Hvordan takle dette...?

Vilje

Betatt av forumet
Regner med det er noen damer inne som har opplevd skuffelser, og som kan si noen ord om hvordan man skal klare å komme seg videre uten å gå helt i kjelleren. Hadde uttak denne uken, men fikk ikke innsett på grunn av fare for overstimulering. Greit nok det, ble skuffa, men vil jo ikke havne på sykehus heller. Men så skjedde det som virkelig er hardt for meg å svelge. Vårt eneste perfekte embryo kan være ødelagt på grunn av en teknisk feil under fryseprosessen. Klinikken beklaget, og vi er lovet halv pris på neste forsøk, men det økonomiske betyr så lite oppi dette. Er det noen som har noen råd om hvordan jeg skal takle dette uten å bli bitter? Akkurat nå er det veldig mørkt...

Regner med det er noen damer inne som har opplevd skuffelser, og som kan si noen ord om hvordan man skal klare å komme seg videre uten å gå helt i kjelleren. Hadde uttak denne uken, men fikk ikke innsett på grunn av fare for overstimulering. Greit nok det, ble skuffa, men vil jo ikke havne på sykehus heller. Men så skjedde det som virkelig er hardt for meg å svelge. Vårt eneste perfekte embryo kan være ødelagt på grunn av en teknisk feil under fryseprosessen. Klinikken beklaget, og vi er lovet halv pris på neste forsøk, men det økonomiske betyr så lite oppi dette. Er det noen som har noen råd om hvordan jeg skal takle dette uten å bli bitter? Akkurat nå er det veldig mørkt...
For meg så har det vært veldig viktig å ha noen å snakke med. Noen som har opplevd de samme skuffelsene og som ikke trenger en forklaring på hvor vondt det er. Jeg bor i Oslo/Akershus området, så hvis du noengang trenger noen å snakke med så må du bare si ifra. En kaffe og en prat kan være gull verdt i slile situasjoner:) Sender deg en stor klem! :)

Tusen hjertelig takk for det :) bor ganske langt unna deg dessverre. Har heldigvis ei nær venninne som har gått gjennom ivf, men hun lyktes på første forsøk. Uansett er hun god å prate med. Mannen min er supersnill og omtenksom, men tror ikke disse mannfolka klarer å sette seg inn i hvorfor denne prosessen er så ekstremt emosjonell for oss.

Jeg har ingen gode tips til hvordan å takle alle disse skuffelsene. Jeg kan ikke engang forestille meg hvor vondt du har det når du kanskje mistet egget ditt pga teknisk feil som ikke burde skjedd...
Det eneste jeg vet er at hver gang vi faller, så må vi reise oss opp igjen. Og hver gang man reiser seg opp igjen har man en ny sjanse på å klare det.
Hold ut, og ikke mist håpet. Håpet er det sterkeste du har, det kan hjelpe deg gjennom ALT!
Og en ting til. Når alt har falt til grus og du vet du må vente en stund før du får starte igjen: husk på alt det gode du har rundt deg akkurat nå. Mannen din, kanskje jobben, kanskje søsken, venner, kanskje en ferie å se frem til eller dere skal kjøpe hus. Prøv å nyte det positive som du har akkurat nå. Og spar fokus på prøverør til du skal igang igjen. Vet det er vanskelig, men det er verdt ett forsøk :)
Ønsker deg alt godt!

Uff har desverre ingen gode råd, gikk skikkelig i kjelleren sist forsøk selv da uttak var sykt vondt og det ikke ble noen befruktning, så det ble avbrutt. Var en tøff tid, men som andre sa prøv og fokuser på det positive i livet her og nå og ikke tenk så mye på det som har vært, plutselig er tiden der for ny runde, jeg skal ha uttak igjen på mandag, kjenner jeg er ekstra nervøs nå, men krysser alt for at det går bedre nå, men føler meg mer forberedt om det ikke går bra, så det er vel det positive, man blir sterkere.

Tusen takk for fine, kloke ord damer jeg tror jeg skal gi meg lov til å være lei meg denne helga, og så er det opp og ut i hverdagen igjen. Gir ikke opp håpet! De skal gi dette embryoet en sjanse neste syklus, men de vet ikke om det vil tåle opptiningen, så går inn i neste syklus uten forhåpninger. Jeg og mannen bestilte faktisk sydenferie i går som trøst og lyspunkt etter vi fikk beskjeden i går. Så er det bare å belage seg på nytt forsøk i august. Ønsker deg masse lykke til med uttak håperpåetmirakel!

Back
Topp