Eldstejenta var et år før jeg begynte på jobb, så det skal bli veldig rart og sikkert ganske trist å begynne når hun er så liten. Men hun skal kose seg hjemme med pappaen, det blir nok verst for meg.

Siden det bare er 6 måneder igjen av permisjonen min har jeg bestemt meg for å prøve å glemme at det kan være slitsomt, og bare kose meg så godt jeg kan. Det får heller bare være at huset ser bombet ut (mannen må bare bli flinkere å ta i et tak) og at vi ikke kan gå på cafè (hun hylskriker når hun er overtrøtt, noe hun ofte er), vi går her i vår egen lille boble. Det er jo helt herlig når vi har lange "samtaler" med hverandre, når hun fant ut at hendene kan brukes til å fange lekene med, og når jeg ser at hun suger til seg alle inntrykk.

Hvordan går det?

Lillebror 27. juli

Her går det bra ;) ikke mye trilling da jeg har nok av husarbeid å ta meg av. Har heller ikke mye overskudd. Husarbeid gjør ikke mannen min så der gjør jeg alt. Nå har jeg gått hjemme i snart to år så begynner å bli lei av å være hjemme. Har ikke fast arbeid men kan bli vikar der jeg var vikar før :)
Alenetid, hva er det? Må værr når lillesøster sover å storebror er i barnehage. Da er det en kjapp dusj eller strikking eller husarbeid.

*Lillesøster 26.07.13♡*
*Storebror 20.12.11♡*
*Gifta oss 12.12.12♡*
(har vært *sønnfødt20.12/11*)

Er du alene om jeg kan spørre?
Fikk bare intrykk av det så da må jeg spørre så nysgjerrig som jeg er... ;)

Nei, jeg er ikke alene, men jeg er mye alene med barna alikevel. Pappan til jentene har fulltidsjobb, driver to egne firmaer vedsiden av, og tar et 3 årig fulltidsstudie på kveldstid. Derfor blir det til at jeg må ta det meste i huset og med barna. Ikke så lett å være sammen med en ambisiøs arbeidsnarkoman bestandig, men han har alltid vært sånn, så jeg er vant til det :)

Nei, jeg er ikke alene, men jeg er mye alene med barna alikevel. Pappan til jentene har fulltidsjobb, driver to egne firmaer vedsiden av, og tar et 3 årig fulltidsstudie på kveldstid. Derfor blir det til at jeg må ta det meste i huset og med barna. Ikke så lett å være sammen med en ambisiøs arbeidsnarkoman bestandig, men han har alltid vært sånn, så jeg er vant til det :)

Å ja. :) Ja, da skjønner jeg. :)
Livet stopper jo desverre ikke opp uansett antall unger så. ;)

Trives veldig godt i permisjon. Føler egentlig at tiden løper fra med :rolleyes:
Jeg prioritere trilleturer eller bare det å være ute fram for husarbeid. Tar meg en dag i uken der vi er inne og effektiv på rydding. Mannen er blitt bortskjemt når det gjelder middag. Vanligvis er det han som lager middag ettersom at han er offshore arbeider, men no e det eg som hovedsakelig lager den. Litt mer kreativ enn han i matmenyen ;)

♡♥Frøkna kom 7 Juli 2013 - Termin 15 Juli 2013 ♥♡

Hvordan går det?

Lillebror 27. juli

Elsker å ha permisjon! Vi koser oss både hjemme og på trilletur og på date med andre i permisjon :-) Ute hver dag!

Jeg gjør mye husarbeid, men absolutt ikke alt.

Elsker å dille og dalle og dulle med baby ja :-)

Alenetid er det lite av. Lille er tålmodig og ligger gjerne og pludrer litt for seg selv, men da passer jeg ham jo likevel.
Ellers har jeg begynt med å ta meg 1-2 turer på trening i uka mens mannen er sammen med lillerusk.

Gleder meg IKKE til jobb. Kunne egentlig muligens tenke meg en my jobb, selv om mye er bra i den jeg har også. Er litt smålei, så permisjon var beleilig nå. Skal ha 4 mnd ulønna og så feriene for både 2013 og 2014 etter det, så jeg starter ikke å jobbe for midten av august 2014. Digg! :-) i love it!

Hva med deg, janfeb*?

Helt ærlig så liker jeg ikke å ha blitt ekskludert fra resten av samfunnet i et så langt tidsrom. Jeg går på veggene hjemme. Gjør alt husarbeid. Mannen jobber skift så det blir mange turer til/fra bhg og butikken, men jeg triller ikke bare for å trille liksom. Det har jeg ikke tid til. Lite babytilbud her. De få jeg har kontakt med, jobber. Babyen er snill og bedagelig og sover godt og vi har gode rutiner. Han er et elskelig lite vesen! Jeg har ingen jobb å gå tilbake til (har kun vært tilkallingsvikar og det er veldig ustabil inntekt!). Dvs at pappaen ikke kan ta mer perm heller siden vi ikke kan leve på kun hans inntekt. Er jo ikke noen garanti for at noen er syke akkurat de dagene jeg kan jobbe. Jeg stresser med å prøve å finne ut hva slags jobb jeg kan ta etter perm uten å måtte pendle siden vi ike har bil og kollektivtransport er ikke-eksisterende. Eneste plusset med denne permen er at jeg for en gangs skyld har en stabil inntekt. Mens på den andre siden føler jeg at jeg er blitt degradert til husmor. Og joda, jeg liker å være husmor, men på mine premisser. Selvom dagene alltid er fulle av gjøremål så kjeder jeg meg... Og ja, alenetid? ...de to timene på kvelden der alle tre ungene sover før den ene alltid våkner og jeg bruker resten av kvelden på ham.

