Hvordan teller dere graviditetsukene?

Mummitrollspiren

Elsker forumet
Jeg bruker to forskjellige gravid apper den ene sier 6+0 å den andre 7 med 6+0 i parentes.
Teller dere de fullgåtte ukene eller den uken dere er inn i?:happy:
Jeg teller bare de fullgåtte ukene, men er nysgjerrige på hva dere gjør:D
 
Jeg fikk beskjed av min lege at jeg er i uke 6. 5 fullgåtte uker + 6 dager.
Det er jo litt rart dersom det er forskjeller på hvordan dette praktiseres.
 
Jeg bruker den jeg er inne i, synes det er mest korrekt jeg da:happy:
Føler jeg lyver på meg en uke frem i tid hvis jeg bruker den andre, skulle gjerne vært litt lengre på vei da:D
6+4 i dag, gleder meg sånn til uke 11-12 så jeg kan slappe av litt mer og kose meg med håpet i magen:joyful:
 
Jeg bruker den jeg er inne i, synes det er mest korrekt jeg da:happy:
Føler jeg lyver på meg en uke frem i tid hvis jeg bruker den andre, skulle gjerne vært litt lengre på vei da:D
6+4 i dag, gleder meg sånn til uke 11-12 så jeg kan slappe av litt mer og kose meg med håpet i magen:joyful:
Ja jeg å gjør det, å teller heller den andre uken når den har passert :p
 
Jeg bruker den jeg er inne i, synes det er mest korrekt jeg da:happy:
Føler jeg lyver på meg en uke frem i tid hvis jeg bruker den andre, skulle gjerne vært litt lengre på vei da:D
6+4 i dag, gleder meg sånn til uke 11-12 så jeg kan slappe av litt mer og kose meg med håpet i magen:joyful:
Sånn tenker jeg også :) sier uke 7 når jeg er 7+1
 
Sånn tenker jeg også :) sier uke 7 når jeg er 7+1

Ja, er det ikke det som er vanlig? Samme med år, når man er fylt syv år feks, så sine man at man er syv år. Rart å si at man er i sitt åttende år, selv om man strengt tatt hat begynt på det :happy:
Men syns det er forvirrende, når det står at sjansen for å miste er liten etter uke 12. Er det 12+6? Eller 12+0. Forskjellen er uansett ikke så stor, men nå om dagen føles det jo som om hver eneste dag teller :happy:
 
Jeg teller uke + dager. Da forstår uansett alle hva jeg mener. Appen min sier jeg er i uke 7, 6+5 i dag. Sist ville legen ha meg inne den uken jeg var 12+ noe, så da teller jeg også sånn. Det vil jeg være i uke 50, og allerede fått meg legetime da, før jeg tar juleferie.
 
En litt artig (unødvendig kanskje, hehe) info - i Thailand så sier man faktisk at man er åtte år hele det året man fyller åtte, uansett når på året man har bursdag :)

Da lærte jeg noe i dag :happy:
Man er jo i sitt åttende år, så på mange måter forståelig.
 
For meg spørs det veldig hvor i uka jeg er.. er jeg 6+4 så sier jeg at jeg er 7 uker på vei, er jeg 6+2 sier jeg at jeg er 6 uker på vei. Alle andre enn samboer og lege har ikke noe interesse av å telle dagene i en uke.. også handler det veldig om de spør hvor langt jeg er eller hvordan uke jeg er i. Spør de hvordan uke jeg er i så svarer jeg 7.
 
Jeg teller og fra fullgåtte uker, føler jeg på en måte jukser meg til en uke i forveien ellers. Ev at jeg spesifiserer at jeg er i uke 8, men altså 7 fullgådde, kommer litt an på vem som spør også :p
 
Jeg teller og fra fullgåtte uker, føler jeg på en måte jukser meg til en uke i forveien ellers. Ev at jeg spesifiserer at jeg er i uke 8, men altså 7 fullgådde, kommer litt an på vem som spør også :p

Ja, samme her. Det spørs jo hvem som spør. Det er ikke alle som er interessert i om det er 4 uker og to eller tre dager :p
 
Ja, er det ikke det som er vanlig? Samme med år, når man er fylt syv år feks, så sine man at man er syv år. Rart å si at man er i sitt åttende år, selv om man strengt tatt hat begynt på det :happy:
Men syns det er forvirrende, når det står at sjansen for å miste er liten etter uke 12. Er det 12+6? Eller 12+0. Forskjellen er uansett ikke så stor, men nå om dagen føles det jo som om hver eneste dag teller :happy:
Jeg vet ikke, men jeg tror de sier 12 fullgåtte uker, og det er vel 12+0?
 
Back
Topp