Hvordan tok den kommende faren graviditeten?

Stinky

Elsker forumet
Himmelbarn
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
visste han at du tok testen?

Her har jeg testet i skjul hele uka fordi jeg bare har trodd det var skyggestreker, men jaggu fikk jeg tydelig positiv i dag :D skulle egentlig sminke meg, så han satt nede med ettåringen å lurte på hvorfor jeg ikke var ferdig på badet da jeg kom. Slang testen i fanget hans fordi jeg var så skjelven på henda selv :hilarious: ansiktet hand var priceless!! Skulle ønske jeg filma hele greia! Det var veldig planlagt selvfølgelig, så overraskelsen kom vel heller av at det gikk så fort :D

Han har vært veldig med i prøvinga og intressert i testene :)
Men jeg testa i smug for å kunne overraske han denne gangen :p
Eller... Jeg testa bare for å teste og fikk sjokk når den var positiv
denne mnd trodde jeg ikke det kom til å klaffe, og ikke han heller... Men det gjorde det tydeligvis!
Så etter at ungene var lagt ga jeg han et kort jeg kjøpte på butikken der det stod bruksanvisning på baby på forsiden (kun håndvask osv) og inni limte jeg inn graviditetstesten og skrev "roser er røde, fioler er blå, inne i meg skal snart to hjerter slå!".
han ble kjempeglad og begynte grine og slikt :hilarious:

Han har vært veldig med i prøvinga og intressert i testene :)
Men jeg testa i smug for å kunne overraske han denne gangen :p
Eller... Jeg testa bare for å teste og fikk sjokk når den var positiv
denne mnd trodde jeg ikke det kom til å klaffe, og ikke han heller... Men det gjorde det tydeligvis!
Så etter at ungene var lagt ga jeg han et kort jeg kjøpte på butikken der det stod bruksanvisning på baby på forsiden (kun håndvask osv) og inni limte jeg inn graviditetstesten og skrev "roser er røde, fioler er blå, inne i meg skal snart to hjerter slå!".
han ble kjempeglad og begynte grine og slikt :hilarious:

Så koselig å kreativt! Jeg har alltid sett for meg å gjøre det på en lignende måte, men jeg får åpenbart like sjokk hver gang å ender med å kaste testen i trynet på han omtrent før jeg har vist to streker :hilarious:

Så koselig å kreativt! Jeg har alltid sett for meg å gjøre det på en lignende måte, men jeg får åpenbart like sjokk hver gang å ender med å kaste testen i trynet på han omtrent før jeg har vist to streker :hilarious:
Jeg vurderte også å legge testen og en bolle i ovenen og skru den på og spørre om han kunne se til maten jeg satt inn i ovnen om når den var ferdig :hilarious:

Åh!! Det skulle jeg gjort! Jeg får Ts med meg de kreative tipsene til når jeg skal dele det med mamma! Jeg har planer om å holde det skjult så lenge jeg kan! De bor på Østlandet, så vi ser ikke familien så ofte, men 22 juni skal vi i dåp, å hvis det er synlig da så må jeg finne på noe gøy! :D

Her er mannen min desverre skikkelig uinteressert. Eller han har jo vært med på prøvingen, men viser ikke mye interesse nå som den var positiv. Men han var faktisk likedan med guttungen, akuratt som han ikke er i stand til å sette seg inn i det og glede seg over gravideten før det er synlig og han kan kjenne spark. Han er jo verdens beste pappa til sønnen vår, så jeg vet det vil bli bra. Men kjenner det er litt sårt at han ikke viser mer interesse. :rolleyes:
Prøvd å prate med han om det, men får desverre ikke noe fornuftig svar:wacky:

Her er mannen min desverre skikkelig uinteressert. Eller han har jo vært med på prøvingen, men viser ikke mye interesse nå som den var positiv. Men han var faktisk likedan med guttungen, akuratt som han ikke er i stand til å sette seg inn i det og glede seg over gravideten før det er synlig og han kan kjenne spark. Han er jo verdens beste pappa til sønnen vår, så jeg vet det vil bli bra. Men kjenner det er litt sårt at han ikke viser mer interesse. :rolleyes:

Føler virkelig med deg!! Jeg sa etter første test med svak strek: jeg tror jeg er gravid for fikk to streker.. da svarte han at men de er vel ikke så sikre sånne tester man tar tidlig! Dagen etter fikk jeg digital og da var responsen : daså :hilarious: så glad jeg ikke hadde noen stor overraskelse. Første dagen sa han veldig mye dumt. Jeg sa neste år på denne tiden triller vi vogn da:) så svarer han mye kan gå galt da. Da ble jeg skikkelig forbanna, PG svarte bare at ja vi får forberede oss på det verste.