Lillebror 26. juli

Jeg storkoser meg ;) har mer tid til alle barna når jeg er hjemme. Eldste på syv år slipper SFO, så rolig morgen før jeg sender han på skolen. Storesøster på 5 spiser frukost hjemme før jeg leverer henne.. Får fri innimellom :) Ellers koser jeg mye med babyen.. Er i Babyklubb annenhver uke og på babysang hver torsdag.. Skal nyte dette året hjemme :) skal i jobb i midten av Mai, så da får pappaen ta over:) kommer til å be om redusert stilling, kanskje 80%

Glemte skrive om husarbeid ;) jeg gjør jo det meste ;) men mann min er flink også, vaske klær og legge sammen :) husvask står jeg for.

Eg KJEDER meg!! haha... men så har eg gått heime siden november i fjor då, så snart vært heimeværende i 1 år allerede.. har kjempelyst å gå på babysvømming men det koster 2500 kr! og d syns eg ikkje d e verdt! :P
Ellers så må eg gjøre ALT husarbeidet sjøl om mannen går heime, for han enser ikkje at det blir rotete (for d ordner seg jo av seg sjøl når han går ut på kveldstid likavel) :P
Kjenner nesten ingen her i området, annet enn svigers..:P barselgruppen e ikkje komt skikkelig i gang ennå, har fått mobilnr deres, men syns d e vanskelig å ta kontakt!
ellers så prøver eg å bli kjent med folk men syns d og e vanskelig gitt..
driver å søker(ser på nav ikkje sendt søknader enda) litt på jobber då eg må/vil bytte yrke :)

Men av en eller annen grunn flyr dagene avgårde likavel, snuppa er snart 2 måneder allerede! og vokser som ugress! :D hehehe :P

Ble visst litt langt og sutrete dette... :P menmen, sånn har eg det hvertfall! ;)

Eg KJEDER meg!! haha... men så har eg gått heime siden november i fjor då, så snart vært heimeværende i 1 år allerede.. har kjempelyst å gå på babysvømming men det koster 2500 kr! og d syns eg ikkje d e verdt! :P
Ellers så må eg gjøre ALT husarbeidet sjøl om mannen går heime, for han enser ikkje at det blir rotete (for d ordner seg jo av seg sjøl når han går ut på kveldstid likavel) :P
Kjenner nesten ingen her i området, annet enn svigers..:P barselgruppen e ikkje komt skikkelig i gang ennå, har fått mobilnr deres, men syns d e vanskelig å ta kontakt!
ellers så prøver eg å bli kjent med folk men syns d og e vanskelig gitt..
driver å søker(ser på nav ikkje sendt søknader enda) litt på jobber då eg må/vil bytte yrke :)

Men av en eller annen grunn flyr dagene avgårde likavel, snuppa er snart 2 måneder allerede! og vokser som ugress! :D hehehe :P

Ble visst litt langt og sutrete dette... :P menmen, sånn har eg det hvertfall! ;)
Heisann ;) prøv å spor de opp på Facebook,, opprett en lukket gruppe. Det har vi gjort, da er det lettere å avtale treff. Vi er seks stykker. Kjekt å treffe andre i samme situasjon ;)

Den første tiden syntes jeg var litt tung, ettersom storesøster er 8 år, og krever oppfølging på skole, fritidsaktiviteter osv. Vanskelig med all kjøring og henting når lillesøster samtidig skal ha mat, ny bleie osv. Legen sa at det kan være lettere med 2-3 år mellom, ettersom de små ikke har aktiviteter og lekser etter barnehagen. Hi hi! :-) Og det hjalp veldig å høre dette, i tillegg til at jeg nå har fått mer rutiner i hverdagen. Så nå koser jeg meg endelig! :-)

Men, samboeren min jobber lange dager, ofte overtid. I tillegg har han treninger og kamper, så jeg er mye alene. Husarbeid og storesøster hviler også mye på meg, og i helgene kan sambo være sliten etter jobbuken. Så, det er mye ansvar på meg, og jeg strekker ikke til på alt. Men akkurat nå synes jeg at den lille har førsteprioritet. Og storesøster da! :-) Denne måneden har det vært mange bursdager i klassen hennes også, så ekstremt mye gaveinnkjøp og kjøring overalt. Men det går litt lettere nå, og jeg klarer å få ferdig begge barna i tide. :-)

Alenetid er det dermed veldig lite av. Igår hadde jeg ikke noe tid alene, nå tar jeg meg fem minutter foran pc...

Ingen i nærområdet jeg kjenner med barn heller, og barselgruppe er det ikke på helsestasjonen her nå. Så det er litt kjedelig.

Back
Topp