Hvordan telle uke?

Workinmoom

Glad i forumet
Junilykke2018
❤ Juliskattene 2018 ❤
Februarlykke 2022❄️
Har en app på telefonen,der står det 10 (9+1) sier man at man er i uke 10 eller 9?.. forvirrende dette her

Jeg er 9 fullgåtte uker på tirsdag, så jeg sier da at jeg er 9 uker på vei, selv om jeg da er i svangerskapsuke 10 :P men ja - veldig forvirrende

Jeg hadde sagt jeg var i uke 9. For du er jo 9 uker på vei. Er bare det at du er inn i det tiende uken. Kun logisk for gravide ( egentlig ikke logisk for oss heller [emoji23])

Sniker fra desember.

Det kommer an på hva du ønsker selv, egentlig. Jeg personlig synes ikke det blir riktig å si at man er I uke 9, for man har jo begynt på den 10. uken. Men jordmor og sykehuset sier at man er i uke 9 når man er 9+1, f. eks.

Jeg er litt over ni uker på vei, og er gravid i tiende uke.:) Hele greia er litt forvirrende, og jeg sier at jeg er ni uker på vei.

Jeg er 9 fullgåtte uker på tirsdag, så jeg sier da at jeg er 9 uker på vei, selv om jeg da er i svangerskapsuke 10 :p men ja - veldig forvirrende
så egentlig er jeg 9 ? men 10 ? haha blir helt forvirra..

Jeg hadde sagt jeg var i uke 9. For du er jo 9 uker på vei. Er bare det at du er inn i det tiende uken. Kun logisk for gravide ( egentlig ikke logisk for oss heller [emoji23])
hah synst ikke dette er logisk i det hele ... henger vel med etter jordmortime kanskje:cheers

Sniker fra desember.

Det kommer an på hva du ønsker selv, egentlig. Jeg personlig synes ikke det blir riktig å si at man er I uke 9, for man har jo begynt på den 10. uken. Men jordmor og sykehuset sier at man er i uke 9 når man er 9+1, f. eks.
jeg selv vil jo komme lengst mulig xD er så utolmodig at halven hadde vært nåk :))

Sniker fra desember.

Men sier du er inni det 27 ende året om du er 26,5? [emoji85][emoji23]

Jeg er 11+1 og sier jeg er i uke 12!
For uke 11 er jo lagt bak meg, i og med at jeg er i uke 12 med EN dag. Legen min, og klinikken sier det samme :p

For uke 11 er jo lagt bak meg, i og med at jeg er i uke 12 med EN dag. Legen min, og klinikken sier det samme :p
haha.. blir ikke klok! men då sier jeg også at jeg er ''en uke framfor'' :D

Hehe. Jeg klarer ikke tenke slik. Er jo samme som med alder. Si man er 11 år da. 11,2 11,2 11,3 etc. Man er jo 11 år og 1 mnd. Man sier ikke man er inni det 13 året før man faktisk fyller 12.

Hehe. Jeg klarer ikke tenke slik. Er jo samme som med alder. Si man er 11 år da. 11,2 11,2 11,3 etc. Man er jo 11 år og 1 mnd. Man sier ikke man er inni det 13 året før man faktisk fyller 12.

Nei, men tolvåringen min svarer aldri at hun er tolv. Hun sier, uten unntak, snart tretten, og det har hun gjort siden tolvårsdagen. :knegg:

Jeg er 12 uker og 4 dager på vei i dag, og svarer at jeg er er fullgåtte tretten om noen dager.

Hihi. Det er innafor da! :)
Men for alle andre som ikke er gravid høres det ikke riktig ut. Kommer ikke fortere i mål uansett dessverre! Jeg og kan gjør det samme som deg. Si feks uke 9 på tirsdag. Men får meg ikke til å si uken før selv om den er påbegynt! Men du skjønner hva jeg mener da?

Hihi. Det er innafor da! :)
Men for alle andre som ikke er gravid høres det ikke riktig ut. Kommer ikke fortere i mål uansett dessverre! Jeg og kan gjør det samme som deg. Si feks uke 9 på tirsdag. Men får meg ikke til å si uken før selv om den er påbegynt! Men du skjønner hva jeg mener da?
skjønner ikke dritten jeg, slik jeg skjønner det, så kan man velge om man vil si det man ER i, eller det man er PÅVEG til, for bare leve i uvisten til jeg er hos jordmor å da kommer jeg nok til å si de hun sier:D

skjønner ikke dritten jeg, slik jeg skjønner det, så kan man velge om man vil si det man ER i, eller det man er PÅVEG til, for bare leve i uvisten til jeg er hos jordmor å da kommer jeg nok til å si de hun sier:D
Det spiller jo ingen rolle egentlig, du er jo akkurat like langt på vei okke som.

Back
Topp