Men det har heldigvis gått seg til, og han ble jo glad for graviditeten. Nå er han ekstra hyggelig, og gir litt ekstra omsorg. Dette var veldig planlagt og prøvd lenge så litt sjokk sikkert både for han og meg;)

Min kjære ble veldig glad når jeg sendte han bilde av positiv digital test. Han er veldig klar for å bli pappa igjen, og ser frem til at vi får vårt første felles barn. Vi har allerede rukket å føle på at vi har mistet da, og det var ikke noe artig. Jeg var sikker på at jeg hadde mistet etter to blødninger forrige uke. Kjæresten har vært mer bekymret enn meg, skikkelig stressa og redd. Gleden var derfor veldig stor når UL viste et bankende hjerte. Vi krysser fingrene for at alt vil gå bra ❤ Håper vi blir foreldre i desember! Er deilig å ha en støttende barnefar. Med min sønn fra et tidligere forhold var det motsatt. Da ønsket barnefar at jeg skulle ta abort og han var veldig lite støttende. Så det er innmari annerledes for meg å være gravid denne gangen. Veldig mye koseligere :)

Jeg ringte han fra legevakt kl 5 om morgenen da jeg fikk vite det. Hans kommentar "hva var det jeg sa". Jeg hadde nemlig forberedt han på at dette ville ta tid, mens han mente det kunne gå på første forsøk. Han fikk rett

Gubben her hjemme har vært veldig engasjert og tok til tårene når den digitale testen viste gravid! Han trodde ikke så mye på de billigtestene, tror ikke han ville få forhåpninger før den digitale testen. :) Men allerede nå er han i gang med å kikke på vogn og babytøy :hilarious:

Gubben her hjemme har vært veldig engasjert og tok til tårene når den digitale testen viste gravid! Han trodde ikke så mye på de billigtestene, tror ikke han ville få forhåpninger før den digitale testen. :) Men allerede nå er han i gang med å kikke på vogn og babytøy :hilarious:

Min er som din var og fortsatt avventende etter at gårsdagens test har sunket inn. Han vil ikke glede seg før streken er sterkere :P

Min er som din var og fortsatt avventende etter at gårsdagens test har sunket inn. Han vil ikke glede seg før streken er sterkere :p

Det er nok en ganske normal reaksjon :p Jeg skjønner det jo, det er nok lettere for oss damene å tro på det - spesielt hvis man har endel symptomer i tillegg :hilarious:

Det er nok en ganske normal reaksjon :p Jeg skjønner det jo, det er nok lettere for oss damene å tro på det - spesielt hvis man har endel symptomer i tillegg :hilarious:

Absolutt! Men jeg har ingen fremtredende symptomer ennå, bare sånne som kommer å går iløpet av dagen. Brystene har begynt å bli ømme da, litt glad for det, for det har jeg aldri før mensen :gen014 Det å mer eller mindre konstante murringer/strekk er det eneste jeg merker foreløpig :)

Det er akkurat sånn det er her også..
Svaret jeg fikk var "oi!" :bored::meh:

Min mann tror ikke helt enda at det er sant. Vi har prøvd i 3 og et halvt år, IVF i hele 2018 før den endelig satt nå. Så jeg skjønner han at det føles uvirkelig for han. Er derfor veldig spent på hans reaksjon på TUL i neste uke, hvis er i orden da.

"Oi shit" sa min.. etterfulgt med "hva gjør vi nå" :facepalm:

Denne spiren er meget godt planlagt :hilarious: så derfor har samboer vært veldig involvert hele veien. Han kom hjem etter en uke på jobb, og da hadde jeg tatt en test som ble positiv. Når jeg fortalte det ble han helt i ekstase, men ville at vi skulle teste igjen for å være helt sikre. Så det ble nytt jubelrop da både strimmel og digitaltest kunne bekrefte graviditeten :dummy:

Jeg har gjennom hele prøveprosessen gledet meg til å skulle gjøre noe gøy ut av den dagen den positive testen viste seg. Har alltid bare tatt testene litt her og litt der, men denne gang fikk jeg en rar følelse inni meg etter litt lysrosa på toalettpapiret så jeg tok en digital og den viste Gravid 1 - 2. Han sov på sofaen og jeg som liksom skulle gjøre noe gøy ut av det sprang bare opp trappene "hallo, hallo, sover du???", hoppet opp på han "SE HER DÅ!!", "HAAAAALLOO".. Stakkar mannen, det gikk flere minutter før han i det hele tatt skjønte hva som skjedde og hva jeg holdt i hånden! Han ble veldig glad da, når han først skjønte at det faktisk var sant.
Han har også som jeg ser andre her skriver, vært litt "uinteressert" i tiden etter (nå har det vel og merke bare gått 8 dager siden, meeen ....) men jeg tror det er fordi at ja, han ser at testen(e) er positive, men han hverken merker eller kjenner på noe annet enda. Tror nok det kommer seg med tiden :Heartred Akkurat nå er vi bare veldig veldig glade og krysser alt vi har for at det skal holde helt i mål!

I dag sa mannen at han er litt overrasket over egne følelser rundt graviditeten. Vi har jo forsøkt en stund så jeg tror han så for seg at han bare skulle være full av positive følelser, men han erkjenner at han også føler på at det både er skummelt og overveldende. I tillegg til at han sliter litt med å tro på det, men det ser jeg her på forumet at han ikke er aleine om :rolleyes:

Er vel kanskje ikke så rart at man kjenner på alle følelsene selv om baby er svært ønsket? :happy:

Absolutt ikke uvanlig! Jeg satt med spørsmål om hva i alle dager jeg dreiv med:p men det gikk nå bra alt sammenxsmile9 sitter litt med samme følelse nå, for jeg skal begynne å skrive på masteroppgava til høsten:smiley-ashamed005 men det går nok fint det også tenker jeg! :dance008

Back
Topp