Hvordan takler DERE trassen???

friele

Elsker forumet
Trassalder er noe dritt altså....

Jeg vet ikke alltid åssen jeg skal takle dette...Hun er verdens snilleste,søteste jente,men plutselig dukker ett lite troll opp....Hun NEKTER å stelle seg,ta på klær,pusse tenna osv...ALT kan plutselig bli ett kjempe problem..(hun er 2,5 år)

Hvis det er ting hun vil prøve selv,lar jeg henne gjøre det hvis det er trygt.Synes det er viktig at hun får prøve ting.Men så kommer vi til å skjære brød,hun får jo ikke være rundt kniver,å da klikker hun for hun ikke får gjøre selv....

Hun kan spørre meg om hjelp,jeg går da for å hjelpe,og ut av ingenting RAAAAAAAASER hun,hiver leker og brøler"GÅ VEKK"

Ting har jo blitt mye værre etter lillsøster kom,men hun var jo slik før og....

Jeg er ganske sliten med mann i nordsjøen i 2 uker.Så min tolmodighet er ikke noe å skryte av,så jeg skal innrømme at det renner over for meg en gang i blandt,da blir det heving av stemme og at jeg rett og slett steller/kler henne om hun vil eller ikke...Jeg har prøvd mang en gang å snakke meg til å få gjort ting,men det kan ikke nytte..Jeg kan snakke til jeg er blå,hun har bestemt seg....
Det eneste som virker litt,er hvis jeg sier"hvis du ikke vil stelle deg nå,må mamma ta bort tutten" Da hender det hun går med på det.Men jeg liker ikke true med ting,blir bare desperat innimellom....

Hvordan takler dere dette? Hender det at dere mister tolmodigheten?

Huff..jeg føler jeg takler den heller dårlig..
Prøver å komme meg gjennom dagen så greit som mulig,ignorere som best jeg kan og holde meg konsekvent..
LEVER for alenekveldene og er EVIG takknemlig for at han legger seg fint..

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

Huff..jeg føler jeg takler den heller dårlig..
Prøver å komme meg gjennom dagen så greit som mulig,ignorere som best jeg kan og holde meg konsekvent..
LEVER for alenekveldene og er EVIG takknemlig for at han legger seg fint..

Ja jeg og ignorerer som best jeg kan og prøver å være konsekvent,men ikke alltid like lett...Ja det er deilig når de er i seng,mine og legger seg fint,TAKK GUD.....

Har to gutter, og de var aldrig trassete, men nå kommer det en jente, så da får jeg nok igjen til gangs[;)]

Jepp her har og trassen satt inn for fullt!![8D] Han har en grinestemme noen dager som går meg på nervene, og hvis han da i tillegg trekker i de riktige trådene har jeg blitt litt sint ja!! Sagt at nå holder det virkelig![>:][&:] Men til dagen spør jeg han om å gjøre noe, hvis han ikke gjør det etter to ganger så bare gjør jeg det tross store protester. Enten det er klær, sko eller lignende. Hvis han skal gjøre noe som å rydde eller han løper fra bordet så teller jeg til tre rolig, og han vet at kommer han ikke innen jeg har tellet til tre så blir det konsekvenser som lekene blir tatt eller noe.... så konsekvent har vært min redning her!![:)] Men han trasser nå ennå litt, men jeg er staere[8D]

Jeg skulle ønske jeg klarte å være enda mer konsekvent,for jeg vet at det er best.Men mannen min duller å jatter med henne,så når jeg prøver så blir det litt tull..
Men etter vi fikk minstejenta,har jeg latt det slingre litt..Prøvd å snakke fornuft ol,men det funker dårlig...
Og nå når han er borte,blir det til at jeg vil unngå den værste hylingen for å ikke våkne lillesnuppa..Så det går liksom ikke å være så konsekvent som jeg vil....
Må ta meg sammen litt tenker jeg,så får lillesnuppa bare våkne....

Vanvittig å sinte og høylytte de kan bli disse små....

Hun er ikke så innmari trassete med hyl osv enda men hun har en tendens til å fortsette å gjøre ting hun ikke for lov til, for å teste grensene sikkert.Det er slitsomt ass. I dag er hun gretten og gjør ting hun ikke får lov til hele tiden. Var sånn helt fra hun sto opp. Utrolig slitsomt.

Etter å ha forklart henne mange ganger at hun ikke får lov snakker jeg til henne med streng stemme som kansje er litt høyere enn vanlig. Hun setter opp en furten mine og det er ikke lett å holde øyekontakten m henne uten at jeg må le meg ihjel hehe.

Back
Topp