Hvordan takler du kvalmen?

Qvini

Glad i forumet
Dette her er det verste jeg har vært med på! Vært konstant kvalmen i 24 timer og ingenting hjelper!

Hva er ditt beste tips mot kvalmen?

Postafen. Tok 1 en dag tidligere og det hjalp på. Men man blir jo dessverre enda trøttere....

Denne må jeg følge med på, kvalmen kom hit i går. Jeg slipper nok ikke unna denne gangen heller :( Sist gang hjalp det å få knekkebrød og rød saft servert på sengen så jeg hadde noe å starte dagen på. Ellers gikk det i grønne epler, ritz kjeks og riskjeks.

Ingenting hjelper lengre. I starten hjalp love haerts

Ingenting :/ av og til det jeg har lyst på der og da..

Små måltider hele tiden. Kan ikkje ha helt tom mage. Ritz kjeks eller kaptein kjeks hjelper her. Her sitter kvalmen rett under ribbebeina å føler et inn over press som gjør det svært ubehageligt

Jeg har, og har nå hatt hypermessesi Gravidium i mine 3 svangerskap. Det er fint lite å gjøre. Har prøvd alt. Kroppen tåler ikke mat, og eier ingen matlysst.. Har hatt innleggelse de andre gangene, påfyll av saltet ol i kroppen. Hjalp for energinivået. Ellers hjelper ikke sjøsyk tbl/armbånd å slike ting, fordi du er ikke sjøsyk.. Kvalmen er ett hormon..

Her funket det å ut å gå en liten tur. Orka igrunnen ikke. Men tvang meg ut og det funket.. Ellers å spise regelmessig. Men noen ganger gjør selve maten meg kvalm... :( å da hjelper lite, annet enn å spy :/

Postafen her også, pluss salt lakris og cola.

Postafen skal man være forsiktig med å ta når man er gravid, iflg min lege iallfall.
Det som hjelper for meg er å spise lite men ofte, kan ikke bli for sulten. Ellers hjelper det litt å drikke eplejuice og spise salt kjeks/chips :p

Jeg prøver egentlig å bare holde meg sånn passe mett gjennom hele dagen, selv om det er vanskelig for jeg har ikke noe særlig lyst på mat, få i meg nok drikke, og få litt frisk luft innimellom :)

Jeg har, og har nå hatt hypermessesi Gravidium i mine 3 svangerskap. Det er fint lite å gjøre. Har prøvd alt. Kroppen tåler ikke mat, og eier ingen matlysst.. Har hatt innleggelse de andre gangene, påfyll av saltet ol i kroppen. Hjalp for energinivået. Ellers hjelper ikke sjøsyk tbl/armbånd å slike ting, fordi du er ikke sjøsyk.. Kvalmen er ett hormon..

Seaband funker på noen ;-) kan godt hende det er placebo, men det spiller ko ikke så mye rolle så lenge deg virker :-D så har det vel litt og si hva slagt utganspunkt man har.... Er man moderat/middels dårlig eller er man helt ute og kaster opp hele dagen osv :-)

Back
Topp