Hvordan tove?

puusen

Forumet er livet
aldri tova før, så trenger råd og veiledning[:)]
har fingerhekla lange remser med eskimo ull garn.
hvordan tover jeg?

Hvis du skal tove i maskin bør du bruke milo og så vaske på 40 grader. Hvis det ikke blir nok kan man heller tove to ganger. [:)]

Det tover seg også bedre hvis du legger inn noe annet sammen med, noen håndklær eller lignende. [;)]

Jeg fingerhekla lange remser og laga sitteunder lag av det, (sydde sammen etterpå til en runding).
Holder på og lage et til nå, men har bare fingerhekla 2 nøster, å det er så tilltak og gjøre færdig de 2 siste... hehe...[:)] men det blir da en gang![:)] Selv om det kanskje tar meg en time så er jeg færdig.[:)]
Jeg bruker og tove alt på 60 grader med pitte litt zalo i maskina (syns det tover seg bedre da)[:)] 
Men så det at det hadde blitt for lite og vaske de remsene på 40, men det er jo bare og vaske det en gang til på 40 hvis de ikke tover seg nok.[:)]

ORIGINAL: *LykkeligMamma*

Jeg fingerhekla lange remser og laga sitteunder lag av det, (sydde sammen etterpå til en runding).
Holder på og lage et til nå, men har bare fingerhekla 2 nøster, å det er så tilltak og gjøre færdig de 2 siste... hehe...[:)] men det blir da en gang![:)] Selv om det kanskje tar meg en time så er jeg færdig.[:)]
Jeg bruker og tove alt på 60 grader med pitte litt zalo i maskina (syns det tover seg bedre da)[:)] 
Men så det at det hadde blitt for lite og vaske de remsene på 40, men det er jo bare og vaske det en gang til på 40 hvis de ikke tover seg nok.[:)]

skal lage siteunderlag jeg og[:)]

ORIGINAL: puusen

men skal sentrifugen stå på?
hvor mye evt?

Var på til meg ja, brukte bare et vanlig 60 graders program som varer i ca 2 timer men hvor lenge den sentrifugerer på det programmet vet jeg ikke.[:)]

Jeg tovet sitteunderlag og etter tips fra min mor skal et vaskes på 40 grader (om ikke kan det blir for hardt) og det skal IKKE brukes Milo, men en spiseskjed med grønnsåpe!

Blir det for lite tovet kan du ta det i tørketrommelen.

HUSK! Å tømme lofilteret i vaskemaskinen etterpå!!!!!!!!!

En liten kortvask på ca 1time, heller kortere enn lengre. 40 grader, legg ved ett badehåndkle og ett par ss grønnsåpe. Skulle det ikke bli bra, gjentar du prosessen en gang til på samme viset.

Av erfaring kryper jeg det så lite på 60 grader at tingene blir ødelagde, så det over har funket for meg [;)]

brukte milo jeg da[&:]
tova det på 40 grader og med 1600 omdreininger. syns det ser ok ut.

orker ikke ta en omgang til uansett nå. men går ann å evt. ta en omgang til imorgen?

ORIGINAL: Stinius

Jeg tovet sitteunderlag og etter tips fra min mor skal et vaskes på 40 grader (om ikke kan det blir for hardt) og det skal IKKE brukes Milo, men en spiseskjed med grønnsåpe!

Blir det for lite tovet kan du ta det i tørketrommelen.

HUSK! Å tømme lofilteret i vaskemaskinen etterpå!!!!!!!!!

Back
Topp