Hvordan takler man som mamma å sende sitt barn i barnehage?

Syns det var heilt fantastisk [:D] Eg er nok ikkje laga for å gå heime med barn for lenge, og når ungane i tillegg har likt seg i bhg frå dag 1 var det ikkje noko problem [:)]

Var bare verst dei første dagene når jentå mi gråt når eg skulle gå [:)]
Men nå som eg vett at ho stortrives i bhg så er det ganske lett å la hun gå i bhg-en[:D][:D]

Jenta vår begynte da hun var 10,5 mnd, fikk ett jobbtilbud jeg ikke klarte å si nei til!
Det var VELDIG rart å sende det lille barnet mitt i barnehagen og jeg TRODDE ALDRI det skulle gå så bra som det faktisk gjorde!
Hun koser seg veldig i barnehagen og trives kjempe godt både med små og store[:D]

Det går nok bra skal du se[:D]

Eldstejenta her begynte i barnehagen da hun ca 18 mnd gammel - og det har vært utelukkende positivt for henne. Hun trives veldig godt og det er et flott opplegg pedagogisk opplegg, varme barnehageansatte og andre barn hun fikk/får leke med.
Skjønner at det føles annerledes for deg, både fordi dette var noe dere i utg.punktet ikke ønsket - og fordi du ikke enda har noen (positiv) erfaring på dette. Men den kommer håper jeg[:)]

Jeg syns tanken var skremmende på forhånd og tror jeg følte det litt som deg, men da han begynte (11 mndr.) så var det ikke noe problem! Godt for han og godt for oss[:)][:D]

Det kommer nok til å gå bra som dere sier :)
Tror nok at hun er kjempe klar for det.. Og er nok jeg som i bunn å grunn kommer til å ha de værst..:)
Helt supert å lese det dere skrier :)

Kjenner meg så igjen. Syntes det var helt forferdelig å sende førstemann i bhg. Grein som en unge da innkjøringsdagene var over og han startet for fult. Gutten min stortrivdes, og gjør fortsatt det (5 år nå). Med lillesøster syntes jeg det var greit, da viste jeg at bhgen var super, med flinke folk, og hun var jo så godt kjent der etter å ha vært med å hente og levere storebror gjennom permisjonstiden. Det kommer til å gå så fint, og det er nok mye verre for deg enn for jenta di[:)]

Jeg hadde vært hjemme med Knerten i over to år da han begynte i barnehagen og han stortrivdes fra første stund. Han elsker barnehagen og de som jobber der er veldig flinke, så for meg var det ikke noe problem å takle det. Hadde han ikke likt seg og grått når jeg gikk hadde det vært verre.

Gikk kjempefint. Litt rart de første dagene, men så blir det bare deilig!

Kan ikke gi noen råd, for jeg taklet det dårlig. Tror det er lettere når barnet er eldre. Da forstår det mer og har mer glede av andre barn. Ett år er altfor tidlig [&o]

Back
Topp